morty 8 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 1. Naruto2. Death Note3. Planet Earth4. Scrubs5. Family Guy6. Samurai Champloo7. Mythbusters8. The Office(US)9. Heroes10. Top Gear Velkommen til forumet Og ja, The Office UK er fantastisk. Jeg har derimot ikke sett noe særlig av US-versjonen, men tillater likevel meg selv å si at originalen er minst hundre ganger bedre. US versjonen er noe helt annet, og ikke rene blåkopier av orginalen. Syns den er riktig så fornøyelig. Skal sies at The Office er produsert i mange land, som Frankrike og Russland. Bare kos det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Skal sies at The Office er produsert i mange land, som Frankrike og Russland. Bare kos det.Og Norge! Etaten var jo virkelig en høydare. "Haha". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Så meg nødt til å forandre litt på listen min etter at jeg nylig fikk sett ferdig Six Feet Under. De siste fem minuttene ga meg mer enn en tåre i øyekroken, det var som en demning som brast. Fantastiske greier. Angående The Office så har jeg bare sett enkelte episoder av den amerikanske, og jeg fikset ikke humoren i det hele tatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Du må jo få sett The Office! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Hmm.. jeg tror kanskje jeg mangler humoristisk sans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Du synes ikke dette er morsomt? Ikke dette heller? Personlig synes jeg dette er den beste komiserien siden Flying Circus. Som jeg har sett i hvert fall. Det er kanskje kontorhumor, og spiller vel mer på flauhet og kleinhet enn gags og punchlines. Passer kanskje ikke for alle nei. Men synes du burde prøve å se det for det om. Er tross alt bare 12 episoder totalt, pluss to julespesialepisoder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matsk 0 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 I got some, free love on the freelove freeway! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 I got some, free love on the freelove freeway!Hele denne episoden er jo egentlig bare 10.0. Spesielt når man har vært i en jobb som innebærer å gå på type teambuilding/kursgreier med rollespill og alt sånn. Tar alt så jævlig på kornet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Så meg nødt til å forandre litt på listen min etter at jeg nylig fikk sett ferdig Six Feet Under. De siste fem minuttene ga meg mer enn en tåre i øyekroken, det var som en demning som brast. Fantastiske greier. Angående The Office så har jeg bare sett enkelte episoder av den amerikanske, og jeg fikset ikke humoren i det hele tatt. Vanskelig å ikke bli berørt av sisteepisoden, tror jeg. Hadde samme reaksjon som deg. Jeg så også serien over lang tid, og over denne tiden hadde det skjedd en hel del med meg også, så jeg fikk liksom den epokeavsluttende følelsen uten å be om den, dro med meg litt fra meg selv også. En utrolig bra serie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matsk 0 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Hæhæ. "I've opened your eyes,you're now color blind,-- see, racial!" Ny serieliste: 1. Twin Peaks2. Oz3. Six Feet Under4. Trailer Park Boys5. Arrested Development6. Deadwood7. Sopranos8. The Office (UK)9. South Park10. Seinfeld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Vanskelig å ikke bli berørt av sisteepisoden, tror jeg. Hadde samme reaksjon som deg. Jeg så også serien over lang tid, og over denne tiden hadde det skjedd en hel del med meg også, så jeg fikk liksom den epokeavsluttende følelsen uten å be om den, dro med meg litt fra meg selv også. En utrolig bra serie. Godt sagt, jeg fikk også denne følelsen fordi jeg gikk gjennom mye i løpet av den lange tiden det tok meg å fullføre serien. Man kommer jo også utrolig tett på karakterene i SFU, som alltid fremstår som menneskelige og sympatiske uansett hvor mange dumme valg de gjør, til forskjell fra mange andre serier som ofte har noen karakterer som bare er irriterende. Jeg hadde hørt rykter om at slutten skulle være bra, og jeg hadde hørt låta, men det var mer fantastisk enn jeg hadde håpet på, det sier jo litt. Grom serie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
winkelman 0 Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 1. Riget2. The Wire3. Trailer Park Boys4. Twin Peaks5. Carnivàle6. Monty Python's Flying Circus7. Wonder Showzen8. South Park9. Peep Show10. Spaced Runner ups: Deadwood, The Office US, Trigger Happy TV Edit: Og har nylig begynt på Fishing With John. Det virker som om den må få plass på lista etter hvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
