Diskuterfilm: Drømmer - Diskuterfilm

Jump to content

• (5 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Drømmer

#21 User is online   Uruloki Icon

• Har sett noe i Hiroshima
  • PipPipPipPip
  • Group: Admin
  • Kjønn:Hankjønn

Posted 16 January 2009 - 15:37

Legebestanden har allerede avkreftet din påstand, herr drømmetolker.
Being is more than life.

Reisefilmblogg!

Posted Image

Posted Image
0

#22 User is offline   Melkor Icon

• Reichsminister für Volksaufklärung und Propaganda
  • PipPipPipPip

Posted 05 February 2009 - 22:39

I natt drømte jeg at jeg dro en tannpirker ut av pekefingeren min.

Først la jeg bare merke til et betent område (på innsiden, i det første leddet). Etter litt dytting og streving kom det en liten flis stikkende ut. Jeg dro den ut, og fortsatte å knote, så kom det en litt større flisaktig sak stikkende ut. Etter hvert så dro jeg ut en hel tannpirker (etter å ha dratt ut et par fliser i forkant, totalt tre-fire fremmedlegemer med andre ord). Etter det klemte jeg ut voldsomme mengder verk. Knall var det. Fingeren var virkelig vond før jeg gjorde dette.
Posted Image Posted Image
Bruk en skikkelig nettleser!
Posted ImagePosted Image
0

#23 User is online   Uruloki Icon

• PipPipPipPip

Posted 05 February 2009 - 23:18

Deilig da.
Being is more than life.

Reisefilmblogg!

Posted Image

Posted Image
0

#24 User is online   Uruloki Icon

• PipPipPipPip

Posted 06 March 2009 - 23:55

Da har jeg hatt min første drøm om DFilm-folk. Gratulerer til KAH og til dels Papillon, selv om jeg føler det var flere ting her som dannet en slags DFilm-kollasj.

Husker i grunn ikke så altfor mye detaljer, men ut i fra notatene mine står det "syredrøm om KAH". Fremtredende var i hvert fall en bag med latterlig store mengder marihuana og han var helt vill på å rulle jointer tydeligvis. Husker også en tv-sendt begravelse som inkluderte min egen familie, at moren min ferska oss på lukta, vi satt jo på mitt rom og greier, men hun brydde seg tydeligvis ikke videre om det. Det var også noe greier med en Nintendo-laptop av noe slag, en blanding av en gammal SNES og en bærbar pc, husker ikke helt sammenhengen.

Videre utviklet det seg til at vi kjørte bil i en ørken, en steppe, det virket som Arizona eller et slikt landskap, før vi kom frem til en sesjons-lignende sak, hvor vi ble kalt inn en og en til den øverstkommanderende i dette militæret, jeg vet egentlig ikke om det var militæret en gang. Frykten for å bli ferska for dop var selvsagt ganske intens. Plutselig skifta settingen til en salig blanding av sesjon og en Popstars-konkurranse (Peru?), eller Popstars blir kanskje feil, men jeg husker i hvert fall at KAH, som nå begynte å skifte mer i retning Papillon, utseendet var i hvert fall en blanding av KAHs avatar og slik jeg vet Papillon ser ut, det var vel egentlig alltid slik, men jeg hadde kalt denne personen KAH frem til nå, da jeg ble mer og mer usikker på om det egentlig var Papillon; men han hadde i hvert fall komponert og produsert en eller annen låt, han var riktignok ikke artisten selv, jeg aner ikke hva det gikk ut på.

Etter at "hans sang" hadde blitt presentert, riktignok ikke på en scene eller noe, men en musikkvideoaktig sekvens hvor jeg sto inni musikkvideoen, det var noe reggae-pop-aktige greier, var det inn på et venterom, klasserom, klamt og kleint, av typen "ingen kjenner noen, pinlig taushet". Men denne Papillon/KAH-blandingen hadde et jævlig dametekke og var storsjarmør uten like, selv om han virket likegyldig til hele greia, og ikke prøvde i det hele tatt. Jentene var i hvert fall over ham. Jeg husker meg selv mest som den som bare ville bli stein og som visste navnet på Jesus and Mary Chain når ingen andre huska hva de het i dette klasse-/venterommet.

Dere har all grunn til å bli redde, KAH og Papi.
Being is more than life.

Reisefilmblogg!

Posted Image

Posted Image
0

#25 User is offline   Papillon Icon

• Write down the problem. Think real hard. Write down the answer.
  • PipPipPipPip
  • Group: Members

Posted 08 March 2009 - 20:59

View PostUruloki, on 6th Mar 2009, 23:55, said:

Men denne Papillon/KAH-blandingen hadde et jævlig dametekke og var storsjarmør uten like, selv om han virket likegyldig til hele greia, og ikke prøvde i det hele tatt. Jentene var i hvert fall over ham.

B)

Hør: Da du drømte dette befant jeg meg faktisk i Kongsberg, på skarp nattøvelse med troppen min. På truger, i snøfokk, med magasinet fullt. Samlet sett virker det som om du er sanndrømt. Kan ikke huske at KAH var med, men jeg forstår at det kanskje er på tide å bli kjent med ham.
0

#26 User is offline   KAH Icon

• Rusmaskin
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators

Posted 08 March 2009 - 21:02

Haha, så ikke dette før nå jeg. Fantastisk drøm!
0

#27 User is offline   KAH Icon

• Rusmaskin
  • PipPipPipPip

Posted 18 March 2009 - 09:35

Best å sette seg ned her før man glemmer noe. Jeg har også hatt en drøm hvor Df er involvert. Det er en tredelt drøm, og min favorittdel er nok likevel den med kua.

Del 1
Jeg, Uruloki, en gammel mann og en til som jeg ikke husker ansiktet på, sitter i en stue og ser filmen Revolutionary Road. Midt i filmen skriker jeg og Uru "hold kjeft da for faen" til den ukjente fyren. Da oppdager vi at det er masse folk rundt oss i rommet, som blir sittende og stirre på oss. Uru sitter forresten på en spesiell måte, han sitter oppå sofaryggen med føttene plantet i setet. Så slutter filmen, og vi merker at den gamle mannen er litt nedbrutt. Vi begynner å snakke med ham, og etter eller annet gjør ham svært fornærmet. Han gjemmer seg bak TVen, der han krymper. Han blir mindre og mindre helt til han er borte. Jeg stusser litt over dette, før jeg setter meg ned i sofaen og begynner å tenke på filmen. Korte glimt av Blausens anmeldelse av filmen, som jeg forøvrig ikke har sett, dukker opp i drømmen. Så skjønner jeg plutselig hva filmen handlet om og hvorfor den gamle mannen ble nedbrutt. Jeg sier noe sånt som: "Aha, filmen handler om at man skal følge sine revolusjonære tanker og ikke angre på noe ved livets slutt, det var derfor den gamle mannen ble nedbrutt, for han gjorde aldri det". Jeg husker det var noe stort inne i bildet her, noe med at mannen hadde hatt mulighet til å forandre verden, men jeg husker ikke helt hva.

Del 2
Jeg og en ku går på et stort jorde. Jeg snakker med kua, som virker å være svært trivelig, og det virker som jeg gjør et intervju med kua for tv. Jeg husker at jeg følte en enorm respekt for denne kua. Kua skal vise meg et prosjekt den nok er sjef for, og vi er på vei bort til stedet der dette foregår. Etter hvert kommer vi til en mobilkran som holder en stor container høyt hevet over bakken. Den er full av søppelposer, og den er åpen i bunnen, men siden søppelposene er tett pakket sammen, ramler de ikke ned, slik at traktorer med påmontert utstyr må krafse dem løs slik at de faller ned. En og en søppelpose detter ned, og kua og jeg går bort for å kikke. Jeg tror dette er et slags miljøprosjekt. Så bryter jeg ut: "Den lever!", og hopper forskremt tilbake. Den ene søppelposen rører seg nemlig. Vi river den opp, og en bikkje i svært dårlig forfatning ligger i posen. Den er svært aggressiv, glefser og snerrer til alle kanter. Den er tydelig hardt skadet, og kua griper inn. Den venter på muligheten, og griper plutselig halsen til bikkja med kjeften. Der holder den bikkja fast til den er død. Jeg husker ikke mer enn at vi ser på den døde bikkja en stund, og det hele er ganske trist.

