pretender 4 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 The 50s Kåringen er over og resultatet ble som følger: Film Regissør Tot. Poeng Ant. Stemmer Snittpoeng01 12 Angry Men Lumet - 123 - 14 - 8,7902 Smultronstället Bergman - 107 - 13 - 8,2303 Shichinin no samurai Kurosawa - 100 - 14 - 7,1404 Det sjunde inseglet Bergman - 71 - 12 - 5,9205 Rear Window Hitchcock - 61 - 12 - 5,0806 Sunset Blvd. Wilder - 60 - 10 - 6,0007 Vertigo Hitchcock - 60 - 10 - 6,0008 Ordet Dreyer - 54 - 6 - 9,0009 Ugetsu monogatari Mizoguchi - 43 - 5 - 8,6010 Los Olvidados Buñuel - 42 - 5 - 8,4011 Paths of Glory Kubrick - 38 - 6 - 6,3312 Du rififi chez les hommes Dassin - 36 - 6 - 6,0013 North By Northwest Hitchcock - 31 - 5 - 6,2014 Singin' in the Rain Donen/Kelly - 29 - 5 - 5,8015 Touch of Evil Welles - 27 - 5 - 5,4016 Tôkyô Monogatari Ozu - 26 - 3 - 8,6717 All About Eve Mankiewicz - 26 - 4 - 6,5018 Rio Bravo Hawks - 25 - 3 - 8,3319 Rashômon Kurosawa - 25 - 4 - 6,2520 Gykclarnas Afton Bergman - 22 - 2 - 11,0021 On the Waterfront Kazan - 22 - 3 - 7,3322 Night of the Hunter Laughton - 21 - 4 - 5,2523 Un condamné à mort s'est échappé Bresson - 21 - 4 - 5,2524 Ikiru Kurosawa - 20 - 3 - 6,6725 Sansho Dayû Mizoguchi - 20 - 4 - 5,0026 Le Salaire de la peur Clouzot - 19 - 3 - 6,3327 Ningen no Joken I Kobayashi - 19 - 3 - 6,3328 Nobi Ichikawa - 19 - 3 - 6,3329 Nuit et Brouillard Resnais - 19 - 3 - 6,3330 Bridge on the River Kwai Lean - 18 - 4 - 4,50-----Takk til alle 29 som deltok! Uruloki har mekket listsofbests-versjon, så nå er det bare å huke av! http://www.shanelavalette.com/journal/00/nightofthehunter_1955.jpgShe'll not be back. I reckon I'm safe in promising you that. Alle som ønsker å bidra poster sin personlige topp-10 senest Søndag 29.mars kl. 23.59.Dette er som vanlig åpent for alle registrerte medlemmer. Det er lov å ta med spillefilm, dokumentar, miniserier, TV-film og kortfilm.Vi følger årstallene på imdb.Fohåpentligvis begynner folk å poste fortløpende, så det blir litt liv i tråden.Det er bare å stokke og redigere fram til fristen. Den samlede sluttliste konstrueres ved å legge sammen poengene filmene får på hver liste, etter skalaen 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1. http://weloveart.typepad.com/photos/uncategorized/sevensamurai3.jpg Noen lister fra 50-tallet: Mest $:1. Lady and the Tramp (1955)2. Peter Pan (1953)3. The Ten Commandments (1956)4. Ben-Hur (1959)5. Sleeping Beauty (1959)6. Around the World in 80 Days (1956)7. The Greatest Show on Earth (1952)8. The Robe (1953)9. Cinderella (1950)10. Seven Wonders of the World (1956) Oscar, Beste Film * 1950 All About Eve - 20th Century-Fox - Darryl F. Zanuck * 1951 An American in Paris - Metro-Goldwyn-Mayer - Arthur Freed * 1952 The Greatest Show on Earth - Paramount - Cecil B. DeMille * 1953 From Here to Eternity - Columbia - Buddy Adler * 1954 On the Waterfront - Columbia - Sam Spiegel * 1955 Marty - United Artists - Harold Hecht * 1956 Around the World in Eighty Days - United Artists - Michael Todd * 1957 The Bridge on the River Kwai - Columbia - Sam Spiegel * 1958 Gigi - Metro-Goldwyn-Mayer - Arthur Freed * 1959 Ben-Hur - Metro-Goldwyn-Mayer - Sam Zimbalist (posthumous award) ...beste utenlandske film1959 Black OrpheusDirected by Marcel Camus, Brazil1958 My UncleDirected by Jacques Tati, France1957 The Nights of CabiriaDirected by Federico Fellini, Italy1956 La StradaDirected by Federico Fellini, Italy1955 Samurai, The Legend of MusashiDirected by Hiroshi Inagaki, Japan1954 Gate of HellDirected by Teinosuke Kinugasa, Japan1953 N/A1952 Forbidden GamesDirected by René Clément, France1951 RashomonDirected by Akira Kurosawa, Japan1950 The Walls of MalapagaDirected by René Clément, France/Italy Gullpalmen i Cannes:59 Orfeu Negro58 Letjat Zhuravli57 Friendly Persuasion56 Monde du Silence, Le55 Marty54 Jigokumon53 Salaire de la Peur, Le52 Due Soldi di Speranza52 Tragedy of Othello: The Moor of Venice51 Fröken Julie51 Miracolo a Milano Gulløven i Venezia1950 Justice Is Done (Justice est faite) André Cayatte France1951 Rashōmon Akira Kurosawa Japan1952 Forbidden Games (Jeux interdits) René Clément France1953 No award 1954 Romeo and Juliet Renato Castellani Italy1955 The Word (Ordet) Carl Theodor Dreyer Denmark1956 No award[3] 1957 The Unvanquished (Aparajito) Satyajit Ray India1958 Rickshaw Man (Muhomatsu no issho) Hiroshi Inagaki Japan1959 General della Rovere (Il generale della Rovere) Roberto Rosselini ItalyThe Great War (La grande guerra) Mario Monicelli Italy Gullbjørnen, Berlin1952 One Summer of Happiness (Hon dansade en sommar) Arne Mattsson Sweden1953 The Wages of Fear (Le salaire de la peur) Henri-Georges Clouzot France/Italy1954 Hobson's Choice David Lean United Kingdom1955 The Rats (Die Ratten) Robert Siodmak Federal Republic of Germany1956 Invitation to the Dance Gene Kelly United States1957 12 Angry Men Sidney Lumet United States1958 Wild Strawberries (Smultronstället) Ingmar Bergman Sweden1959 The Cousins (Les cousins) Claude Chabrol FranceIMDB1. 8.8 12 Angry Men (1957) 84,8102. 8.8 Shichinin no samurai (1954) 79,4173. 8.7 Rear Window (1954) 95,6164. 8.7 Sunset Blvd. (1950) 42,3105. 8.6 North by Northwest (1959) 76,2646. 8.6 Vertigo (1958) 74,2747. 8.6 Paths of Glory (1957) 35,3688. 8.4 The Bridge on the River Kwai (1957) 48,3759. 8.4 Rashômon (1950) 30,58010. 8.4 All About Eve (1950) 28,581 ...og Diskuterfilms brukere under kåringen av topp 250 i mars 2008:10 Sjunde Inseglet, Det (1957, Bergman, Ingmar) - 365 poeng13 Smultronstället (1957, Bergman, Ingmar) - 354 poeng16 12 Angry Men (1957, Lumet, Sidney) - 320 poeng31 Shichinin no samurai (1954, Kurosawa, Akira) - 245 poeng41 Rear Window (1954, Hitchcock, Alfred) - 220 poeng47 Vertigo (1958, Hitchcock, Alfred) - 210 poeng58 Du rififi chez les hommes (1955, Dassin, Jules) - 192 poeng80 Ordet (1955, Dreyer, Carl Theodor) - 150 poeng88 Rashômon (1950, Kurosawa, Akira) - 142 poeng96 Tôkyô monogatari (1953, Ozu, Yasujiro) - 132 poeng Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howie 0 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Ingen enkel oppgave. Jeg trodde 60 tallet skulle være den vanskligste. Men det ble sannelig laget en del gode filmer på 50 tallet også. Foreløbig liste: 1. Ugetsu monogatari (Mizoguchi 53)2. Le Salaire de la peur ( Clozout 53)3. Ace in the Hole (Wilder 51)4. Nobi (Ichikawa 59)5. Shichinin no samurai (Kurosawa 55)6. Ningen no Joken I (Kobayashi 59)7. The Night of the Hunter (Laughton 55)8. 12 Angry Men (Lumet 57)9. The Searchers (Ford 57)10. Rear Window (Hitchcock 54) Har begrenset meg til en pr regissør. Skulle gjerne hatt med flere av f.eks Wilder og Clozout.Godt mulig at jeg bytter ut f.eks Ace in the Hole med Sunset Boulevard, men jeg må se den om igjen først. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Selvsagt et hav å ta av også her, men er kanskje 50-tallet et litt mellomtiår? Den første Hollywoodgullalderen ebbet ut på slutten av 40-tallet, og den europeiske og japanske modernismen eksploderte ikke før helt på slutten av tiåret. Kanskje lista mi kommer til å bli dominert av barokke filmer fra Hollywood-auterene og tidlige filmer fra mestere som Bergman og Kurosawa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosmonaut 11 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Må ærlig innrømme at det fra nå av begynner det å bli få filmer å velge mellom, men her er i alle fall en foreløpig liste: 01. Shichinin no samurai02. Ningen no joken I03. Ningen no joken II04. Rashômon05. Kakushi-toride no san-akunin06. Plan 9 From Outer Space07. Ben-Hur08. Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima09. Tôkyô monogatari10. Ugetsu monogatari Vi kom nesten med:Kumonosu jô, og ikke minst Robot Monster. Mulig listen trenger litt mer japansk film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted February 4, 2009 Author Report Share Posted February 4, 2009 @Zann: Vel, jeg vil si at det var det klart beste tiåret for Kurosawa, og ellers uhyre sterkt Japansk med de seine mesterverkene fra Ozu og Mizogushi, samt en del høydepunkter fra Naruse, Kobayashi og Ichikawa. Jeg liker iallefall disse veldig godt:) Men ja, det er ellers en blanding av gamle mestere og tidlige verker fra de som dominerte 60-tallet, spesielt i Europa. Jeg lurer på om filmkunsten led av jevnt over "optimistiske tider" for å skjære enormt mye over en gigantisk kam. Film noir-mørket føltes liksom ikke "riktig" lengre. Vet ikke, har i grunnen ikke grublet så mye på det. Har aldri vært spesielt opptatt av 50-tallet heller, det var i første omgang modernismen på 60-tallet som opptok meg etter at filminteressen skjøt fart, deretter fokus på de regissørene og retningene jeg likte. @Howie: Jeg var nesten helt sikker på at Rififi, og/eller Bob Le Flambeur skulle dukke opp på listen din, men den er jo ikke akkurat "laber" slik den er nå heller. @Kosmonaut: Heh, som nevnt er ikke Japan akkurat det mest stusselige produksjonslandet i denne perioden. Har så smått begynt på min, den er et rot:OrdetUgetsuA Man EscapedPickpocketAce in the HoleSunset Blvd.Singin' in the RainJohnny GuitarSmultronställetSansho DayuSjunde InsegletRashomonVertigoMadame de...ShadowsWritten on the WindPather PanchaliLe Salaire de la peurRififiRear WindowPaths of GloryNight and FogKiss Me DeadlyLes DiaboliquesBob le flambeur La StradaSawdust and TinselStrangers on a TrainDay the Earth Stood Still, TheOlvidados, Los Orpheus ...alle disse er fra 'fantastisk' og oppover vil jeg påstå (altså: varmt anbefalt). ..Har også laget en liste å plukke usette fra:Wajda's War TrilogyThe Music RoomThe RiverMiracle in MilanSensoCasque d'OrPyaasaMon OncleForbidden GamesA Place in the SunLimelightFrench Can-CanInvasion of the Body SnatchersAn Affair to rememberThere's Always Tomorrow (Sirk)Les Enfants terriblesAlice in WonderlandThe White SheikThe Bad and the Beautiful (Minnelli)Europa '51Duck AmuckThe Golden CoachMr Hulot's HolidayBad Day at Black RockMr. ArkadinElena and her MenWhile the City Sleeps (Lang)GigiTarnished AngelsA Time to Love and a Time to Die# Das Indische Grabmal (1959)# Der Tiger von Eschnapur (1959)# While the City Sleeps (1956)# House by the River (1950) # Ilusión viaja en tranvía, La (1954)... aka Illusion Travels by Streetcar (USA)# Bruto, El (1953)... aka The BruteNotti bianche, Le (Visconti)Winchester '73Rio GrandeThe LavenderHill MobPandora and the Flying DutchmanAngel Face (Preminger)The Bigamist (Lupino)The Naked Spur (Mann)Bonjour Tristesse (Preminger, Otto; US; 94m ; Col) (en del er limt inn fra forskjellige steder, derfor rotet.)--- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howie 0 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Bob le Flambeur har jeg aldri helt varmet opp for. Hvis jeg bestemmer meg for å ha med en gammel, verdenstrøtt gangster tror jeg heller jeg går for Gabin i Touchez pas au Grisbi. Rififi er helt klart en bobler som kanskje kommer med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Damn, når dere driver og navnedropper Tati innser jeg at jeg glemte Play Time i 60-tallskåringa. Jeg er teit. Har hatt stor glede av Manns westernfilmer fra 50-tallet i det siste. Kanskje en av dem må med. Og Hitchcock har jo en par filmer i verdens beste-divisjonen her. Og Wilder, selv om jeg personlig setter The Apartment aller høyst hos ham. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peru 6 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Dette må jo nesten være det beste tiåret av alle. For amerikansk film, IHVERTFALL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoppushplay 0 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 1. The night of the hunter2. Pickpocket3. Smultronstället4. House on the haunted hill5. 12 angry men6. Rashomon7. Les quatre cents coups8. Nuit et brouillard9. Shadows10. Sanshô dayû Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Må ærlig innrømme at det fra nå av begynner det å bli få filmer å velge mellomSamme her. Sett altfor lite, trist nok. Ser for meg at lista mi blir preget av mye tidlig Bergman og Hitchcock. Skal i hvert fall få sett: 400 Blows, Shadows, Apu-trilogien, enda mer Hitchcock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Førsteutkastet er klart: 1 12 Angry Men (1957, Sidney Lumet)2 Du rififi chez les hommes (1955, Jules Dassin)3 Smultronstället (1957, Ingmar Bergman)4 Paths of Glory (1957, Stanley Kubrick)5 Les Diaboliques (1955, Henri-Georges Clouzot)6 Les Quatre cents coup (1959, Francois Truffaut)7 Ascenseur pour l'échafaud (1958, Louis Malle)8 Shichinin no samurai (1954, Akira Kurosawa)9 Rear Window (1954, Alfred Hitchcock)10 The Day the Earth Stood Still (1951, Robert Wise) Boblere: Umberto D. (1952, Vittorio De Sica)On the Waterfront (1954, Elia Kazan)Los Olvidados (1950, Luis Buñuel)The Bridge on the River Kwai (1957, David Lean)Touch of Evil (1958, Orson Welles)Ballada o soldate (1959, Grigori Chukhrai) Jeg er nok en langt større fan av 60- og 70-tallet spesielt, men finner da mye fint på 50-tallet også når jeg tenker meg om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 1. Sunset Blvd.2. Smultronstället3. Touch of Evil4. Los Olvidados 5. Det Sjunde Inseglet6. Jakten7. Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima8. Zoku Miyamoto Musashi: Ichijôji no kettô9. Rebel Without a Cause10. Alice in Wonderland det var bare så vidt jeg fikk satt sammen ei liste dette tiåret. har kun en film til jeg kunne tenkt meg å ha med, og det er den første i "miyamoto musashi"-serien med toshiro mifune. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Huff, dette er vanskelig. Vel jeg har mange kandidater: SmultronställetDet Sjunde insegletVertigoNorth by NorthwestRear WindowIn a lonely placeElevator to the gallowsLes DiaboliqueAnatomy of a murderSweet Smell of SuccessNotti di CabiriaThe SearchersBob le Flambeur RififiThe KillingSeven SamuraiRashomonWages of FearThe Asphalt JungleSunset Blvd.High NoonLimelightSingin' in the rainOn the WaterfrontOrdetRebel without a causeMr ArkadinNight and Fog12 angry menRio Bravo Elsker Hollywoodfilmene i denne perioden, de var virkelig i en gullalder her. Tror nesten jeg må begrense meg til 1 pr. regissør for å gi mest mulig spennvidde her. Dette blir vanskelig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex 0 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 1. Smultronstället2. Le Notti di Cabiria3. La Strada4. Ugetsu Monogatari5. Pather Panchali6. Sommarnattens leende7. Vertigo8. Apur Sansar9. Nattvardsgästerna10. Shansô dayû Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peru 6 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Frenzy - ja, dette er så til de grader en gullalder for Hollywood og jeg føler jeg kunne fylt opp en topp 50 med fantastiske, feilfrie Hollywood-produksjoner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 1. Smultronstället2. Le Notti di Cabiria3. La Strada4. Ugetsu Monogatari5. Pather Panchali6. Sommarnattens leende7. Vertigo8. Apur Sansar9. Nattvardsgästerna10. Shansô dayû For en flott liste! Bra du deler min begeistring til Smultronstället! Men litt overraskende med Sommernattens Leende, kanskje? Jeg synes den er meget bra, men den blir alltid sett på som en lettvekter i Bergman-kanonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomansvally 0 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Min liste: 1. Ordet (1955, Carl Th. Dreyer)2. Yama no oto (1954, Mikio Naruse)3. Madame De... (1953, Max Ophüls)4. Akasen chitai (1956, Kenji Mizoguchi)5. Lust for Life (1956, Vincente Minnelli)6. Los Olvidados (1950, Luis Buñuel)7. Pickup on South Street (1953, Samuel Fuller)8. The Night of the Hunter (1955, Charles Laughton)9. Un condamné à mort s'est échappé (1956, Robert Bresson)10. Letyat zhuravli (1957, Mikhail Kalatozov) Skulle gjerne sett noen tidligere filmer av Antonioni, som Il Grido for eksempel, dumt å ikke få plass til 'Ace in The Hole' her.Har enda ikke sett 'Fire on the Plains' av Kon Ichikawa eller Bressons 'Diary of a Country Priest', lest begge romanene da, vidunderlige greier... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 1. Gycklarnas Afton (Bergman, 1953)2. Umberto D (De Sica, 1952)3. Rio Bravo (Hawks, 1959)4. Smultronstället (Bergman, 1958)5. The Asphalt Jungle (Huston, 1950)6. Shadows (Cassavetes, 1959)7. I Vitelloni (Fellini, 1953)8. Det Sjunde Inseglet (Bergman, 1958)9. Touch of Evil (Welles, 1958)10. Stalag 17 (Wilder, 1953) Her kan det fort skje endringer. Skal prøve å få sett noe av Ozu, Dreyer, Ray, Mizoguchi, Fuller... (Egentlig det meste på Nomansvalleys liste). Trenger - enda mer enn før - å være flink i perioden under dette tiåret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomansvally 0 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Hvis du har mulighet, anbefaler jeg deg å sjekke ut 'The Steel Helmet' av Fuller, tror du vil like den, veldig badass film om koreakrigens bitre soldater. Hvilke har du sett av Fuller igjen? The Naked Kiss? Shock Corridor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Hvis du har mulighet, anbefaler jeg deg å sjekke ut 'The Steel Helmet' av Fuller, tror du vil like den, veldig badass film om koreakrigens bitre soldater. Hvilke har du sett av Fuller igjen? The Naked Kiss? Shock Corridor? INGEN! Men takk for tipset... Skal absolutt prøve å gjøre noe med planene mine fram til 29. mars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 1. Rio Bravo (Howard Hawks, 1959)2. Vertigo (Alfred Hitchock, 1958)3. Paths of Glory (Stanley Kubrick, 1957)4. Rear Window (Alfred Hitchcock, 1954)5. Du rififi chez les hommes (Jules Dassin, 1955)6. Touch of Evil (Orson Welles, 1958)7. The Bridge on the River Kwai (David Lean, 1957)8. High Noon (Fred Zinnemann, 1952)9. The Killing (Stanley Kubrick, 1956)10. The Searchers (John Ford, 1956) Boblere:Les Quatre cents coups (Francois Truffaut, 1959)Shichinin no samurai (Akira Kurosawa, 1954) On the Waterfront (Elia Kazan, 1954)North by Northwest (Alfred Hitchcock, 1959)12 Angry Men (Sidney Lumet, 1957)Strangers on a Train (Alfred Hitchcock, 1951)Smultronstället (Ingmar Bergman, 1957)Det Sjunde inseglet (Ingmar Bergman, 1957)Sunset Blvd. (Billy Wilder, 1950)Rebel Without a Cause (Nicholas Ray, 1955)Bad Day at Black Rock (John Sturges, 1955)Forbidden Planet (Fred Wilcox, 1956)Umberto D. (Vittorio De Sica, 1952)Dial M for Murder (Alfred Hitchcock, 1954)The Caine Mutiny (Edward Dmytryk, 1954)Anatomy of a Murder (Otto Preminger, 1959) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montag 4 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Min japanofili fornekter seg ikke; vurderer også erstatte den siste med en japansk perle. 1. Shichinin no samurai2. Sansho dayu3. Nijushi no hitomi aka Twenty-Four Eyes (Kinoshita, 1954)4. Nobi aka Fires on the Plain5. Ugetsu Monogatari6. Ningen no joken7.Ukigusa aka Floating Weeds8.Saikaku ichidai onna aka The Life of Oharu9. Yama no oto aka Sound of the Mountain10. All About Eve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otth 0 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Jeg følger som vanlig vote history slavisk og da blir listen slik: 1 12 Angry Men (1957) 10/102 Ikiru (1952) 9/103 Salaire de la peur, Le - Wages of Fear, The (1953) 9/104 Smultronstället (1957) 9/105 Nuit et brouillard - Night and Fog (1955) 9/106 Ace in the Hole (1951) 9/107 Stalag 17 (1953) 9/108 Harvey (1950) 9/109 Roman Holiday (1953) 9/1010 Sunset Blvd. (1950) 8/10 Ble ganske mye fra Billy Wilder, men det får så være. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Kommer garantert endringer, men i førsteomgang blir det slik: 1. Sjuende Inseglet2. Ordet3. On the Waterfront4. Les Diaboliques5. Stare povesti ceske6. Bridge on the River Kwai7. Daleka Cesta8. Burmese harp9. Fiend Without a Face10. Bharat Mata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted February 4, 2009 Report Share Posted February 4, 2009 Jeg må si at jeg er litt overrasket over at ikke Vertigo vinner på tilnærmet walkover her. Jeg prøver å komme på grunner til å ikke la den toppe min liste, men jeg tror ikke jeg kommer til å lykkes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.