Jump to content

David Cronenberg-måned


morty
 Share

Recommended Posts

Jo, dette temaet kollapset vel litt. Bra skriveri av Kiddo som alltids, men ellers litt labert. Er vel en hel del oppvask med hele forumet og nettstedet for 2012 som vi vel må igjennom. Hvis vi skal fortsette forumet... og på hvilken måte vil folk ha forumet. Hva vil man ha mer av.. går det an å fornye ting så det blir mer spennende her igjen. Vi nærmer oss vel svimlende 9 år som aktivt forum på nettet. Tror ting startet i 2003.

 

Vi får se på det i juleferien/nyttår. Tror det beste er å vente med å snakke om nye temaer før nyttår. Slik modellen er nå krever de en del oppfølging og slikt, så det er ikke bare å fyre av nye temaer i øst og vest. De går ikke av seg selv.

Angående Cronenberg, så kunne vi vel kanskje i allefall avslutte temaet med en tråd og diskusjon rundt hans siste film. Den er vel snart tilgjengelig på kino etter hvert? Så noen(Jizzmopper?) her på forumet var litt negativ til den, men velger å ha håpet litt oppe likevel.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ellers veldig labert, faar en si. Men var vel ikke det mest spennende temaet, i tillegg kom en heit sommer og en crazy sensommer. Aktiviteten paa forumet har veart ekstremt laber siden da, men ser ut til aa komme seg litt rundt juletider. Vi har hatt andre tema som ikke akkurat har gaatt som de skulle, saa dette gaar nok litt opp og ned.

 

Tror heller vi burde la forumet veare et forum, og slutte aa analysere alt som ikke fungerer. Saa kan folk bare starte tema om regissoerer, saa foelger folk opp om de vil og med tid bygger det seg kanskje en fin samling skriverier.

 

Jeg skal poste min hovedtraad, men venter til jeg er hjemme igjen.

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke helt enig i det du sier Morty. Disse temaene har jo hatt som hovedpoeng å skrive artikler til å fylle et slags program med flere artikler, og litt annet på siden gjerne (diskusjoner, quiz, etc). Det er slik de var ment.

 

Å bare starte et tema og forlate det uten oppfølging og tro at folk bare kommer til å bidra uten videre og bare sette en tidløs frist vet vi jo ikke fungerer. Folk som leder temaet må også hele tiden følge opp om folk skriver artiklene, fordi folk trenger påminnelsen.

 

Enten så må den som leder temaet ta mye initiativ, eller så må man endre modell betraktelig. Til noe enklere.

Dermed må man "analysere" dette, fordi hvis man skal få en slags modell av slike temaer som fungerer så må det jo diskuteres. Disse temaene slik de er satt opp nå fungerer jo egentlig ikke. Modellen er for krevende. Hva er poenget å ha f.eks et Hitchcock tema hvis bare en person skriver artikler?

 

Det er som folk ikke tenker spesielt langt om dette.

Jeg hører stadig "Kan vi ikke ha X tema" eller "Starte flere temaer! Det er gøy!".

Vel, klart man kan, men hvis folk ikke er interessert i å skrive artikler til syvende, og/eller ingen følger opp at noen gjør det, så er det jo inget poeng. Det er jo det som har skjedd på de labre temaene, og det er jo bare trist. Så jeg har ikke stor tro på at ikke gjøre noe vil hjelpe.

 

Klart, man kunne hatt temaer som ikke var så fokusert på artikler, men noe annet, men jeg vet ikke hva det skulle være. Man kunne jo sagt, okei, "Coen brødrene tema" denne måneden! ...Og ikke gjort noe spesielt, men hva er poenget med det liksom? Det blir jo som et skall med ingenting inni.

 

Noe av poenget med disse temaene var forresten å bare gjøre at noe skjer på forumet.

Hvis de ikke fungerer, av uansett grunn, kanskje de blir som noen antyder, for mye pes... så burde man kanskje prøvd noe helt annet for å skape aktivitet.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg vet ikke Svank, har ikke saa mye mer aa tilfoeye. De som skulle skrive er alle voksene, og trenger vel ikke en barnehagetante. Kiddo -kudos til ham!- klartet dette veldig fint, og vi har hatt andre tema hvor folk har klart dette. Saa dette handler nok mer om tid, interesse, sommer og ikke minst skole. Det ble tross alt utsatt flere ganger, saa tror heller folk faar fylle inn senere om de vil.

 

Interessene for temaene har vel veart saa som saa, med en og annen hoeydare her og der. Mest interesse i starten, foer det falt noe. Skulle jeg si noe utover dette, er det nok at det kanskje ikke er saa inkluderende for nye brukere. Det blir kanskje litt for serioest?

 

Aktivitet paa forumet maa vi alle staa for, men tror ikke vi kan forvente at det gaar i hundre hele tiden. Vi har ogsaa hatt mye toev, som har foert til at brukere har forsvunnet. Saa la oss heller bare skrive film, og kose oss med det vi er her for.

Link to comment
Share on other sites

 

De temaene som har fungert best har blitt fulgt opp. Det er realiteten. Temaene der det kontinuerlig har skjedd ting, har fungert best. Ting har en snåballeffekt. Hvis mange er med, så blir enda flere med. Er det en happening, så blir mange med.

 

Det er ikke barnehagetantente nødvendigivis, det er mer som at alle magasiner har en fungerende redaktør som prøver å få folk til å levere i tide. Modellen på disse månedtemaene er jo nesten som et nettmagasin. Jeg testet jo dette ut bevisst med Kubrick vs. Herzog. Kubrick fulgte jeg veldig mye opp, Herzog brukte jeg mer din modell og lot folk bidra under eget ansvar og så hva som skjedde. Jeg så lett og ganske overveldende hva som fungerte best.

 

Det er noe med at hvis ikke en gang lederen for temaet bryr seg om du leverer eller ikke, og det er null aktivitet ellers med temaet, så er det vanskelig å motivere seg selv til å skrive. Jeg er overbevist om dette. Folk har jo også sagt dette. Jeg tror ikke det handler så mye om at folk trenger å bli fortalt hva de skal gjøre, som du antyder, men mer at noe må være der for at de skal bli inspirert til å skrive. Vise at det er interesse. At prosjektet er seriøst, og verdt tiden din. Folk sin tid er jo verdifull. Det er jo helt vanlig å ha mer man har lyst til å gjøre enn man har tid til i praksis... tyvärr.

 

Jeg skulle også ønske at ting gikk 100% av seg selv, og jeg trodde det tidligere, men det viser seg at det bare ikke gjør det. Hadde man kontinuerlig gjort ting med dette temaet, og konstant spurt folk hvordan det gikk med skriving, så er jeg sikker på at temaet hadde fungert bedre. Jeg var jo også skrevet opp på en artikkel her. Glemte det fullstendig av. I en travel hverdag skulle jeg ønske at det var en person som brydde seg og minnet om fristen og påminnet meg.

 

Det er litt som å lage film. Du kan sikkert på papiret snakke om at man kan lage en film uten en regissør, bare et crew der folk bidrar etter evne, kommer og går etter eget ansvar, og beskylde det for å være barnehagetantete at folk trenger å bli ledet av noen regissør, men i praksis blir det bare kaos. Slike ting er prøvd ut. Noen må ha en overordnet oversikt. Gjerne ha en visjon. Man må kanskje se det i praksis før man aksepterer dette. Det er kanskje vanskelig å forklare i teorien. Disse temaene er arbeid. Hvis ikke den som driver temaet gjør noe innsats, hvorfor skal andre?

 

I praksis hvis man bare starter temaer og forlater dem, så får du 1 eller 2 artikler kanskje.