Del 3
Plutselig surfer jeg Df-forumet, og jeg har fått svar fra Kiddo. Det er ikke så langt, og jeg husker ikke helt hva som står der, annet enn ordene "eiendommelig" og "arresterende". Det avsluttes med "see you back home!" (!). Jeg tror nok ikke akkurat det var myntet på meg. Nedenfor hans innlegg så har en ny bruker ved navn LILL NO lagt inn sin første post. Han har lusket rundt på Df i flere år, og nå har han skrevet et innlegg med en kort omtale til hver eneste film han har sett i løpet av disse årene. Han åpner han innlegget med å presentere seg selv, og hevder å ha funnet kjernen ved hva disse filmene ønsker å si, så han oppfordrer alle til å lese det han har skrevet. Posten er på fire sider, så jeg gir i grunn opp, men jeg husker en film ved navn "Akerman" og en som het "Horror". Sistnevnte verdens beste skrekkfilm etter denne fyrens mening.

Mer husker jeg ikke.
0

#28 User is online   Uruloki Icon

• PipPipPipPip

Posted 18 March 2009 - 13:00

Ja, der fikk den gamle tørrpinnen for å være så reaksjonær!

Fantastisk drøm dette her. Jeg ser for meg en fremtidig runkesirkel av "jeg drømte om deg" i natt her, hvor er din drøm om meg, Papillon?

HVA er forresten greia med kyr i drømmer? Mats, hva sier psykologien om dette? KAH drømmer om intelligente kjendiskyr på TV som plutselig biter i hjel bikkjer, mens jeg er mer inni kyr som gror peniser og voldtar sauer på hellig grunn. Det må være en sammenheng her.

Ellers alltid gøy å se hvordan småting sniker seg inn i drømmeverdenen, f.eks "Akerman"-filmen som jeg tipper kommer fra pratet om Malin Akerman i Watchmen og "Horror" er vel åpenbart fra skrekkfilmdebatten.
Being is more than life.

Reisefilmblogg!

Posted Image

Posted Image
0

#29 User is offline   Melkor Icon

• Reichsminister für Volksaufklärung und Propaganda
  • PipPipPipPip

Posted 08 May 2009 - 19:10

Kom plutselig på en drøm jeg hadde for noen dager siden (mulig det var på grunn av Roeg-tråden).

Jeg husker ikke så veldig mye, men det handlet om hvordan det kommer til å gå på Norwegian Wood. Jeg kjører tydeligvis nedover til Oslo i en ukjent bil. Det skjer mye drit på veien, en del ubehagelig skrekkstemning her og der (mye tåke og skog). Jeg kjemper mot tiden for å nå Neil Young-konserten, og da jeg kommer frem ser jeg på klokka på mobilen, og jeg har faenmeg misset konserten! Jeg er for sein. Så kommer det en fyr bort til meg og sier at klokka mi går feil. Flott tenker jeg, og spretter en pils. Så glemmer jeg av konserten, av en eller annen grunn, og plutselig er klokka en time over konsertstart! Panikk! Jeg husker at jeg løper på et festivalområde som ikke ligner på Norwegian Wood i det hele tatt, og plutselig, ut av en hel masse røyk, kommer Neil Young; men han er spilt av Donald Sutherland. Hvorfor det har seg slik tenker jeg ikke over i drømmen, men jeg humret godt av det da jeg våknet. Jeg snakker et par ord med Donald, husker ikke helt hva det var, men konserten er i alle fall avlyst. Jeg drikker mer øl, og så husker jeg ikke mer. Mulig jeg ble full.
Posted Image Posted Image
Bruk en skikkelig nettleser!
Posted ImagePosted Image
0

#30 User is offline   KAH Icon

• Rusmaskin
  • PipPipPipPip

Posted 04 July 2009 - 01:05

Hadde en vanvittig "gory" drøm her en natt, som blant annet involverte Sam Neill og en ostehøvel. Våknet opp småkvalm.
0

#31 User is online   Uruloki Icon

• PipPipPipPip

Posted 22 July 2009 - 11:18

Har drømt mye i natt, og mye raaare greier. Og jeg husker mye av det også. Har vært slik den siste tiden. Kanskje jeg skal begynne å skrive drømmedagbok. Uansett, høydepunktene i natt: meg selv som allmennpraktiserende lege for zombier, og en tannlegetime, inklusivt borring, hvor tannlegen var ingen ringere enn Silvio Berlusconi.
Being is more than life.

