Jump to content

Inland Empire


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

Inland Empire

 

http://img296.imageshack.us/img296/2922/lynchinlandempirethumb9fc.jpg

 

http://img296.imageshack.us/img296/8454/angelo18de.jpg

 

David Lynch sin kommende film Inland Impire er endelig på vei.

Dette er et klipp fra filmen. Som kjent er hele filmen spilt inn i DV.

 

Klipp, trykk her.

 

Hva synes dere?

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

æj syns den var rar og kreepy... :( hjelp, tør aldri å se lynch filmer, de e liksom aldri nå go anledning.

 

Vælkåmin at forumet, ASpia...

 

Men Svanky, er dette klipp fra filmen? Det er fra en Avid presentasjons DVD, og jeg har en feeling at dette ikke er INLAND EMPIRE. Men en test til INLAND EMPIRE, men jeg er ikke sikker. Der er ingenting som sier dette er INLAND EMPIRE, men bare Lynch nyeste prosjekt. Gud vet...eller, Lynch vet...

Link to comment
Share on other sites

 

Denne filmen har jeg gledet meg til lenge! Men uansett om dette virkelig er et klipp fra INLAND EMPIRE eller ikke, det blir spennende å se hvordan det endelige resultatet fremstår:

 

"I've never worked on a project in this way before. I don't know exactly how this thing will finally unfold... This film is very different because I don't have a script. I write the thing scene by scene and much of it is shot and I don't have much of a clue where it will end. It's a risk, but I have this feeling that because all things are unified, this idea over here in that room will somehow relate to that idea over there in the pink room."

 

Sitat: David Lynch

Link to comment
Share on other sites

 
 

Men Svanky, er dette klipp fra filmen? Det er fra en Avid presentasjons DVD, og jeg har en feeling at dette ikke er INLAND EMPIRE. Men en test til INLAND EMPIRE, men jeg er ikke sikker. Der er ingenting som sier dette er INLAND EMPIRE, men bare Lynch nyeste prosjekt. Gud vet...eller, Lynch vet...

 

Kan godt være rett, Morten. Det er mye diskusjon om det er et ekte klipp fra filmen eller ikke.. men jeg valgte å presentere det som et klipp. Sitatet Euphoria skrev kan jo dessuten veie opp til at det kanskje er det, i og med at han tydeligvis skriver scene-til-scene. Dermed blir jo filmen ganske fragmentert og en slik scene kan godt være resultat.

Det sagt så liker jeg den, men jeg liker jo også de aller mest sprø tingene hans.

(Aldri vært noe enorm fan av Red Room da likevel, merkelig nok.)

 

Angående skript så tror jeg dette er lowbudget, så han har vel full kreativ kontroll.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 

Å herregud det er langt.

 

Spådom 1: "Lynchs nyeste er alt for lang"

 

Spådom 2: "Lynchs nyeste rettferdiggjør mastodontlengde. Beste eeeever"

 

Publikum er delt mellom 1 og 2 etter visning og det vil bli skrevet mangt et innlegg på imdb og diverse bloggsider at Lynch ikke har det lenger og at ny teknologi har gått til hode på Lynch og at ny teknologi ikke redder Lynch og at vi ikke vil ha ny teknologi. Andre vil skrive innlegg (som sannsynligvis er skrevet før filmen har hatt visning) som argumenterer for at filmen styrker Lynchs posisjon som vår tids største filmskaper.

 

Jeg håper på en god film.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er samme klipp som blir vist på en gratis-DVD jeg fikk tak i med navn: Room to Dream. Har sett flere steder at klippet er blitt omdiskutert. Man vet jo aldri hva Lynch gjør, men jeg er en av de som tviler på at dette klippet er fra Inland Empire. Men om det er fra filmen eller ikke spiller jo ingen rolle.

 

Det var forresten interessant å se hvordan Lynch arbeidet for å få til denne filmsnutten. Hvis DVD'en fortsatt er tilgjengelig så taper man ikke noe på å anskaffe den. Men selv så gidder jeg nok ikke å se den igjen :P

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...

Drar opp denne, da filmen har premiere i Venezia i morgen(!!!). Nei, jeg skal desverre ikke dit.

 

Mulig det er gammelt nytt for noen, men en norsk fotograf har jobbet på filmen -> Artikkel. Eneste av hans tidligere arbeide jeg har sett er Mannen som ikke kunne le, og den var slett ikke fatal. Hmmm...

 

Ellers verserer det en del rykter om filmen, bla. lengden, som stort sett varierer mellom 168 og 172 min, men 104 har også vært nevnt. Leser man forumene på Imdb blir man jo kokko, men andre ting sier at mange scener er i svart/hvitt, og at animasjon er inkludert... og at karakterene fra Rabbits er med. Angående inkluderingen av denne berømte scenen (over), er ryktene delt omtrent midt på. Vel, den som fylgjer med får sjå.

 

Innspillingsomstendighetene rundt denne filmen minner en del om tiden med Eraserhead, hvor også tiden ble tatt i bruk og manus var ganske fraværende. Jeg mistenker også at den improviserende tone fort kan minne om det som er å finne i Lynch's internettarbeide. Om det resulterer i en film som kan måle seg med tidligere bragder gjenstår å se, men skal innrømme at skepsisen er der. Får håpe det er ubegrunnet. Noen som skal til Venezia eller? Lynch mottar en Life Achievment-pris i forbindelse med visningen.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 

For et latterlig spørsmål vår kjære nordmann spurte..himmel

 

edit: vel, kan nok ikke kalles et spørsmål. En spøk på Lynch sin bekostning. Ho ho. Nå var vi morro. Ho ho. Hmpf!

 

anmeldelser OBS!! OBS!! Med spoilers folkens OBS!!! OBS!!!

 

Variety

 

Guardian

 

Screen Daily

 

liberation.fr - for de som leser fransk

 

flere stills fra filmen

 

http://img182.imageshack.us/img182/1739/ie1gw6.jpg

 

http://img182.imageshack.us/img182/383/ie50vm0.jpg

 

http://img442.imageshack.us/img442/6954/ie6qw8.jpg

 

http://img442.imageshack.us/img442/2374/ie7et1.jpg

 

http://img442.imageshack.us/img442/8487/ie12bv3.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

For et latterlig spørsmål vår kjære nordmann spurte..himmel

 

edit: vel, kan nok ikke kalles et spørsmål. En spøk på Lynch sin bekostning. Ho ho. Nå var vi morro. Ho ho. Hmpf!

 

Ja, huff... for en dufus.

Det måtte liksom bare være en nordmann.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Sansynligvis var vel ikke denne norske journalisten veldig godt inne i Lynch sitt privatliv. Det var vel bare en måte å spørre om denne pessimismen som har vært ganske sentral i senere Lynch-filmer.

 

Nevner det fordi jeg spurte MoreTEN om omtrent det samme etter å ha sett filmene hans...

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...