Diskuterfilm: Drømmer - Diskuterfilm

Jump to content

• (5 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Drømmer

#41 User is offline   CypheroN Icon

• Legend
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Kjønn:Hankjønn

Posted 16 November 2009 - 14:53

Slutten minner meg om Uno, hehe. Har du blitt dårlig behandlet i virkeligheten (veldig lett psykoanalyse, eller hva?)?
Posted Image
0

#42 User is offline   GoreGalore Icon

• If you go down to the woods today... Watch out for Cropsy!
  • PipPipPipPip

Posted 16 November 2009 - 16:33

Haha, der lo jeg høyd dodraugen! :lol: Jeg har ganske ekstreme drømmer selv, så jeg skal huske å poste min neste i denne tråden.
0

#43 User is online   dodraugen Icon

• Milde Moses
  • PipPipPipPip

Posted 16 November 2009 - 16:46

View PostCypheroN, on 16th Nov 2009, 14:53, said:

Har du blitt dårlig behandlet i virkeligheten (veldig lett psykoanalyse, eller hva?)?

Nei, blir stort sett behandlet veldig bra. Spesielt av butikkansatte.
«I think that to learn what became of me after Rashomon the most reasonable procedure would be to look for me in the characters in the films I made after Rashomon. Although human beings are incapable of talking about themselves with total honesty, it is much harder to avoid the truth while pretending to be other people.» - Akira Kurosawa

Mohsen Makhmalbaf
Filmer/TV-serier med vannpiper
0

#44 User is offline   CypheroN Icon

• Legend
  • PipPipPipPip

Posted 17 November 2009 - 20:02

Drømmen: Jeg blir tvunget av mine foreldre til å være med i bilen. Jeg spør hvor vi skal, de svarer på hytta (finnes på ekte.) Jeg vil ikke være med, og krangler lenge med de. Jeg setter meg på rommet og begynner å browse IMDb top 250. Jeg kommer til Crash av Paul Haggis, men blar fort forbi. Da hører jeg noen banke på vindusruta bak meg. Jeg tror han vil lese om Crash, så jeg blar opp igjen. Han banker fortsatt og jeg skjønner han vil noe annet. Så ringer mobilen min (på ekte) og jeg våkner.

Real life:
Det var kameraten min som banket på vinduet kl 09.30 i dag tidlig for å vekke meg, for å dra til skolen. Jeg begynte 10.00 på skolen i dag, og klarte å forsove meg, heldigvis skulle jeg sitte på med ham så han kom på døra mi. Hadde alarmen på 08.15, og skjønner ikke åssen jeg klarte å sove til 09.30 uten å merke alarmen (Kan ikke huske å slå den av)

Sånn går no dagan.
Posted Image
0

#45 User is offline   GoreGalore Icon

• PipPipPipPip

Posted 23 November 2009 - 11:10

I natt drømte jeg at jeg og Infenso var på vei til den lokale Joker-butikken for å kjøpe marsipan. Han var utrolig treig, så jeg måtte sykle i forveien fordi jeg var livredd for at noen skulle komme og kjøpe alle før vi kom frem. Når jeg endelig var der, lå alle marsipanpølsene løst på gulvet. Det var bare snøstenger igjen, men de var svindyre. Så våknet jeg.
0

#46 User is offline   KAH Icon

• Rusmaskin
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators

Posted 23 November 2009 - 13:12

Damn, noe av det siste jeg gjorde før jeg la meg var å kikke raskt på Kiddos Jeder-artikkel, og det fikk konsekvenser. I drømmen var jeg og Kiddo på fisketur med båt nedover Mjøsa, som forøvrig i denne drømmen helte nedover og rant som en elv i strie strømmer. Poenget med turen var å komme oss til Eidsvoll der Kiddo mente det var fint å fiske med harpun, og etterpå gikk vi over ei bru og så på noen kattunger, hvorpå vi ble enige om at de kommuniserte ved å mjaue i frekvenser som vi mennesker ikke er i stand til å registrere. Eeeh, ja.
0

#47 User is offline   CypheroN Icon

• Legend
  • PipPipPipPip

Posted 30 November 2009 - 20:27

Natt til søndag drømte jeg at jeg var i et lite rundtt basseng. Det var en jente i bassenget. Hun hadde ski på bena. Ja, i bassenget. Vi hadde sex. Jeg kom. Blod ut.

