Diskuterfilm: Bil-Tråden - Diskuterfilm

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Bil-Tråden

#1 User is offline   blausen Icon

• Das Blaus !
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Interests:L.F.F.T
  • Kjønn:Hankjønn

Posted 27 July 2010 - 10:17

Vi har jo ikke en bil-tråd her inne. Mest sannsynlig fordi ingen er interessert i bil? Jeg er heller ikke det. Har ikke peiling på noe som helst når det kommer til bil egentlig, selv om jeg er bilopphøggersønn.

Tråden er bare en unnskyldning i et forsøk på å få hjelp. Bilen min (Mitsubishi carisma 2000-modell) har i det siste blitt glad i å kvele seg til støtt og stadig. Ved f.eks. bremsing i kryss, kjøring i lav fart på parkeringsplasser, synker plutselig bare turtallet til 0 og den kveles, selv om den står i gir, selv om clutchen blir brukt. Nå skjer det så ofte som 2-3 ganger selv på en kort biltur til byen. Den kveles også når den står stille på tomgang. Har googlet litt rundt, men har inntrykk av at feilen kan ligge hvorsomhelst. Tenkte kanskje at det er galt med noe sikring først, men logikken forteller meg kanskje at det er noe bensintilførsel/pumpe som det er noe galt med?
Hail to the King, baby !
0

#2 User is offline   Uruloki Icon

• Har sett noe i Hiroshima
  • PipPipPipPip
  • Group: Admin

Posted 27 July 2010 - 10:35

Bil-tråden? BIL-TRÅDEN?

Bra tråd.

Jeg kan ikke hjelpe deg med problemet, ettersom jeg heller ikke har peiling på bil, selv om jeg, dessverre, må si at jeg blir mer og mer interessert i bil ettersom tiden går. Er det et tegn på at jeg begynner å bli gammel? Kanskje. Uansett, etter å kjørt fra kyst til kyst i USA, United States of America, evt. "Uniten" som de harry folka ville sagt, ja, de som er interessert i bil: jeg savner faen meg manuell gir. Automatgir dreper mye av gleden med å kjøre, ass. Lazy ass Americans.
Being is more than life.

Reisefilmblogg!

Posted Image

Posted Image
0

#3 User is offline   KAH Icon

• Rusmaskin
  • PipPipPipPip

Posted 27 July 2010 - 14:35

Jeg jobbet som bilmekaniker i fem år. Det der kan være hva som helst, i grunn. Logisk å tenke bensintilførsel, ja, men det er sjelden det systemet svikter, da det er nokså simpelt. Stikk innom en forhandler og si at du ikke vil betale mer enn et par hundre spenn for at de med diagnoseapparat skal lese av feil på motorstyreenheten. Ellers vil jeg ha minst mulig med biler å gjøre og tar alltid bussen. Dette blir mitt første og siste innlegg i denne tråden.
0

#4 User is offline   Norsk Kiwi Icon

• Brusmaskin
  • PipPipPipPip
  • Group: Members

Posted 28 July 2010 - 21:05

Blausen, den feilen har vi også med vår Subaru Forester 1996. Skjer mest når jeg kommer til kryss i 100-sonen og turtallet er lavt før jeg presser in clutchen. Har så langt hatt den til mekaniker som ikke klarte å gjenskape feilen. Diagnose av elektriske systemet viste ingen feil. I tillegg har bensinpumpen blitt skiftet ut (uavhengig feil) uten at problemet har forsvunnet. Har gitt opp å håpe at det kan repareres, men finner at det hjelper å ikke la turtallet gå for langt ned før jeg bruker clutchen. Ser ikke ut til å skje like ofte som din bil, men jaggu er det irriterende. Skjedde en gang i svingete nedoverbakke, noe som kunne vært ganske risikabelt siden styringen og bremsen omtrent forsvinner når motoren stopper.

Si fra hvis du finner ut hva problemet er. Kanksje det kan peke oss i riktig retning.
0

#5 User is offline   Bob_3 Icon

• Ambivalent til Béla Tarr
  • PipPipPipPip

Posted 28 July 2010 - 23:49

Okei, jeg har ikke særlig erfaring med bilkjøring(tipper lappen er i boks i slutten av året, over 2 mnd venting på oppkjøring). Men, et spørsmål: Hvorfor vil noen kjøre manuelt etter å ha prøvd automatgir? Øvelseskjørte nylig med automat-bilen vår, som var en ren nytelse, og nå er det like kjipt hver gang jeg må bruke gir. Automat krever jo absolutt ingenting, det er jo bare plug-and-play.
0

#6 User is offline   Uruloki Icon

• PipPipPipPip

Posted 28 July 2010 - 23:53

View PostBob_3, on 28 July 2010 - 23:49, said:

Automat krever jo absolutt ingenting, det er jo bare plug-and-play.

Nettopp. Gjesp. Å bevege seg fra A til B er i seg selv ikke så veldig spennende, giring gjør kjøringa mer aktiv, dermed mer morro.
Being is more than life.

Reisefilmblogg!

Posted Image

Posted Image
0

#7 User is offline   Kiddo Icon

• Brusmaskin
  • PipPipPipPip

Posted 29 July 2010 - 00:19

View PostKAH, on 27 July 2010 - 14:35, said:

Jeg jobbet som bilmekaniker i fem år.

KAH, du kjørte deg nettopp fast i denne tråden og ble til dens flyktige, fargeløse og lettantennelige væske. Jepp, dens ufrivillige bensin.
"There are ideas in every bean" - David Lynch (om kaffebønner)
0

#8 User is offline   Bob_3 Icon

• PipPipPipPip

Posted 29 July 2010 - 09:48

View PostUruloki, on 29 July 2010 - 00:53, said:

Nettopp. Gjesp. Å bevege seg fra A til B er i seg selv ikke så veldig spennende, giring gjør kjøringa mer aktiv, dermed mer morro.

Bilkjøring er definitivt ikke så spennende, men jeg foretrekker en kjøring som krever minst mulig av meg som sjåfør. Mulig jeg endrer syn når jeg faktisk har lappen.
0

#9 User is offline   pretender Icon

• Moderator
  • PipPipPipPip

Posted 29 July 2010 - 11:43

jeg foretrekker en kjøring som krever minst mulig av meg som sjåfør.

Lykke til med lappen.

Leste litt raskt, trodde det stod "Bill-tråden", hehe
0

#10 User is offline   Uruloki Icon

• PipPipPipPip

Posted 29 July 2010 - 11:51

Jeg stemmer for at vi starter Bill-tråden, mye mer interessant.

Pretender, har du lappen? I mitt hode: definitivt nei. Jeg tror uansett det er en overraskelse på lur her, og at du er old school råner turned Oslo-syklist. Oslo Bysykkel.
Being is more than life.

Reisefilmblogg!

Posted Image

Posted Image
0

#11 User is offline   Bob_3 Icon

• PipPipPipPip

Posted 29 July 2010 - 12:51

View Postpretender, on 29 July 2010 - 12:43, said:

Lykke til med lappen.

Hehe.

Jeg har ikke problemer med å kjøre gir, ikke misforstå, men det er mye lettere å kjøre automat, mindre tenking etc. Mulig jeg foretrekker gir senere, når jeg ikke har en person ved min side som observerer og kommenterer alt jeg gjør når jeg kjører. Skal bli deilig med lappen uansett.
0

#12 User is offline   pretender Icon

• Moderator
  • PipPipPipPip

Posted 29 July 2010 - 14:39

View PostUruloki, on 29 July 2010 - 12:51, said:

Pretender, har du lappen? I mitt hode: definitivt nei. Jeg tror uansett det er en overraskelse på lur her, og at du er old school råner turned Oslo-syklist. Oslo Bysykkel.

Jo, har lappen. Hadde også bil i noen år. Men rånebakgrunn stemmer nok heller dårlig. Lærte en del om bilkjøring da jeg 18 år gammel snurret av veien i 120 km/t, og har kjørt ordentlig etter det. Nå har jeg ikke vært bak rattet på flere år, dog, trenger ikke bil her. Abonnerer ikke på Oslo Bysykkel, da jeg har egen. Pleier dog som oftest å ta beina fatt når jeg skal på butikken eller fylla. Sykkel er bra til de litt større oppgavene. Lite som slår sykkelen som fremkomstmiddel i Oslo.

View PostBob_3, on 29 July 2010 - 13:51, said:

Hehe.

Jeg har ikke problemer med å kjøre gir, ikke misforstå, men det er mye lettere å kjøre automat, mindre tenking etc. Mulig jeg foretrekker gir senere, når jeg ikke har en person ved min side som observerer og kommenterer alt jeg gjør når jeg kjører. Skal bli deilig med lappen uansett.

Det er godt å bli kvitt kjørelæreren ja, da forvinner en del bekymringer. Når man slutter å tenke så utrolig mye over hver ting man gjør, setter man nok som du sier mer pris på manuell giring også. Det er litt som DOS 6.1 vs. Windows 95. Eller selvstyrt økonomi vs. 100% skatt. Eller Sex and the City 2 vs. Husbands.
0

#13 User is offline   Svankmajer Icon

• Wavelength
  • PipPipPipPip

Posted 29 July 2010 - 18:45

View PostUruloki, on 29 July 2010 - 12:51, said:

Pretender, har du lappen? I mitt hode: definitivt nei.

Det der sa du om meg også tidligere. At du hadde klassifisert meg som en av de som ikke hadde lappen, og var i fornektelse og vantro når jeg tydeligvis hadde.
Du er en næpe iblant Uru. *Kokkos*

Ville noen trodd meg at jeg bruker å ha truckjobber om sommeren? For real. Blue collar jobs føles bra. KAH vet hva jeg snakker om.

S,
Svankmajer anbefaler:
The Room : The Game
Michael Snow - Corpus Callosum *
Zagreb Films - Satiemania
Richard Kyanka - DOOM HOUSE
David Lynch - David Lynch: Consciousness, Creativity and the Brain
0

#14 User is offline   KAH Icon

• Rusmaskin
  • PipPipPipPip

Posted 30 July 2010 - 09:04

View PostKiddo, on 29 July 2010 - 01:19, said:

KAH, du kjørte deg nettopp fast i denne tråden og ble til dens flyktige, fargeløse og lettantennelige væske. Jepp, dens ufrivillige bensin.

Hehe, burde visst bedre.

View PostSvankmajer, on 29 July 2010 - 19:45, said:

Ville noen trodd meg at jeg bruker å ha truckjobber om sommeren? For real. Blue collar jobs føles bra. KAH vet hva jeg snakker om.

Ja, jeg skulle gjerne løftet et eller annet tungt, eventuelt kjørt truck denne sommeren. I stedet dør jeg sakte på et trist kontor.

Forøvrig leste jeg Bill-tråden første gang jeg så denne jeg og, hehe.
0

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users