Og hva er poenget med et Argento-tema der kun 1 person eller to personer har skrevet noe?

 

Som sagt igjen. Jeg er klar over at det jeg sier krever for mye jobb. Det kan hende, jeg vet f.eks Zann antydet dette, at bare konseptet er for mye pes i seg selv. Det er ikke umulig modellen på hvordan det fungerer bare er for krevende.

 

Man snakker om at ideelt sett 12-13 filminteresserte skal kjøre ut en skrevet artikkel ubetalt i løpet av 1 måned (pluss/minus), ved siden av et ellers vanligvis hardt kjør av et liv. Det er ganske mye å kreve på et lite filmforum. Grunnen til at det har fungert noen ganger er pga oppfølging, at noen faktisk tar ansvar for å gjøre det til en liten happening. Skulle det være verdt det så måtte folk vise at det var interesse for det du leverer. At folk leste artiklene, og at det ellers ble skrevet ting av andre. Når ingen tilsynelatende bryr seg om du leverer eller ikke leverer, så er det vanskelig å rasjonalisere hvorfor du skal gidde.

 

Vi hadde jo også planer om å "publisere" artiklene på forsiden, i kombinasjon med å prøve å få forumet og temaene litt mer eksponert utover forumet. Dette er jo også ting som har falt bort.

 

Hvis man bare åpner temaer uten noen form for ansvarlig leder som følger programmet opp for at det skal rekke fristen, så blir bare alt ganske labert. All erfaring viser dette. Lite poeng å ha et tema med en eller to artikler. Jeg sier ikke at dette er noen sin skyld. Jeg synes du har gjort en nobel innsats her, Morten. :) Det krever bare så veldig veldig mye å drive disse temaene. Det er jo som å danne et lite nettmagasin, og det er tøft på et lite forum på dugnadstøtte.

 

Som sagt tidligere, så er det mulig man kan lage temaer på en måte som ikke krever så mye arbeid. At man går vekk fra å skrive artikler som hovedfokus, og kun f.eks arrangerer diskusjoner på forumet og chatten, eller prøver å motivere folk til å bare se mer filmer av det som er under temaet. Har kåringer osv. Litt mindre ambisjoner. Man kan prøve noe som folk kan delta i uten noe pes. Det er mulig dette fungerer bedre. Det er slike ting jeg undrer på.

 

Tingen er at dette med artikler er mye pes. Skal det fungere så kreves det ganske mye, og kanskje mer enn som er realistisk.

Skal man likevel ha de etter den modellen de er satt opp med, så kreves det arbeid.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Månedstemaene har vært et fint initiativ, men hvis det langsiktige målet er å få på plass mer god aktivitet på forumet fremover, tror jeg ikke de har særlig mye for seg. Det er ingen stor hemmelighet at det har vært ganske stille på forumet i år, i perioder helt tomt, og jeg tror det stikker litt dypere enn hvordan et månedstema blir organisert. Er Diskuterfilm et has been-forum? I teorien nei, men det tar også i teorien aldri slutt på tema man kan diskutere på et forum som dette, og likevel er det ganske tomt. Jeg vet i det minste for min egen del at motivasjonen til å skrible noe her synker med aktiviteten. Tenker alle i den retningen? "Når ingen skriver innlegg, er det ingen vits i at jeg skriver innlegg heller"? Skjønt, man kunne sikkert ha kjørt ut diverse initiativ for å øke aktiviteten, men på lang sikt... når det til og med er lite som skjer i Hvilken film så du sist?-tråden, bør det være et... tja, "faresignal". Det er jo brukere pålogget, men nada skrives. Hva tror dere?

 

(Forhåpentligvis et godt point in case: Anbefal meg en film-tråden. Det så ut til å kunne bli en god Godard-diskusjon der, men den sluknet med en gang. Why?)

 

(En egen tråd for å diskutere dette, maybe?)

Link to comment
Share on other sites

 

Mulig at det råder en viss konfliktskyhet (som jeg har påpeket tidligere) som gjør at folk ikke orker diskusjoner. Og kanskje det har blitt litt for stor konformitet her inne, der alle er enige og således ikke finner noe å kommentere/bemerke. Vi trenger noe som får i gang engasjement og kanskje til og med temperament her inne (uten at det blir stygt, selvsagt).

 

Ellers føler jeg uansett at forumet er flott selv om det blir for lite aktivitet, og håper at det består. Det er en av de få plassene jeg føler film blir tatt på alvor og hvor man kan lære mye, få mange spennende tips. Her er mange veldig kunnskapsrike brukere her inne og en plattform som funker. Jeg tror og håper på mer aktivitet i 2012. Jeg er ihvertfall veldig glad i dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

 

Jo, det er nok mange ting som er aktuelt med selve forumet som helhet. Planen var å starte en tråd i løpet av jula, Angeleno. Fint å se at du etterspør det.

 

Det er nok mange som har mye å si om mange ting, og siden mange har så forskjellige inntrykk så tror jeg det kan være sunt.

Så det har nok påvirket månedstemaene også, som alt annet her inne. Det har vært, og er nok enda, ganske mye misnøye blant moderatorene. Det er nok mye piss jeg vet ikke vet om er for sent å rette på. Vi får se. Alle planer for Diskuterfilm har også stagnert. Personlig ble jeg også litt deillusjonert av forumet en stund for noen måneder siden, og jeg var veldig innom idéen å enten prøve å avslutte forumet eller eventuelt forlate personlig. Så det sier vel litt om ståa som har vært her. Jeg er klar over at Morty f.eks mener vi ikke skal gjøre noen ting, ikke analysere dette, men jeg tror på en måte det trengs. De fleste sier jo at forumet er på vei ned, eller i en ganske laber fase. Jeg tror de fleste er enige om det.

 

Jeg er personlig interessert i hva det er folk liker med forumet, eventuelt har likt tidligere, og hvorfor de enda er her. Det er jo ikke så mange som har forlatt akkurat, de bare er her sjeldnere og er mindre aktiv. Hvis forumet skal fortsette, så er jeg interessert i hva som kan gjøres for å få forumet til å bli mer spennende igjen.

 

At det er konfliktskyhet er jo interessant. Jeg hadde jo tenkt å prøve å spørre om en diskusjon rundt Ayn Rand, Richard Dawkins og annet igjen med Morty, og eventuelt en kjønnsdiskusjon/Hjernevask med deg Frenzy og slike ting. Bare for å se om det kunne skape noen interessante debatter igjen(se om vi har endret oss i det hele tatt), og kanskje skape grobunn for nye. Det er dog viktig at folk ikke forventer at partene skal bli helt enige(klaging ala "Å dere blir jo aldri enige uansett!") og aksepterer litt temperatur noen ganger. Det er ikke nødvendigvis poenget å bli enige i en diskusjon heller. Mer å få en forståelse hvor motparten kommer fra, og kanskje man kan lære noe til tross for at man forblir uenige, og dessuten bare å generere interessant innhold. Personlig liker jeg litt personfokuserte diskusjoner, da det skaper litt mer temperatur og aktivitet, for saklighet er tørt, men jeg merker jo at det ofte blir litt mer styr og blod mellom linjene enn forventet, så klok av skade burde man kanskje finne en bedre balanse..

 

Klart, Diskuterfilm er snart 8 år gammel. Man kan ikke forvente at ting skal være like giga hele veien, men det er jo sikkert mye man kunne gjort igjen for at forumet skal være noe poeng å fortsette. Hvis det skal fortsette slik det har vært den siste tiden, så tror jeg personlig ikke det er så mye poeng. Ikke for min del i allefall.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Hva er det du holder paa med, Svank? Du skrev meg jo en PM i slutten av mai, hvor du selv setter Videodromeskriveri paa hold grunnet div personlige omstendigheter. I tillegg til at du tar en permisjon fra forumet paa ubestemt tid.