To-Be-Frank 0 Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 Ser igrunn veldig lite serier, men 5 bra som er stemplet fast i hodet: Twin Peaks, favoritten..Carnivale, begge de her burde vært flere sesonger, vil jeg tro..Future Boy Conan, elsker denne,så hele på en dag.. Angrer, må vente litt før jeg ser den igjen..Cidade Dos Homens, sterk serie her også, tar for seg hverdagsproblemene til to unge gutter i favelaen i brasil..En jeg ikke husker navnet på, gikk enten på nrk eller svt1/svt2 for ca 5-10 år siden tror jeg, en serber(eller lignende) og en annen ung afrikaner på "eventyr" i sverige, muligens litt norge/danmark også.. Lenge siden sett, noen som husker den, vet navn, leitet etter tittel.. Men forgjeves.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 Og Norge! Etaten var jo virkelig en høydare. "Haha". Jeg syns Etaten var grei den, men siktet mer til direkte versjoner av The Office Fra Frankrike, "Le Bureau". Fra Tyskland, "Stromberg". Fra Canada, "La Job". Mener du at du ikke likte Etaten? Eier du ikke humoristisk sans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tåa 3 Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 Eg var veldig skeptisk til Etaten i byrjinga, men serien tok seg opp etter kvart som eg kom inn i han. "Næh? Tor! Innesko!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 Jeg skal ikke skryte av å ha sett mye Etaten, nei, men jeg så et par episoder, og det var dølle saker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlowe 0 Posted December 29, 2008 Report Share Posted December 29, 2008 Då har dei to siste sesongane av The Wire blitt sett ferdig, og det har definitivt blitt nye endringar på lista mi. 1. The Wire. Eg var ikkje like utslått etter denne sesongen var ferdig, slik det var med SFU, men det var ikkje langt i frå. Fantastisk serie som aldri går i dei same spora. Ved kvar sesongstart var eg irritert over at fleire av dei gamle karakterane som eg likte så godt var borte, og at det no var heilt nye folk å forholde seg til. Men det blir fort gløymt. Du får sterke kjensler for dei nye, anten i positiv eller negativ forstand, og du gløymer litt dei som har vore (sjølv om minna om dei dukkar opp her og der). Det verste med serien er vel det at den er oppriktig og ærleg, at det verkeleg er slik det føregår. The Wire tek medkjensla frå Six Feet Under, typar frå Sopranos, blandar det med brutaliteten frå The Shield og miksar inn ekte humor verdig Blackadder. No vil eg berre slette minnet mitt og sjå serien på nytt... 2. Six Feet Under (Var heilt tom etter den siste episoda. Tenkjer framleis mykje på karakterane, dei vart jo nærast som vener å rekne!) 3. Twin Peaks (Mista interessa for mordoppklaringa etter kvart, det viktige blei alle dei spanande karakterane. Er vel den einaste serien eg har sett alle introane til kvar episode til). 4.. Sopranos (Fantastisk, men litt dødtid nå og då trekk bittelitt ned). 5. Blackadder (Såg nærast alle sesongane i strekk, det var ei fantastisk tid. På tide med eit gjensyn.) 6. I'm Alan Partridge (Anbefalast sterkt til alle som ikkje har sett den. Det finst faktisk ein karakter med mindre sjølvinnsikt enn David Brent, og han heiter Alan Partridge. Må nemne at eg fekk panikk når eg sette på dvden og ein dårleg meny for ein film kalla Bangkok Ladyboys dukka opp.) 7. Curb Your Enthusiasm (Takk for at det finst personar som Larry David som ikkje let seg kimse med). 8. The Office (UK) (Skulle ønske eg hadde hatt ein slik sjef.) 9. The Shield (Knallbra politiserie, det skulle ha vore fleire purkar som Vic.) 10. Seinfeld (Må vel berre med på lista. På tide med eit gjensyn). Bobler: Peep Show, Simpsons, South Park, Fawlty Towers, Weeds, Entourage Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZoDiAc 0 Posted December 30, 2008 Report Share Posted December 30, 2008 Hvordan er egentlig Naruto VERSION 2 eller whatever, kontra "før de ble voksne"? Jeg hoppa av rundt episode 140 for lenge sia, men hadde jo vært interessant å vite.Naruto Part II (aka "Naruto Shippuuden") åpnet ganske dårlig, men har bare blitt bedre og bedre utover. Var kansje like greit att du hoppet av på 140. 137-230 er nemlig helt elendig!Ikke bare er det elendig, men også helt unødvendig. Det er fillers. Episoder som ikke er en del av mangaen, ikke en del av hovedhistorien. Men som ble lagt inn siden de som produsere animen bruker mindre tid enn de som jobber med mangaen. Og begynte å ta dem igjen. Så bare hopp over de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Ingen som liker Band of Brothers?! Så akkurat ferdig siste episode. Hands down! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Ingen som liker Band of Brothers?! Så akkurat ferdig siste episode. Hands down! Din dom over Band of Brothers = "Hands Down"? Ikke "Thumbs up", men "Hands Down"? Jeg synes den er en klar "Legs out", men greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Hands down = Jeg bøyer meg i støvet for BoB? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Melkor med pedantisk svar: Frasen betyr vel egentlig «enkelt» eller «lett». Stammer fra at hestejockeyer ofte slapper av i armene og hendene om de er langt fremme (og garantert vinner). Blir derfor litt rart å bruke det utenfor en sammenligning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Hands Down.Definisjon..opprinnelse----Cypheron, tre uker til på diskuterfilm.com, og du vil bli den mest opplyste 15-åring denne nasjonen har fostret noengang. EDIT: Melkor slo meg, hands down. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CypheroN 10 Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Sabla mye tull det skulle bli ut av dette da Er seksten, forresten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts