Jump to content

Spørsmål og svar!


Melkor
 Share

Recommended Posts

Nå er det ikke lenge til 3.mars, og jeg antar at play ikke tuller, og at titlene kommer ut.

 

Hadde vært en jævlig dårlig spøk, i så fall. «Haha, nå tror de at de får nye utgaver, men neeeei, det gjør de nok ikke». Ikke akkurat til å slå seg på låret av.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
Noen som har den nye norske utgaven av Lost Highway, denne , og kan si noe om bildekvaliteten? Den forrige, som jeg har, er letterboxet med elendig bildekvalitet, og ser denne nye skal være anamorf, men er skeptisk da det virker som om norske utgivere gjerne bare blåser opp bildet uten å bruke de mulighetene som finnes for å forbedre bildekvaliteten.
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har den, kan sjekke kvaliteten for deg.

 

Edit: Bildet ser ganske OK ut, noe støy og kanskje litt lav kontrast. Men ser rimelig bra ut, og den lave kontrasten kan være PC-skjermen min. Hvis du vil kan jeg ordne screenshot.

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg har den, kan sjekke kvaliteten for deg.

 

Edit: Bildet ser ganske OK ut, noe støy og kanskje litt lav kontrast. Men ser rimelig bra ut, og den lave kontrasten kan være PC-skjermen min. Hvis du vil kan jeg ordne screenshot.

 

Det hadde vært flott om du hadde orket det!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Takker Mats! Dette så langt bedre ut enn den første norske utgaven. Ser ut som denne er portet fra cinema club-utgaven ja, som jeg hadde tenkt å bestille for en stund siden, men som er ute av produksjon og svindyr. Da blir det nok kjøp av denne norske utgaven, selv om jeg egentlig liker det litt mørkere bilde på sone 1-utgivelsen, men jeg stoler på dvdbeaver når de sier at cinema club er overlegen.
Link to comment
Share on other sites

 
Yeah, kom på at jeg lånte den gamle utgaven på biblioteket, husker alt ved den var helt forferdelig. Sinnssykt dårlig kvalitet, håpløs meny og skikkelig kjip generelt.
Link to comment
Share on other sites

 
Yeah, kom på at jeg lånte den gamle utgaven på biblioteket, husker alt ved den var helt forferdelig. Sinnssykt dårlig kvalitet, håpløs meny og skikkelig kjip generelt.

 

Ja fy, godt å få en skikkelig utgave i hus! Den gamle er FORFERDELIG.

Tok noen bilder fra den gamle, sjekk forskjellen sammenlignet med de du tok:

 

http://img230.imageshack.us/img230/8093/lhgam01.jpg

 

http://img230.imageshack.us/img230/9504/lhny01.jpg

 

http://img230.imageshack.us/img230/3944/lhgam02.jpg

 

http://img230.imageshack.us/img230/320/lhny02.jpg

 

 

!!! Ikke var det grunn til bekymring angående sortnivået heller, den er mørk og fin der den skal være det. Nydelig.

 

Selv med dette utgangspunktet var filmen lenge en av mine store favoritter, men dette blir jo som å se den for første gang igjen. Gleder meg.

Link to comment
Share on other sites

 
Haha, ser ut som gammal vhs-rip jo. Forferdelig. Jeg reagerer sjeldent på kvaliteten på DVDer, men husker at noe skurra da jeg tenkte å se den på bibliotek-DVDen.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 1 month later...
 
 
 
 
  • 1 month later...
 
  • 1 month later...
Har Another World Entertainment gått dunken? Noen som vet? Snakker om det relativt ferske danske selskapet som har gitt ut alt fra ymse exploitation-filmer til Tarkovskij. Websiden deres er i hvert fall lagt ned.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
 
  • 1 month later...
 
 
 
Ja, det gikk kanskje litt dårlig frem av mitt innlegg, Arrow Films sin utgave er ikke inkludert i denne sammenligningen nei, men jeg har altså lest annetsteds, ja, flere steder, at det er Nouveaux-transferen som brukes.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...