Thats it
Posted Image
0

#48 User is online   Infenso Icon

• Brusmaskin
  • PipPipPipPip

Posted 30 November 2009 - 20:41

Nice!

Drømmen jeg hadde i natt var lagt opp som en film. Anslag, hoveddel, avslutning og rulletekst også, om jeg ikke husker helt feil. Fantasy-film, ganske spennende. Husker ikke stort av handlingen, men tror den kunne blitt en real blockbusterhit på kino.
«I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy» - Tom Waits
criticker / favorittfilmer / last.fm / frankrike / western
0

#49 User is offline   CypheroN Icon

• Legend
  • PipPipPipPip

Posted 30 November 2009 - 20:48

Min drøm er noe blanding av Gummo (bassenget på slutten) og Antichrist (blood+penis).. "For mye film", som morra mi alltid sa.
Posted Image
0

#50 User is offline   GoreGalore Icon

• PipPipPipPip

Posted 06 December 2009 - 00:08

Drømte at jeg gikk rundt i Oslo. Plutselig følte jeg en trang til å gå inn en random dør. Jeg fant fort ut av at det var en leilighetsblokk. Rett ved inngangdøren var det mange ringeklokker på en rekke, med navnene til de som bodde der på siden. Plutselig la jeg merke til at det stod Seth Rogen på en av dem! Jeg ringte på ringeklokken hans, og fikk et surt svar (husker ikke helt hva han sa, men han snakket norsk). Jeg fortalte at jeg digget han, og at han måtte komme ned og gi meg autografen sin. Etter litt venting kom han surrende ned en trapp, og så skikkelig morgengretten ut.

Det viste seg at Seth Rogen var en skikkelig drittsekk. Jeg lette desperat etter lapper eller ark som han kunne skrive under på, men jeg fant bare ark som allerede var skrevet på. Han signerte navnet sitt over en eller annen logo for et firma, men jeg kunne nesten ikke se skriften hans engang. Da jeg endelig fant et blankt ark, nektet han å skrive under. Husker at jeg ble skikkelig skuffet over hvordan han var.

Det må nevnes at jeg hadde en utrolig lik drøm da jeg var liten, bare at da var det Pippi Langstrømpe som nektet å gi meg autografen sin.
0

#51 User is offline   Melkor Icon

• Reichsminister für Volksaufklärung und Propaganda
  • PipPipPipPip
  • Group: Admin

Posted 06 December 2009 - 06:25

Skal jeg være helt ærlig, så høres det ut som Rogen absolutt ikke var kulten.

Hvem har nå lyst til at irriterende fans kommer på døra på morgenkvisten og spør etter autografer?
Posted Image Posted Image
Bruk en skikkelig nettleser!
Posted ImagePosted Image
0

#52 User is offline   GoreGalore Icon

• PipPipPipPip

Posted 06 December 2009 - 12:16

Hehe, godt poeng.
0

#53 User is offline   GoreGalore Icon

• PipPipPipPip

Posted 05 January 2010 - 09:09

Drømte at jeg så tegnefilmremaken av Lilja 4-ever på kino. Jeg satt helt fremst, ved siden av en sinnsykt feit mann. Etter noen få minutter stoppet filmen. En høy stemme sa at det var noe galt med filmrullen, så de skulle klippe den opp og dele ut delene som kompensasjon. Så kom det en dame som stilte seg rett foran meg med filmrullen i hånden, og begynte å klippe. Jeg husker jeg var glad for at jeg var fremst i køen.

Jeg drømte også at jeg var på en bandinstruksjons-helg et eller annet sted. Jeg sov på rom med en feit fyr med krøller, og en annen som aldri sa noe. De lagde kaffe til meg, med en klunk solo. Ikke godt.

Etterpå var jeg på jobb. En dame bestilte kaffe, og jeg tappet en for henne. Uten at hun så det, hev jeg litt ost i kaffeen. Det smeltet, og forsvant. Så måtte jeg gå ut med en hamburger til en som satt utenfor. Jeg var redd, for kollegaen min sa at han var svær. Jeg tror han var gangster. Da jeg kom ut, møtte jeg noen som spilte fotball. Jeg ble med. Jeg hadde spist så mye i ferien at jeg ikke orket å løpe. Spissen på laget mitt ble sur, og sparket ballen knallhart i trynet mitt. Jeg falt på bakken, og klarte ikke å røre på meg.
0

#54 User is offline   Norsk Kiwi Icon

• Brusmaskin
  • PipPipPipPip

Posted 05 January 2010 - 20:57

Fetisj for feite menn?
0

#55 User is offline   GoreGalore Icon

• PipPipPipPip

Posted 05 January 2010 - 20:59

View PostNorsk Kiwi, on 5th Jan 2010, 20:57, said:

Fetisj for feite menn?

