Jump to content

Spørsmål og svar!


Melkor
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Marlowe: Amazon.co.uk trekker fra VAT på de fleste titlene, som gjør det enda billigere. Dette skjer ikke før du er ved nest siste steg i bestillingen, og da får du i alle fall de tre første sesongene samlet i én pakke under tollgrensa. Tror jeg slenger meg på den selv.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Marlowe: Amazon.co.uk trekker fra VAT på de fleste titlene, som gjør det enda billigere. Dette skjer ikke før du er ved nest siste steg i bestillingen, og da får du i alle fall de tre første sesongene samlet i én pakke under tollgrensa. Tror jeg slenger meg på den selv.

 

Takker. Om eg går etter toll.no sine omrekningskursar så kjem eg £0.05 over grensa på 200 NOK. Det må vel gå bra? <_< Er vel slik at post & package kjem utanom grensa? Slepp å tenkje på slikt med play, men så er det så mykje meir spanandes ting hjå amazon.

Link to comment
Share on other sites

 
Nja, kanskje de ser gjennom fingrene med det. Men det er ikke s 1-3 du tenker på da? Det sniker seg såvidt over tollgrensa når man inkluderer frakt, men selve verdien er nede på 180 ca(altså går det bra).
Link to comment
Share on other sites

 

Nei, har den første, så det blei ses 2-4.

 

No er det berre å vente i spaning. Skulle tru ei kjede som amazon kunne ha spandert fri frakt når t.d. play gjer det. Er jo ein del spontankjøp som blir gjort når ein slepp porto.

Link to comment
Share on other sites

 
Foretrekker amazon allikevel. Play har blitt helt latterlig treige med leveringene, tar fort 14-15 dager, amazon bruker sjeldent over 4-5. I tillegg er innpakningen bedre der, så man ikke ender opp med sprukne pakker(gjelder som regel bare større bokser, som jeg aldri kjøper hos Play lenger).
Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 weeks later...
 
  • 2 weeks later...
 
 
 
 
 
 
 
Jepp, Christian, har også fått med meg at den utgaven der skal være good shit, men jeg er dessverre fortsatt "sonebegrenset". I tillegg er den jo fire ganger så dyr som den andre utgaven. Tror jeg følger TMwtPs råd. Takker!
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Joda, men jeg har jo så uhorvelig mye usett på sone 2 allerede, så jeg burde heller prioritere å få sett dem først, før jeg setter i gang med en sone1-kjøpefrenzy i tillegg. Preventive tiltak osv.
Link to comment
Share on other sites

 

Apropos soner og regioner. Stemmer det, som jeg etter hvert har en mistanke om, at det ikke står utenpå Blu-rayene hvilke regioner de tilhører?

 

Ikke at dette er noe stort problem akkurat her og nå, jeg kjøper de fleste på nettet og da får jeg det opplyst. Men hvis jeg skulle befinne meg fysisk i USA en gang hadde det vært fint å vite om de er regionfrie (eller region A / B ). På DVD-ene sto det jo nær sagt alltid opplyst om sone.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Nå har jeg kun 20-25 Blu-rays, men samtlige har opplyst sone på baksiden. Det gjelder de jeg har tittet på på jobben også.

Da må det rett og slett være at jeg overser det. Står det i teksten et sted eller er det en form for grafisk symbol?

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...