 

Utover dette er jeg ikke interessert i aa diskutere dette mer, jeg tar selvsagt min del av ansvaret for dette temaet. Hvis noen av de som skulle bidra mener ting gikk skeis av den grunn, saa beklager jeg dette, men haaper at det tikker inn noen bidrag over nyttaar. Jeg skal personlig bidra med min hovedartikkel om Cronnenberg, men ikke foer jeg er hjemme i moderlandet igjen.

 

Utover det er jeg ikke interessert i noen diskusjoner, om de ikke handler om film og det vi er her for. Ayn Rand faar du diskutere med deg selv, Svank.

 

God Jul alle og enhver

 

edit: jeg er mener foroevrig ikke at vi skal gjoere noen ting, selv deltar jeg jevnlig paa forumet og haaper da at det bidrar. Vi har analysert om og om igjen hva som kan gjoeres, uten at noe har skjedd. For min del er ikke dette interessant lengere, jeg velger heller bare aa delta og skrive om film. Hvis noen andre vil annet, saa for all del.

Link to comment
Share on other sites

 

Forstår ikke den fiendtlige utydelige nedlatende tonen, Morty. Jo, mulig jeg skrev en PM i slutten av Mai, men hva pokker mener du? Hva antyder du? Jeg vet ikke hva "Hva er det du holder paa med, Svank?" betyr her? Skjønner ikke dette.

 

Det er vel en ganske generell oppfatning at disse temaene ikke helt fungerer så bra. Det er ikke bare dette Cronenberg-temaet, men her har det jo virkelig bare blaffet ut i månedvis uten at noen gjør noe som helst.. Ellers har jeg vel skrevet det jeg mener. Du får heller besvare det du er uenig i, hvis det faktisk er noe.

 

Jo, jeg skal ikke nekte, jeg synes du kunne ha gjort en bedre jobb å følge opp dette temaet, men jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre(og jeg ser jo at forumet ellers har vært i en laber periode).. Jeg snakker bare av egen erfaring med disse temaene selv. Jeg tror ikke at å bare starte temaer og forvente at artikler tikker inn uten videre skjer. Det fungerer bare ikke. Det er helt rett av mange av temaene har vært like labre, men jeg mener etter dette at man virkelig burde spørre seg om slik disse temaene er satt opp er ment for disse forumene, og måten medlemmene bruker forumene. Skal de fungere så kreves det arbeid for å skape noe rundt de.

Det er slik jeg har opplevd det i allefall.

 

Spør du ikke folk i tide før fristene før artiklene kommer inn så kommer de ofte ikke inn, og hva da? Bare utsette 3 ekstra måneder? Og så 3 ekstra måneder?

 

Jo, man kan snakke om film også. Nå har man nå alltid hatt diskusjoner om alt mulig på dette forumet, film og ikke film, noe du har vært med på like mye som de fleste andre tidligere, så hvorfor du plutselig har fått det for deg at alt som kan og skal snakkes om her er film. Og vær så snill å hold god for å snakke for andre enn deg selv. Du vet ikke hva alle folk er på forumet for.

 

Film er jo uansett ikke en oase i seg selv i dette samfunnet. Måten vi leser film og forstår film, kommer svært ofte ut fra hvilken idéer vi har om samfunn, politikk, livssyn, kunst, seksualitet, kjønn osv osv. Har aldri sett det som motsetninger selv. Kjedelig å være ensporet.

 

Om du ikke vil ha noen comeback av gamle diskusjoner, greit. Kanskje jeg vil diskutere Ayn Rand med meg selv da.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Du er ikke det spor nedlatende, Svank? Ok. Det jeg reagerer paa er at du skriver: Jeg var jo også skrevet opp på en artikkel her. Glemte det fullstendig av. I en travel hverdag skulle jeg ønske at det var en person som brydde seg og minnet om fristen og påminnet meg.

 

Ja, du skrev deg opp paa Videodrome. Noe du selve satte paa hold, mens du tok deg en ubestemt pause fra forumet. Jeg skrev deg en annen PM i slutten av mai, som jeg fikk svar paa i slutten av september. Saa det er vel ikke akkurat den korrekte fremstillingen du kommer med her? Du forstaar kanskje at jeg blir litt irritert, og lurer paa hva du holder paa med?

 

Utover det har jeg beklaget for dem som mener jeg gjorde en slett jobb, og at dette er aarsaken til at dette temaet ikke ble en suksess. Som sagt skal jeg poste mitt etter nyaaret, og haaper andre foelger opp med sine.

Link to comment
Share on other sites

 

Fair enough. Jeg var borte fra forumet, men jeg snakket jo litt generelt/idealistisk her også om den redaksjonelle rollen i et prosjekt som dette, der man prøver å samle folk fra et forum til å skrive artikler rundt et tema. Det er ikke bare bare på et lite filmforum, der vi kun kommuniserer gjennom tekst. Det er bra med folk som minner på frister og spør om fremgangen og viser interesse. Du kalte dette å være barnehagetante, noe jeg synes er en veldig lei måte å se det på, og bare påminner om at erfaring viser at det trengs litt "oppfølging" i mangel på bedre ord. Om man liker det eller ikke. Det er jo ikke uten grunn at man har redaktører i magasiner som jobber fulltid bare med å samle magasinet. Det trengs også noen som prøver å få det til å gå rundt. Det handlet jo ikke bare om meg her i sitatet du gir.

 

Ellers har jeg jo også vært her siden i allefall Oktober/November, og jeg glemte helt totalt av Videodrome artikkelen omtrent. Jeg husker ikke en gang om jeg noen gang avskrev meg fra den, jeg trodde kanskje jeg gjorde(?), og man kan jo også spørre seg om Cronenberg-temaet enda var aktuelt. Temaet virket litt forlatt for meg. Hadde du sendt meg en PM, eller etterspurt noe i hovedtråden, så hadde jeg definitivt tatt stilling til det, og jeg tror de fleste ville tatt mer stilling om man spør dem om noe man skrev seg opp på for flere uker (og i dette tilfellet måneder) siden. Tror mange bare kan ha glemt det av.

 

Jeg beklager ellers om jeg virker nedlatende. Jeg vet ikke hvor jeg har vært det, eller om du mener generelt.

 

Har i allefall ikke kommet med unødvendige kommentarer ala "Diskutere om Ayn Rand får du gjøre med deg selv." og antydet at ingen her bryr seg om noe annet enn å se film og skrive om det i "Hvilken film så du sist"-tråden, og at alt annet er unødvendig å diskutere. Jeg tror på mange måter Diskuterfilm er et miljø også, og at folk ønsker å se litt mer enn kun filmreferater fra filmen man så i går. Det er iallefall signalene jeg har fått.

 

Klart, jeg vet ikke heller nøyaktig hvorfor folk er på dette forumet enda. Det er mer sånne ting jeg vil vite ved å åpne en tråd senere. Hvis forumet skal fortsette inn i 2012, er det noe vi burde gjøre mer av, mindre av? Folk har generelt gitt signaler om at forumet har dabbet litt for mye av, og det betyr jo implisitt at det også er noe de savner også.

 

Men kult at du skriver hovedartikkelen. Jeg skal vurdere å skrive Videodrome også.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Synes det vil være svært synd om diskuterfilm forsvinner fordi det er den eneste kanalen for seriøs filmkritikk vi egentlig har i dette landet, fordi folka er trivelige, og fordi jeg har lyst til å fortsette å skrive om film og ikke ser for meg noe annet sted å gjøre det på. Mye unødvendig i det siste, og selvfølgelig synd at hvilken film så du sist-tråden har tatt mye fokus vekk fra andre artikler og emner, men for meg er det fint å kunne skrive om film uten å nødvendigvis knote ned flere sider om den (de gangene jeg har gjort det har responsen stort sett uteblitt). Cronenberg-temaet føler jeg meg skyldig i at ikke har blitt som det kunne, jeg fikk forespørsel om å skrive om Dead Ringers, men har ganske mange prosjekter gående så jeg har ikke helt fått motet meg opp. Jeg tror ikke Mortys skjøtting har vært det egentlige problemet, men at vi ikke har klart å skape den samme entusiasmen rundt skrivinga, den såkalte ketchup-effekten har uteblitt. Månedstemaene var opprinnelig et fint tiltak, men selv der har det vært mye tull, blant annet rundt Weerasethakul-temaet som jeg mener er det beste, men mange klagde på at ble for smalt. Savner spesielt KAH og pretender fra min tid på forumet, men forstår at de kanskje har andre ting å ta seg til enn å pjatte om film.

 

Kan bare ønske de ansvarlige lykke til videre med diskuterfilm. Jeg lover å fortsette å bidra hvis siden består!

Link to comment
Share on other sites

 

Det er fint å høre, Engangsgrill. Det er vel ingen seriøse planer om å legge ned forumet, men når man setter det på spissen sånn, så kanskje folk vil tenke over hva som egentlig forsvinner i et Norge og en hverdag uten Diskuterfilm.. men vil gjerne høre mer om hvis det er noe du ser Diskuterfilm kan bli, for å bli bedre, mer aktuelt eventuelt.. hvis dette stedet har noe slags uoppnådd potensiale.

 

Det er jo flere ting som er litt frem og tilbake med. Som om vi f.eks bør ha en forside, som er brukerstyrt på en eller annen måte, eller om vi bare trenger et forum.. et av/på prosjekt i alle år den forsiden. En annen ting er hvor offentlig vi ønsker å være. Her virker det å være delte meninger, selv innen samme personer. Noen ønsker en privat liten sfære slik det er nå, avsiders/privat, mens andre ønsker at forumet var mer offentlig, slik at nye brukere kom inn jevnlig. At man kunne vært mer observert i den lille filmatmosfæren som er i Norge på en eller annen måte mer. Det har vi vel til nå bare dyppet tærne i.. men samtidig har det jo vært mye frykt for at det skal komme for mange youngsters og nolduser som overfløder hvit støy på forumet, til en grad at alt annet som var bra med forumet drukner.

 

Det er jo vanskelig å drive noe kvalitetskontroll på et forum, da sensur av "dårlige poster" og utkasting av medlemmer som ikke poster bra nok, virker noe strengt også. Det er vanskelig å bli enige om regler på det i allefall.

 

Jeg ser i allefall selv at jeg kunne gjort mer for å generere mer faktisk nytt innhold, slik flere gjør. Har en tendens til gjøre mest som en reaksjon på noe annet på forumet.. Synes også Weeresethakul-temaet var veldig vellykket, og vi traff vel en slags knute der. Han var plutselig veldig aktuell akkurat da. Cinemateket satt opp masse visninger med han, og det var mye blest rundt han akkurat etter vi satt i gang temaet om han. Jeg regner med tilfeldigvis? Hehe. Men ja, mulig Cronenberg bare ikke var tidsriktig.. men det kan jo være veldig sammensatt hvorfor ikke det tok av.

 

Pretender og KAH virker å ikke være her noe særlig mer nei. Det er synd.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 
  • 3 months later...
Ser eg har tatt det opp før, men er det framleis interesse for å fullføre Cornenberg temaet eller å starte i gong eit nytt månedstema? Veit med har animasjonskåringa alereie, som forsåvidt er interessant, og aktiv, men vertfall eg, synst det hadde vert spennande med eit nytt månedstema. Det må jo heller ikkje være ein bestemt regissør, Hammer horror og Fransk impresjonisme har jo og vert oppe. Ser eg var litt frekk av meg i ein tidligere post her, der eg nermast krever at nokon skal sette i gong eit nytt tema. Så eg spør litt finere denne gongen: er det nokon interesse for dette? Ser i tråden for valg og rekruttering for månedstema at det verkar som om det har vore interesse for Bergman, Hitchcock og Zulawski, til dømes.
Link to comment
Share on other sites

 

Jo, både jeg og Morty tenkte jo å fullføre våre respektive ting i dette Cronenberg prosjektet... (Sist jeg snakket med Morty i allefall)

Jeg har bare ikke hatt tid, men har noe halvferdig som jeg kunne klart å avslutte på et punkt.

 

Jeg tror ikke noe nytt månedstema er spesielt lurt å kjøre på med akkurat nå. Slik modellen er nå så er disse temaene altfor omfattende å gjennomføre, og jeg tror det må være en mer samlet interesse for å få noe slikt til å fungere.

 

Mulig hvis vi kunne fått artiklene publisert i et eller annet filmmagasin eller noe, så tror jeg kanskje folk ville følt det litt mer interessant, men vi har ikke noe slikt pr nå, og det er endel arbeid å få noe slikt på plass. Kan godt hende et eller annet filmmagasin hadde hatt lyst til å publisere noe slikt. Hadde jeg hatt tid hadde jeg kanskje vurdert å jobbet med noe sånt, men ikke nå.

 

Men jeg tror ikke folk finner det motiverende nok å jobbe masse for artikler som kun postes på forumet. De forsvinner fort og skaper ikke så mye diskusjoner heller. Forumer er sjeldent stedet folk leser store artikler uansett. Noe med modellen funker ikke. Meningen opprinnelig var jo å poste de på en forside, men forsideplanen er jo lagt på is. Mange er også midt i eksamenskjør og slikt nå også osv, så timingen tror jeg også er litt feil for å snakke om sånt.

 

Anbefaler heller bare å lage tråder om det du er interessert i.

Link to comment
Share on other sites

 
Håper ikkje du tok kommentaren min for alt for mykje mas. Som sagt, prøvde å skrive en litt mindre forlangene og meir som eit spørsmål. Og eg forstår sjølvsagt at du ikkje har tid, og at dette kan bli for mykje jobb. Og også at det ikkje er nok interesse. Men det virker i alle fall som om animasjonskåringen går fint, folk virker interesserte der, og det er jo bra. Kanskje er kåringer vegen å gå? Ser at dei forrige har vekka ein del interesse, og meir aktivitet. Så ja, kanskje eg lagar nokre trådar, vist eg kjem på noko interessant. Hadde ikkje du nokre planar Svank?
Link to comment
Share on other sites

 
Neida, jeg skjønner jo at man gjerne vil se noe mer skje på forumet. Det er vel ganske stille her akkurat nå for tiden. Månedstema-greiene må på en måte gjenskapes før det skulle tas opp igjen, tror jeg. Kåringer tror jeg er enklere sånn sett ja. Se animasjonsfilm. Selv er jeg midt i en ganske komplisert filmproduksjon, så jeg har liksom ikke så mye anledning å kjøre på med ville store prosjekter på Diskuterfilm akkurat nå. Hvis ikke så hadde jeg sikkert prøvd på noe mer... men du vet livet Jarmusch..? Det du befinner deg i? Det vil ikke alltid dit du har tenkt deg. Det flakser svært fort avsted med deg. Så vær forsiktig. Plutselig sitter du i et ørnereir et sted.. og stirrer ned på alt sammen. Og ja, det finnes faktisk troll og hekser og sjømonstre dessuten. Ikke la de få deg til å tro noe annet. Lov meg det.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...