Jump to content

Spørsmål og svar!


Melkor
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
Har funnet tre filmer fra Amazon.com som jeg vil bestille. Totalt koster de $33.46 + frakt. $33.46 tilsvarer 199.47 NOK. Vil denne pakken komme seg smertefritt gjennom tollen? Hvor mye ekstra må jeg betale i verstefall?
Link to comment
Share on other sites

 
Sjekk tollvesenets valutakurser til enhver tid her. T.o.m. 11.04 er den 5,96 for USD, så det skal gå bra hvis de får den før det. Ellers blir det 25 prosent moms og et fortollingsgebyr av hele summen (verdi+frakt). Frakten regnes bare utenom hvis varens verdi er mindre enn 200 kroner.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Den siste pakka jeg fikk fra Amazon brukte to uker fra den ble sendt til den lå i min postkasse, medregnet helger. Og det tar noen virkedager fra Tollvesenet vurderer den til Posten har den klar til levering. I tillegg er det nok mer sannsynlig at dollaren holder seg lav eller synker enn at den går opp, det er ingen umiddelbar bedring i sikte for amerikansk økonomi. Men trolig bruker Amazon lenger tid enn perioden Tollvesenet oppgir valutakurser for, så det er en liten sjanse å ta uansett.
Link to comment
Share on other sites

 

Mulig du formulerer deg rart, eller jeg leser deg rart, men tollgrensen gjør vel at kun moms blir påvirket av prisen på varen(e) pluss frakt? Selve gebyret er vel fast, så lenge man holder seg under tollgrensen på tusen kroner?

 

Sitter og venter på pakker som ligger i tollen selv. Noen av de har ligget der siden starten av forrige uke. Kan ikke akkurat si de er raske i vendingen nå i påsken.

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 10 months later...
 
  • 1 month later...

Er ute etter Chris Markers Sans Soleil, som har fått så mykje skryt, blant anna her inne. Einaste versjonen play.com har, er denne:

 

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/122190/La-Jetee-Sans-Soleil/Product.html?searchtype=r2director&searchsource=0&searchstring=chris+marker&urlrefer=search&strefer=r2director&searchfilters=c{57}%2baf27{chris+marker}%2b

 

Double feature med La Jetee (som eg også ser får bra kritikk på imdb). Nokon som veit at denne utgåva er bra?

Link to comment
Share on other sites

 
 
Den utgivelsen der har bare det engelske lydsporet, så den har alltid vært utelukket for min del. Den franske versjonen ruler gata. Det samme gjelder for La Jetée. Må selvsagt sies at Marker skrev den engelske versjonen selv (av Sans Soleil altså), så det er ikke en dårlig oversettelse altså, men jeg synes det franske språket gir en annen poetisk dimensjon til filmen. Føles også mer engasjert enn den engelske dama. Hva La Jetée angår, er det vel ganske stor enighet om at den engelske oversettelsen er mange hakk under den franske originalen.
Link to comment
Share on other sites

 
Det trådløse nettverkskortet mitt har bestemt seg for å få mensen og klarer ikke lenger å finne det trådløse nettverket i huset. Jeg får til å koble opp via mobilen, så det er tydeligvis oppe bak min rygg. Jeg har prøvd enable/disable på kortet uten at det var noen suksess, så da lurte jeg på om noen har feilsøkingstips eller ideer om hva som kan være feil?
Link to comment
Share on other sites

 

Er det noen som kan si meg hvilken utgave jeg bør kjøpe av Day of the Dead? Det er jo et hav av forskjellige utgivelser....

 

ArrowVideo har jo veldig lekkre utgaver, så anbefaler deg å kjøppe denne http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/12699536/Day-Of-The-Dead/Product.html?searchtype=allproducts&searchsource=0&searchstring=day+of+the+dead&urlrefer=search

 

http://www3.hmv.co.uk/hmv/Large_Images/SSGAMES/daydead.jpg

 

Inneholder to plakater, fire forskjelige cover å velge mellom, to discer og et hefte. Anbefaler å kjøpe mest mulig av dei utgaven, har sjølv Dawn of the Dead og er veldig fornøgd med den. Den inneholder tre forskjelige versjoner av filmen. Er usikker på om day of the dead gjer det då.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Litt sent nå, jeg har allerede kjøpt denne versjonen som forøvrig hadde veldig bra bildekvalitet. Kommer uansett ikke til å hoppe over til blu-ray i nærmeste fremtid.

 

Det var synd det var seint, får det var jo nesten samme pris på dei. Men har du ikkje ps3 då?

Link to comment
Share on other sites

 
 

Jeg kjøpte den en annen plass til 20 kr, så det gjør ikke noe ;) Har PS3, ja.

 

Aha, jammen då så. Ville fortsatt kjøpt den i den bd utgaven btw :P Men er filmen god forresten? Har planer om å sjå den, medan eg har sett dei to første i "trilogien", og liker dei veldig godt, spesseilt Dawn..

Link to comment
Share on other sites

 
 

Jeg synes jo personlig at Day of the Dead er den beste i trilogien, men det er nå bare min mening...

 

Aha, kult, må få sett den. Kjøper den kanskje etter b-film kåringen eller noko (vist den blir noko av). Føler eg må kjøpe mest mulig b-filmer då.

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg synes også Day of the Dead er best, på et ganske enkelt grunnlag: Det er filmen hvor paranoiaen, som jeg synes er viktig i zombie/apocalypse-filmer, kommer best frem. Uten tvil den mest cheesy i trilogien, men det er bare sjarm.
Link to comment
Share on other sites

 

Avgjør selv om Criterion er verdt dobbel pris!

 

 

Den utgivelsen der har bare det engelske lydsporet, så den har alltid vært utelukket for min del. Den franske versjonen ruler gata. Det samme gjelder for La Jetée. Må selvsagt sies at Marker skrev den engelske versjonen selv (av Sans Soleil altså), så det er ikke en dårlig oversettelse altså, men jeg synes det franske språket gir en annen poetisk dimensjon til filmen. Føles også mer engasjert enn den engelske dama. Hva La Jetée angår, er det vel ganske stor enighet om at den engelske oversettelsen er mange hakk under den franske originalen.

 

Takk for tilbakemelding. Går alltid for originalspråket, så lenge det er mogleg. Er vel merkeleg at det franske lydsporet ikkje er med på utgivelsen eg nemnar? Burde ha vore ei sjølvfølge. Men er Criterion-utgåva berre å få på region 1? Har dette noko å seie når ein har Blue Ray?

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 weeks later...
Hvis jeg bestiller bøker og dvd'er samtidig fra f.eks Amazon, hva skjer med toll/moms etc? Bøker er jo "tollfritt", men ikke dvder. Må jeg betale for hele forsendelsen, kun for dvd'ene eller ingenting? Kommer kanskje an på hvordan Amazon merker pakka?
Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...