Jepp. Og kaffe med upassende ingredienser.
0

#56 User is offline   CypheroN Icon

• Legend
  • PipPipPipPip

Posted 05 January 2010 - 22:32

Natt til i dag drømte jeg at jeg vant en iphone. Husker ikke noe mer enn det. Skal komme tilbake om jeg husker noe mer (for jeg huska det når jeg våkna..)

edit: kom på det nå! var en slags fest i byen her, og mange folk var ute på gata. så var det masse jenter som gikk toppløse av en eller annen grunn. russegreier, sku man tro.

så var det en kompis som klarte å begynne å spyle rundt med en slange han fant. han fikk kjeft for dette, og han (+ meg og noen andre) ble sendt nedi en gruve. tror jeg fikk iphonen når jeg kom opp igjen. syk drøm.
Posted Image
0

#57 User is offline   CypheroN Icon

• Legend
  • PipPipPipPip

Posted 17 March 2010 - 18:13

I natt drømte jeg at en venn døde. Vi samlet oss og snakket ut om det, men så ble jeg ringt opp av, ja, min avdøde venn, som fortalte at han hadde blitt gjennopplivet. Han var sliten i stemmen, men vi hylte av glede og klemte hverandre. Så våknet jeg for å gå på skolen, og tentkte ikke på det, før jeg så vennen min på skolen. Da kom jeg på det, og fikk en uggen følelse. Jeg fortalte han om drømmen. Ikke akkurat mareritt, men spesielle saker.
Posted Image
0

#58 User is offline   GoreGalore Icon

• PipPipPipPip

Posted 11 May 2010 - 16:57

Er det noen her som har opplevd søvnparalyse? Det skjedde med meg i natt. Noe av det sykeste jeg har opplevd. Jeg trodde nesten jeg skulle dø. Kort sagt innebærer det at hjernen våkner før kroppen, slik at man ikke klarer å bevege på seg. Og siden hjernen fortsatt ikke er helt våken hallusinerer man.

Så midt på natten lå jeg helt bom stille mens jeg hadde en eller annen skummel kis bøyd over meg. Jeg klarte ikke å snu meg eller slå på lyset, men jeg så at han stod der og kikket på meg. Utrolig skummelt. På en måte er jeg glad for at jeg fikk oppleve det, men jeg håper inderlig at jeg slipper å oppleve det igjen. Tror nesten ikke jeg har vært så redd i hele mitt liv.
0

#59 User is offline   pretender Icon

• Moderator
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators

Posted 11 May 2010 - 18:01

Med jevne mellomrom. Som oftest rett før jeg sovner dog. Hatt døde mennesker på besøk, folk som står og banker på vinduet osv.. Kjipt!
0

#60 User is online   dodraugen Icon

• Milde Moses
  • PipPipPipPip

Posted 11 May 2010 - 18:25

Dæven, det der tror jeg aldri jeg har opplevd. I fjor var jeg derimot plaget med at jeg rett før jeg sovnet oppfattet et kjempehøyt pip (sånn som den gamle datamaskinen min lagde hvis jeg trykker på for mange knapper samtidig) på venstre øre. Varte bare en brøkdel av et sekund, men allikevel nok til at jeg ble lys våken og brukte lang tid på å sovne. Mener å huske at det fenomenet ble navngitt i White Noise, men husker ikke hva det het. Har også hatt en fantastisk tendens til å få kortvarige muskelsmerter i et av lårene rett før det føles som om jeg skal sovne. Samme resultat.

(Ikke at kramper og pip er like kult som skummel kis og døde mennesker)
«I think that to learn what became of me after Rashomon the most reasonable procedure would be to look for me in the characters in the films I made after Rashomon. Although human beings are incapable of talking about themselves with total honesty, it is much harder to avoid the truth while pretending to be other people.» - Akira Kurosawa

Mohsen Makhmalbaf
Filmer/TV-serier med vannpiper
0

• (5 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic