Jump to content

Spørsmål og svar!


Melkor
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
Siden filmen opprinnelig står oppgitt med mono lydmiks, så er det kanskje ikke all verden å forvente? Noen ganger kan remastring av lydspor til flere kanaler være like givende som cropping av aspect ratio.
Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 weeks later...
 
 
Hva er best å kjøpe av det som finnes av Evil Dead-trilogien? Funker denne? Eller bør jeg se på de individuelle utgavene? (og hva er forskjellen på de to Army of Darkness-utgavene?)

 

Den boksen er litt både og. Mye fint ekstramateriale, og de to første filmene har relativt gode transfers, tror ikke det finnes mye bedre utgaver av disse filmene der ute. Evil Dead kan også ses i "open matte"-versjon på bonusdisken. Men det finnes bedre utgaver av Army of Darkness, den beste er vel den rimelige Hong Kong-utgaven, sone 3, som er overlegen på bildekvalitet. Verdt å merke seg for begge disse utgavene av filmen er dog at den alternative slutten og de slettede scenene ikke kan spilles av som en del av filmen. Skal man ha begge versjonene må man plukke opp en amerikansk utgave, men da er som sagt bildekvaliteten ikke så god som på sone 3-utgivelsen.

Link to comment
Share on other sites

 
"Jakten" høres unektelig ut som en norsk kunstskatt jeg burde se. Men jeg har ikke hatt mulighet til å komme meg til Trondheim den siste tiden, og nå reiser jeg enda lenger bort så da kommer jeg meg ikke på noen av cinematekets visninger. Men siden det nå finnes en digital transfer burde vel NFI se til katta og få denne filmen på DVD? Noen som vet noe?
Link to comment
Share on other sites

 
 
Jeg har hørt at Jakten skal komme på DVD denne høsten. Det ryktet har vi hørt før, men den digitale kopien som turnerer cinematekene tyder i hvertfall på at den er ferdig restaurert, så da må det være lov å håpe.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Nei. Mulig du kan kan finne bootlegs av A Brighter Summer Day som er kopiert fra en LD-utgivelse fra 90-tallet. Jeg trodde den skulle komme på Criterion i høst, men jeg finner ikke noe konkret om den på nettsida deres.

 

Edit: forresten, Yi Yi er også gitt av av Fox Lorber og Starmax, begge sone 0 i følge DVD Beaver. Aner ikke om disse utgivelsene fremdeles er i print.

Link to comment
Share on other sites

 

Tror ikke Criterion har gitt noe dato enda. Men den kommer, det er bekreftet via deres mailmann "Jon Mulvaney" og andre med kontakter på huset.

 

Det ryktes at italienske Carlotta skal gi ut alle filmene hans. Blir vel muligens uten tekster, men det betyr iallefall at "the wheels are in motion".

Link to comment
Share on other sites

 
Noen her må nesten vite dette: hvor får man tak i den beste utgaven av John Woos Dip huet seung hung, eller The Killer som den heter på engelsk? Norsk steelbook bra?

 

Litt kinkig den der, som du kan se av denne linken så har den skarpeste transferen litt oversaturerte farger, men det er den jeg sitter med selv og den fungerer fint, kan også fås veldig billig her. Angående den norske utgaven så er det rimelig å anta at den bruker samme transfer som denne utgaven, men av erfaring så er ikke disse norske blikkboksutgavene synonymt med gode utgivelser, Mean Streets-steelbooken har f.eks en horribel transfer. Men som sagt, antagelig er det i praksis samme utgave.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Edit: forresten, Yi Yi er også gitt av av Fox Lorber og Starmax, begge sone 0 i følge DVD Beaver. Aner ikke om disse utgivelsene fremdeles er i print.

 

Jeg kjøpte min yi yi på ebay, muligens dem selger den enna, bare å ta en skikk. Kjøpte også A Brighter Summer Day, men kvaliteten har jeg ikke fått sett åssen er, yi yi hadde akseptabel kvalitet tho.

Link to comment
Share on other sites

 
Du må helt klart ha denne. Lukter rart.

 

http://needcoffee.cachefly.net/needcoffee/uploads/2008/08/evil-dead-book-dead.jpg

 

Hehe. Artig at andre har merka seg det same. Feitt å ha denne i hylla. Må forresten få teke meg eit gjensyn med den snart.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
 
 
 
  • 2 weeks later...
Kunne tenkte meg å handle litt på amazon, men har faktisk aldri gjort det før. Play har vore bra nok til no, men så kom eg over Homicide-sesongane til under 10 pund. Det eg lurer på er korleis frakt/porto og slik fungerer der. Må ein betale meir for å sende stykkevis?
Link to comment
Share on other sites

 
Bestiller du nye varer fra amazon, altså ikke fra marketplace, så kan du bruke denne linken for fraktinformasjon. Jeg kjøper som regel fra marketplace fordi det ofte er billigere, men bestiller man direkte fra amazon så ser det ut til at det bare er snakk om 0.5 pund ekstra for å slenge med f.eks en ekstra Homicide-sesong i ordren. Stykker du opp bestillingen i flere ordrer så legges det til en kostnad på 1.49 pund. Var det dette du lurte på? Jeg er elendig til å forklare slik. Bare pass på at en ordre ikke overstiger 200, men det vet du jo naturligvis!
Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...