blausen 12 Posted May 22, 2008 Report Share Posted May 22, 2008 http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00561/Bra_p__TV_561269p.jpg Jeg tror ikke vi har hatt noen listetråd på serier? Isåfall syns jeg vi kan ha en. Man kan aldri få nok lister. Serier har jo tatt helt av i kvalitet de seneste årene, og jeg syns HBO skal ha honnør for å fronte en god del av de aller beste. Selv om jeg ikke er den største seriespiseren, kan jeg starte ut. Har fortsatt ikke sett serier som Deadwood og Rome, men skal pløye gjennom disse. Har virkelig fått sansen for serier, og mye av grunnen til det gir jeg til min 1.plass, som på mange måter banet vei for kvaliteten i serier vi ser i dag. Jeg tar høyde for hvor godt jeg likte seriene der og da. Listene deres kan inneholde hva enn dere vil ha med av serier, sitcoms - drama - såpe. 1.Sopranos2.The Simpsons3.The Wire4.Seinfeld5.Monty Pythons - The Flying Circus6.X-files7.Twin Peaks8.Fawlty Towers9.Arrested Development10.Six Feet Under Hedersplass til Dallas og A-Team, som var mine favoritter når jeg var liten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 22, 2008 Report Share Posted May 22, 2008 Jeg ser egentlig betydelig lite serier. Den eneste multisesong-serien jeg har sett alt av er vel Sopranos. Har Six Feet Under liggende, og tror nok jeg vil like det. Får gyve løs på det snart. Også Twin Peaks da. Herregud. Kan vel egentlig ikke kalle meg en Lynch-fan når jeg ikke har sett dét! Dermed blir det en kort liste for min del. Har jo sett annet, men det er ikke ting jeg føler fortjener en plass på en toppliste. Førsteplassen er temmelig soleklar. 1. Sopranos 2. The Office (UK)3. Monty Python's Flying Circus4. Arrested Development5. Uti Vår Hage (teller denne? I så fall, det er vel egentlig bare sesong 1 som gjelder)6. Family Guy7. The Simpsons8. Scrubs Tja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wyeth 0 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Det er éin serie som ruvar åleine på toppen: 1. Deadwood 2. The Sopranos3. Extras4. The Office (UK)5. The Wire6. Rome7. Carnivàle8. The Office (US)9. Battlestar Galactica10. Futurama Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Tja. 1. The X-Files2. Six Feet Under3. Carnivàle I alle fall. Kommer sikkert med mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex 0 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Ser ikke så alt for mye serier, har ikke tv, hater reklamer, så da blir det bare det jeg gidder å kjøpe på dvd. 1. Haibane Renmei2. Seinfeld3. The Office (UK)4. The Simpsons5. Six Feet Under6. Twin Peaks7. Arrested Development8. Futurama9. South Park (kanskje den serien jeg vet om med minst jevn kvalitet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodraugen 1 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 1. Futurama 2. The Wire 3. Six Feet Under 4. Carnivàle 5. The Simpsons (om vi kan glemme de siste sesongene) 6. South Park 7. House M.D 8. Family Guy 9. Gilmore Girls10. Scrubs (om vi kan glemme de siste sesongene) Edit: hadde helt glemt Gilmore Girls, gitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matsk 0 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Hmm. 1. Deadwood2. Twin Peaks3. Oz4. Sopranos/Trailer Park Boys/Six Feet Under7. Arrested Development/The Office8. The Office9. South Park10. Scrubs (sesong 1 og 2, egentlig) Føler at alle seriene på plass 4 - 7 egentlig fortjener en bedre plassering, men sånn blir det når man må velge. Selv om jeg ikke har sett hele Deadwood enda (har igjen en DVD på sesong to), bli den plasseringen lett. Mer fantastisk serie skal man lete lenge etter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peru 6 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Hmm, mikse komiserier og dramaserier, det må jo bli trøbbel av det. 1. Twin Peaks (En dritbra sesong, en blandet, første sesongen er god nok til at serien er tidenes. De to beste episodene er likevel i sesong 2. )2. The Wire (fem AAA-sesonger)3. I'm Alan Partridge4. Seinfeld5. Gilmore Girls6. The Sopranos7. The Office8. M*A*S*H9. Futurama10. Extras / South Park Boblere: The day today, brassEYE, Simpsons, Arrested Development Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Sluttet fullstendig å se på TV rundt 1998 egentlig. Savner det ikke. Men South Park, Mystery Science Theater 3000, Twin Peaks, Riget, alt med Bob Saget, Star Wars Holiday Special, On The Air, Saved By The Bell, Rabbits. Kanskje ting som Carnivale, Invader Zim og Six Feet Under også, men har sett for lite. Føles litt juks å nevne Fanny & Alexander kanskje, men den og. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 først... Twin PeaksPeep ShowI'm Alan PartridgeArrested DevelopmentRomeFawlty TowersRigetBottomFleksnesRed Dwarf ellers... The Office(britisk)That 70's showExtrasFuturamaMonthy Phyton's The Flying CircusBatmanGhost HuntersMystery Science Theater 3000Penn & Tell BullshitBrødrene Dal og Spektralsteinene Hemmelighetene i B-byRen & StimpyLittle BritainSpongeBob SquarePantsThe Incredible HulkAmazing Stories ai.edit. Siden Svankmajer nevnte On The Air, så må jeg skyte den inn. Undervurdert hærlig sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Så å si dødt løp mellom de tre første: 1. Six Feet Under2. The Wire3. Twin Peaks4. The Sopranos5. Carnivale6. M*A*S*H7. Northern Exposure8. Battlestar Galactica Bak disse daler kvaliteten. Skulle gjerne hatt med Riget og Band of Brothers, men ser at de fleste ikke har inkludert miniserier her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Velkommen til forumet! At du har bilde fra åpningsscena i Persona som avatar er et godt tegn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 1. Twin Peaks2. The Sopranos3. The Office UK4. Seinfeld5. Futurama6. The Wire7. Curb Your Enthusiasm8. South Park9. The Simpsons10. Riget11. Extras12. Spaced13. Carnivale14. Freaks And Geeks15. Now And Again Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Takk for det, Persona er utvilsomt min favorittfilm. Jeg har vært registrert her en stund og smugkikket i blant, og har vel hele tiden ment at jeg skulle begynne å skrive noen innlegg her, siden det virker som om meningene er sterkere og den gjennomsnittlige filmsmaken er bedre her enn de fleste steder. Tok bare litt tid før jeg tok det "store skrittet", hehe. Nå lurer jeg på hvorfor panelet med knapper for å sette inn bilde, fet tekst osv ikke fungerer, men det er kanskje et midlertidig problem for alle? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Takk for det, Persona er utvilsomt min favorittfilm. Jeg har vært registrert her en stund og smugkikket i blant, og har vel hele tiden ment at jeg skulle begynne å skrive noen innlegg her, siden det virker som om meningene er sterkere og den gjennomsnittlige filmsmaken er bedre her enn de fleste steder. Tok bare litt tid før jeg tok det "store skrittet", hehe. Nå lurer jeg på hvorfor panelet med knapper for å sette inn bilde, fet tekst osv ikke fungerer, men det er kanskje et midlertidig problem for alle?Ok, jeg elsker deg allerede. Du er ikke alene om å ha Persona som klar favoritt. Og ja, knappene for å sette inn bilde og slik funker ikke fordi DFilm-skinnet er utdatert. Vi oppdaterte nettopp IP Boardet, og skinnet som ble laget for den utdaterte versjonen har ikke vist seg særlig kompatibel med denne versjonen. Knappene funker dog fint i standard-skinnene som følger med IP Board, f.eks IP Board Pro, om du synes det blir for plagsomt. Ellers så kan du jo bare skrive det manuelt i BB Code-tags. Ikke så veldig mye arbeid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZoDiAc 0 Posted September 1, 2008 Report Share Posted September 1, 2008 1. Seinfeld2. Babylon 53. The Wire4. Surface5. Dexter6. House M.D.7. Naruto8. Jericho9. Death Note10. Oz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montag 4 Posted September 5, 2008 Report Share Posted September 5, 2008 Når det kommer til tv-serier er det - med få unntak - britisk som gjelder her i gården. 1) Brideshead Revisited,2) House of Cards (Seasons 1-3),3) Yes, Minister (samt oppfølgerserien Yes, Prime Minister),4) I, Claudius5) Hornblower,6) Deadwood,7) The Wire,8) Oz,9) Tinker, Tailor, Soldier, Spy (samt Smiley's People) og sist men ikke minst10) Heimat - Eine Deutsche Chronik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itachi 0 Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 1. Naruto2. Death Note3. Planet Earth4. Scrubs5. Family Guy6. Samurai Champloo7. Mythbusters8. The Office(US)9. Heroes10. Top Gear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 Hvordan er egentlig Naruto VERSION 2 eller whatever, kontra "før de ble voksne"? Jeg hoppa av rundt episode 140 for lenge sia, men hadde jo vært interessant å vite. 8. The Office(US)Og du har sett originalen med Gervais også, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itachi 0 Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 Hvordan er egentlig Naruto VERSION 2 eller whatever, kontra "før de ble voksne"? Jeg hoppa av rundt episode 140 for lenge sia, men hadde jo vært interessant å vite. Og du har sett originalen med Gervais også, eller?Naruto Part II (aka "Naruto Shippuuden") åpnet ganske dårlig, men har bare blitt bedre og bedre utover. Var kansje like greit att du hoppet av på 140. 137-230 er nemlig helt elendig! Når det gjelder The Office så har jeg ikke fått tid til å se orginalen ennå, men hører den er bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 Naruto Part II (aka "Naruto Shippuuden") åpnet ganske dårlig, men har bare blitt bedre og bedre utover. Var kansje like greit att du hoppet av på 140. 137-230 er nemlig helt elendig! Når det gjelder The Office så har jeg ikke fått tid til å se orginalen ennå, men hører den er bra.Ja, det var når dette fillerhelvetet begynte at jeg ikke orka mer. Og ja, The Office UK er fantastisk. Jeg har derimot ikke sett noe særlig av US-versjonen, men tillater likevel meg selv å si at originalen er minst hundre ganger bedre. Velkommen forresten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted December 11, 2008 Report Share Posted December 11, 2008 Naruto Part II (aka "Naruto Shippuuden") åpnet ganske dårlig, men har bare blitt bedre og bedre utover. Var kansje like greit att du hoppet av på 140. 137-230 er nemlig helt elendig! Når det gjelder The Office så har jeg ikke fått tid til å se orginalen ennå, men hører den er bra. resten av naruto er også ræva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 resten av naruto er også ræva.Næææh. Var jo gøy da jeg var 14. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Var gøy da jeg var 23 også, he he, og sikkert fortsatt (nå så jeg riktignok bare «greatest hits» av førsteserien, kompilert sammen av en kompis, for så å begynne på Naruto Shipuuden, og så ikke så jæsklig mye av det heller, så jeg er kanskje litt bortskjemt i forhold til alle stakkarer som måtte se filler på filler på filler på filler). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlowe 0 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 1. Six Feet Under (Var heilt tom etter den siste episoda. Tenkjer framleis mykje på karakterane, dei vart jo nærast som vener å rekne!) 2. Twin Peaks (Mista interessa for mordoppklaringa etter kvart, det viktige blei alle dei spanande karakterane. Er vel den einaste serien eg har sett alle introane til kvar episode til). 3. Sopranos (Fantastisk, men litt dødtid nå og då trekk bittelitt ned). 4. The Wire (Stig nok endå høgare når eg har fått sett dei to siste sesongane). 5. Blackadder (Såg nærast alle sesongane i strekk, det var ei fantastisk tid. På tide med eit gjensyn.) 6. I'm Alan Partridge (Anbefalast sterkt til alle som ikkje har sett den. Det finst faktisk ein karakter med mindre sjølvinnsikt enn David Brent, og han heiter Alan Partridge. Må nemne at eg fekk panikk når eg sette på dvden og ein dårleg meny for ein film kalla Bangkok Ladyboys dukka opp.) 7. Curb Your Enthusiasm (Takk for at det finst personar som Larry David som ikkje let seg kimse med). 8. The Office (UK) (Skulle ønske eg hadde hatt ein slik sjef.) 9. The Shield (Knallbra politiserie, det skulle ha vore fleire purkar som Vic.) 10. Seinfeld (Må vel berre med på lista. På tide med eit gjensyn). Bobler: Peep Show, Simpsons, South Park, Fawlty Towers, Weeds, Entourage Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts