Jump to content

Spørsmål og svar!


Melkor
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 
 
 
Du er herved advart, ikke si at jeg ikke prøvde å stoppe deg. Jeg håper virkelig ikke du blir inspirert av noe i den filmen. Begotten er forøvrig mye dypere enn den framstår, og det groteske ytre er bare en allegori over... ja ikke vet jeg... trolig menneskets mørkere sider eller noe slikt. Det er sikkert noen her på bruket som har en mer omfattende teori.
Link to comment
Share on other sites

 

Begotten i hylla drar nok gode mengder smårips vil jeg tro, ja.

 

Ja, de renner fortsatt inn. Måtte barrikadere døra til slutt.

 

Nei, selv er jeg ikke interessert i å lese så mye inn i Begotten. For min del funker filmen som en ren "mood-piece" og som en skildring av en annen verden som er helt fremmed fra vår egen. Den prøver aldri å forklare hva den egentlig handler om, men virker å eksistere i sin egen sfære. Som om den har eksistert siden tidenes morgen. Å snakke om hva filmen betyr blir bare reduserende for min del, fordi opplevelsen er så personlig og inderlig.

 

Likevel gir rulleteksten noen hint, siden skapningen på begynnelsen blir kalt for "God disembowling himself". Noe til ettertanke?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Finnes det et sted på nettet som logger dvd-utgivelser?

 

Ønsker meg en side som kan fortelle at Blood of the Beasts finnes som ekstramateriale på Criterion-utgaven av Eyes Without a Face, at Epsteins La glace à trois faces finnes i samleboksen "Avant-Garde: Experimental Cinema of the 1920s and 30s" og hvorvidt det i det hele tatt finnes en dvd-utgivelse av Napoleon.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Fantastisk.

 

Synes finnes i kursiv var prikken over i-en.

 

---

Napoleon har vært ute på DVD (Brownlow-restaurasjonen 1980, men er nå OOP (kopi er relativt lett å oppdrive). Den er i restaurering dog (det beste fra Brownlow+Coppola, mest mulig komplett), og ventes i ny utgave på blu-ray. Siste nytt er at det tar jævlig lang tid (Brownlow intervju, høst 2010).

 

Etterlyser forøvrig det samme. Dvdbeaver pleier å fange opp en god bit av det som er av interesse dog, og funker greit i en del sammenhenger.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja har ikke funnet noe bedre enn dvdbeaver, men det er veldig mye som ikke fanges opp der.

 

Mest sannsynlig finnes ikke den siden vi etterlyser, så da får man kanskje heller være flink til å google.

 

Dette ser forresten ut som bra saker: http://www.silent-dvd.net/?lang=en

 

Edit: Mangelfull, desverre.

Link to comment
Share on other sites

 

Hehe, det kunne jo faktisk hende at han var usikker på om Blood of the Beasts var med, pretender.

 

Nei, en evt. dvd-database hadde for min del ikke trengt å være nøyaktig, bare den kunne gitt en oversikt over nye og kommende releaser av eldre filmer. Det nærmeste man kommer nå er jo å ved å klikke seg inn på de forskjellige utgiverenes nettsteder...

Link to comment
Share on other sites

 
 

N.E.I.V.E.L.

 

Et av de beste søkeverktøyet du kan bruke for å finne ut slikt, er forøvrig ved å trykke på "buy it"-knappen nederst på siden på Imdb når du har trykket deg inn på filmen du er på jakt etter. Den lenker jo til hele Amazon, og de pleier å ha en viss oversikt over hva som er gitt ut. Men dette er du sikkert allerede klar over.

 

Se her: http://www.imdb.com/title/tt0041842/sales (Jippi! En side som kan fortelle meg at Blood of the Beasts finnes på Criterion-utgaven av Eyes Without a Face!)

 

Kommentarfeltene på Amazon pleier nærmest alltid å være preget av noen som har listet opp alle filmene i en samleboks, så det er evt. måten å finne slikt ut. Men dette blir jo også mangelfullt i forhold til en ønsket universell dvd-database...

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 5 months later...
Jeg har tenkt å kjøpe meg Birth of a Nation, men jeg er usikker på hvilken utgave jeg bør kjøpe. I følge DvdBeaver har Eurekas utgave litt skarpere bildekvalitet, men den er ikke "tinted" (har varierte fargetoner), som det heter. Hva mener folket her er viktigst når jeg skal se den filmen: at den er tinted eller at den har skarpest bilde?
Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 3 months later...
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...