Reisefilmblogg!

Posted Image

Posted Image
0

#32 User is offline   KAH Icon

• Rusmaskin
  • PipPipPipPip

Posted 22 July 2009 - 11:51

Hehe, Berlusconi faktisk. Vel, passet bra at denne tråden ble dratt opp igjen nå, for jeg har akkurat hatt min andre df-relaterte drøm. Forumet skulle lage samuraifilm i regi av Pretender, og jeg var en av skuespillerne. Husker ikke så mye av denne filmen, men den hadde en stemningsfull åpning som fant sted i en bar, og som besto av en rekke scener som alle fadet ut i svart. Deretter noe greier på en strand. Hvorfor dette var en samuraifilm aner jeg ikke, men Pretender sa det var det, så da hørte vi på ham.
0

#33 User is offline   pretender Icon

• Moderator
  • PipPipPipPip

Posted 22 July 2009 - 11:55

Har ført drømmedagbok i noen perioder, kan anbefales. Har hatt liggende notisbok og penn tilgjengelig når jeg våkner, og etterhvert har det blitt en rutine å skrive det ned med en gang man våkner, ofte med ekstrem trøtte-skrift. Man kommer på mer etterhvert som man skriver også. Men det må som regel iverksettes relativt kvikt etter oppvåkning.

Av og til tenker jeg gjennom drømmen dog, og "nei, dette er for dumt", for så ikke å skrive. Av og til tenker jeg "fy f så genialt", for så ved senere gjennomlesning tenke "dette er for dumt"...

Drømmelogikk er ofte veldig spennende, spesielt hvor sømløst det oppfattes.

View PostKAH, on 22nd Jul 2009, 12:51, said:

Hehe, Berlusconi faktisk. Vel, passet bra at denne tråden ble dratt opp igjen nå, for jeg har akkurat hatt min andre df-relaterte drøm. Forumet skulle lage samuraifilm i regi av Pretender, og jeg var en av skuespillerne. Husker ikke så mye av denne filmen, men den hadde en stemningsfull åpning som fant sted i en bar, og som besto av en rekke scener som alle fadet ut i svart. Deretter noe greier på en strand. Hvorfor dette var en samuraifilm aner jeg ikke, men Pretender sa det var det, så da hørte vi på ham.

Haha! Denne må jo bare lages
0

#34 User is online   Uruloki Icon

• PipPipPipPip

Posted 02 August 2009 - 08:47

Ny DFilm-drøm:

Jeg husker ikke så veldig mye, men jeg drømte i hvert fall at jeg traff Zann. Eller før det traff jeg vel egentlig KAH, igjen, men vi var kanskje litt bekjente, det føltes i hvert fall naturlig at jeg traff på ham. KAH var "den felles vennen", og sammen skulle vi treffe på Zann. Uansett, jeg husker at jeg ble veldig overrasket, for Zann var totalt ulik det jeg hadde forestilt meg, noe jeg påpekte til KAH, som dro en litt mistenksom mine, "er du fordomsfull?". Jeg kunne se det i øynene hans. Men halla, du var en kvisete tenåring av typen metalkid, med langt hår i hestehale, usikker og litt malplassert. Tror du både stammet og hadde briller i tillegg. Ikke at jeg vet hvordan jeg skal tolke dette, Zann. Alt foregikk i hvert fall på Arkeologisk museum i Stavanger, hvor vi prøvde å snike oss inn uten å kjøpe billett og litt sånn, husker ikke så mye av hva som egentlig skjedde. Bare Zann.
Being is more than life.

Reisefilmblogg!

Posted Image

Posted Image
0

#35 User is offline   Billy Behranu Icon

• Brusmaskin
  • PipPipPipPip

Posted 02 August 2009 - 09:35

Jeg hadde en drømmejournal en gang. Under hver eneste dato stod det "pulte elise igjen". Det eneste som forandret seg var stedet det skjedde, ofte brakklandskaper, av og til våtmarksområder, en sjelden gang i en himmelseng. Jeg ga opp hele greia, min daværende samboer Elise syntes det var slitsomt å lese.
0

#36 User is offline   pretender Icon

• Moderator
  • PipPipPipPip

Posted 02 August 2009 - 11:59

Nok en bra post, B.B., nå må Tåa bli fornøyd. Det er iallefall den tredje denne uka som nesten kan gis ut slik den står.

Drømte at den fæleste dama i bofellesskapet var den eneste som fikk igjen på skatten, og med ett ble svært attraktiv.
0

#37 User is offline   Billy Behranu Icon

• Brusmaskin
  • PipPipPipPip

Posted 02 August 2009 - 12:13

takker og bukker. var ikke direkte dum din heller.

Nysgjerrighet: hvilke to andre innlegg? Det om Jernanger?
0

#38 User is offline   pretender Icon

• Moderator
  • PipPipPipPip

Posted 02 August 2009 - 12:17

Jernanger selvfølgelig, og Roxy Music-coveret.
0

#39 User is offline   KAH Icon

• Rusmaskin
  • PipPipPipPip

Posted 01 November 2009 - 12:20

View PostUruloki, on 2nd Aug 2009, 08:47, said:

noe jeg påpekte til KAH, som dro en litt mistenksom mine, "er du fordomsfull?". Jeg kunne se det i øynene hans.

Haha, så ikke denne før nå, og jizzus, det der er jo meg i et nøtteskall.

Drømme gjør man hver natt, men jeg slenger i hvert fall innom her når jeg har hatt en DF-relatert drøm. I natt spilte jeg Sensible Soccer med forumet. Vi var i samme rom. Laget mitt vant 11-5, og etterpå kom det frem at spilleren min hadde en uvanlig løpsstyrke og utholdenhet, noe Uruloki klaget fælt over, han var liksom kaptein på det andre laget og kikket grundig gjennom stats som sa noe om ferdighetsforskjellen på lagene for å få frem urettferdigheten ved det hele, mens Feskinger satte seg ned på midtbanen (i spillet), og klaget (i virkeligheten) over at han var sliten. Pretender sa at han ville gjort det mye bedre dersom vi hadde spilt på snøunderlag.
0

#40 User is online   dodraugen Icon

• Milde Moses
  • PipPipPipPip

Posted 16 November 2009 - 13:17

Drømmen starter med at jeg er på HiFi-klubben i Trondheim, for å kjøpe en sånn lydkabel som skal gå mellom CD-spilleren og forsterkeren. "Det har vi ikke," sier fyren i kassa, "Du får prøve Finn". Jeg blir småsjokka, dette er liksom HiFi-klubben, men før jeg rekker å spørre fyren om det ikke er en annen butikk i byen som kan tenkes å ha kabelen jeg trenger, begynner han å skrike til meg. "Kan du stikke, eller? Det er folk som står i kø for å betale her!" En blanding av sjokk og sinne, jeg går ut av butikken og tenker over hvordan jeg skal formulere dette innlegget i Grinebiter-tråden. Stikker innom Rema på veien hjem, for å kjøpe øl.

Ser at lærerassistenten i internasjonal politikk står og stabler noe øl på boks, jeg hilser med et nikk. "Vi må alle tjene til livets opphold," sier han. Jeg plukker med meg noe øl, går mot kassa for å betale. Fyren i kassa informerer om en konkurranse de har gående, noen spørsmål som skal svares på, typisk folkelig trivia. Jeg får en penn, skriver de første ordene av en setning, men så begynner fyren å skrike til meg. "Kan du se å bli ferdig, folk venter på å få betalt!" Denne gangen blir jeg ganske forbannet, skjeller ut fyren, og han blir tilsvarende sur. Av en eller annen grunn går vi bort til øltorget og begynner å knuffe på hverandre. Så slår han meg i hodet med en whiskyflaske (i drømmer selges det whisky på Rema), jeg besvimer og ligger i en dam av whisky og knust glass.

Drømmer slutter der. Har av en eller annen grunn blitt behandlet skikkelig dårlig av drømmene mine de siste ukene, noe som er gange uvanlig for meg.
«I think that to learn what became of me after Rashomon the most reasonable procedure would be to look for me in the characters in the films I made after Rashomon. Although human beings are incapable of talking about themselves with total honesty, it is much harder to avoid the truth while pretending to be other people.» - Akira Kurosawa

Mohsen Makhmalbaf
Filmer/TV-serier med vannpiper
0

• (5 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic