Jump to content

Topp 10 Serier!

blausen
 Share

Recommended Posts

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00561/Bra_p__TV_561269p.jpg

Jeg tror ikke vi har hatt noen listetråd på serier? Isåfall syns jeg vi kan ha en. Man kan aldri få nok lister.

Serier har jo tatt helt av i kvalitet de seneste årene, og jeg syns HBO skal ha honnør for å fronte en god del av de aller beste.

Selv om jeg ikke er den største seriespiseren, kan jeg starte ut. Har fortsatt ikke sett serier som Deadwood og Rome, men skal pløye gjennom disse. Har virkelig fått sansen for serier, og mye av grunnen til det gir jeg til min 1.plass, som på mange måter banet vei for kvaliteten i serier vi ser i dag. Jeg tar høyde for hvor godt jeg likte seriene der og da.

Listene deres kan inneholde hva enn dere vil ha med av serier, sitcoms - drama - såpe.

1.Sopranos

2.The Simpsons

3.The Wire

4.Seinfeld

5.Monty Pythons - The Flying Circus

6.X-files

7.Twin Peaks

8.Fawlty Towers

9.Arrested Development

10.Six Feet Under

Hedersplass til Dallas og A-Team, som var mine favoritter når jeg var liten.

Jeg ser egentlig betydelig lite serier. Den eneste multisesong-serien jeg har sett alt av er vel Sopranos. Har Six Feet Under liggende, og tror nok jeg vil like det. Får gyve løs på det snart. Også Twin Peaks da. Herregud. Kan vel egentlig ikke kalle meg en Lynch-fan når jeg ikke har sett dét! Dermed blir det en kort liste for min del. Har jo sett annet, men det er ikke ting jeg føler fortjener en plass på en toppliste.

Førsteplassen er temmelig soleklar.

1. Sopranos

2. The Office (UK)

3. Monty Python's Flying Circus

4. Arrested Development

5. Uti Vår Hage (teller denne? I så fall, det er vel egentlig bare sesong 1 som gjelder)

6. Family Guy

7. The Simpsons

8. Scrubs

Tja.

Ser ikke så alt for mye serier, har ikke tv, hater reklamer, så da blir det bare det jeg gidder å kjøpe på dvd.

1. Haibane Renmei

2. Seinfeld

3. The Office (UK)

4. The Simpsons

5. Six Feet Under

6. Twin Peaks

7. Arrested Development

8. Futurama

9. South Park (kanskje den serien jeg vet om med minst jevn kvalitet)

1. Futurama

2. The Wire

3. Six Feet Under

4. Carnivàle

5. The Simpsons (om vi kan glemme de siste sesongene)

6. South Park

7. House M.D

8. Family Guy

9. Gilmore Girls

10. Scrubs (om vi kan glemme de siste sesongene)

Edit: hadde helt glemt Gilmore Girls, gitt.

Hmm.

1. Deadwood

2. Twin Peaks

3. Oz

4. Sopranos/Trailer Park Boys/Six Feet Under

7. Arrested Development/The Office

8. The Office

9. South Park

10. Scrubs (sesong 1 og 2, egentlig)

Føler at alle seriene på plass 4 - 7 egentlig fortjener en bedre plassering, men sånn blir det når man må velge. Selv om jeg ikke har sett hele Deadwood enda (har igjen en DVD på sesong to), bli den plasseringen lett. Mer fantastisk serie skal man lete lenge etter!

Hmm, mikse komiserier og dramaserier, det må jo bli trøbbel av det.

1. Twin Peaks (En dritbra sesong, en blandet, første sesongen er god nok til at serien er tidenes. De to beste episodene er likevel i sesong 2. )

2. The Wire (fem AAA-sesonger)

3. I'm Alan Partridge

4. Seinfeld

5. Gilmore Girls

6. The Sopranos

7. The Office

8. M*A*S*H

9. Futurama

10. Extras / South Park

Boblere: The day today, brassEYE, Simpsons, Arrested Development

Sluttet fullstendig å se på TV rundt 1998 egentlig. Savner det ikke.

Men South Park, Mystery Science Theater 3000, Twin Peaks, Riget, alt med Bob Saget, Star Wars Holiday Special, On The Air, Saved By The Bell, Rabbits. Kanskje ting som Carnivale, Invader Zim og Six Feet Under også, men har sett for lite.

Føles litt juks å nevne Fanny & Alexander kanskje, men den og.

S,

først...

Twin Peaks

Peep Show

I'm Alan Partridge

Arrested Development

Rome

Fawlty Towers

Riget

Bottom

Fleksnes

Red Dwarf

ellers...

The Office(britisk)

That 70's show

Extras

Futurama

Monthy Phyton's The Flying Circus

Batman

Ghost Hunters

Mystery Science Theater 3000

Penn & Tell Bullshit

Brødrene Dal og Spektralsteinene

Hemmelighetene i B-by

Ren & Stimpy

Little Britain

SpongeBob SquarePants

The Incredible Hulk

Amazing Stories

ai.edit. Siden Svankmajer nevnte On The Air, så må jeg skyte den inn. Undervurdert hærlig sak.

Så å si dødt løp mellom de tre første:

1. Six Feet Under

2. The Wire

3. Twin Peaks

4. The Sopranos

5. Carnivale

6. M*A*S*H

7. Northern Exposure

8. Battlestar Galactica

Bak disse daler kvaliteten. Skulle gjerne hatt med Riget og Band of Brothers, men ser at de fleste ikke har inkludert miniserier her.

1. Twin Peaks

2. The Sopranos

3. The Office UK

4. Seinfeld

5. Futurama

6. The Wire

7. Curb Your Enthusiasm

8. South Park

9. The Simpsons

10. Riget

11. Extras

12. Spaced

13. Carnivale

14. Freaks And Geeks

15. Now And Again

Takk for det, Persona er utvilsomt min favorittfilm. Jeg har vært registrert her en stund og smugkikket i blant, og har vel hele tiden ment at jeg skulle begynne å skrive noen innlegg her, siden det virker som om meningene er sterkere og den gjennomsnittlige filmsmaken er bedre her enn de fleste steder. Tok bare litt tid før jeg tok det "store skrittet", hehe.

Nå lurer jeg på hvorfor panelet med knapper for å sette inn bilde, fet tekst osv ikke fungerer, men det er kanskje et midlertidig problem for alle?

Takk for det, Persona er utvilsomt min favorittfilm. Jeg har vært registrert her en stund og smugkikket i blant, og har vel hele tiden ment at jeg skulle begynne å skrive noen innlegg her, siden det virker som om meningene er sterkere og den gjennomsnittlige filmsmaken er bedre her enn de fleste steder. Tok bare litt tid før jeg tok det "store skrittet", hehe.

Nå lurer jeg på hvorfor panelet med knapper for å sette inn bilde, fet tekst osv ikke fungerer, men det er kanskje et midlertidig problem for alle?

Ok, jeg elsker deg allerede. Du er ikke alene om å ha Persona som klar favoritt. :)

Og ja, knappene for å sette inn bilde og slik funker ikke fordi DFilm-skinnet er utdatert. Vi oppdaterte nettopp IP Boardet, og skinnet som ble laget for den utdaterte versjonen har ikke vist seg særlig kompatibel med denne versjonen. Knappene funker dog fint i standard-skinnene som følger med IP Board, f.eks IP Board Pro, om du synes det blir for plagsomt. Ellers så kan du jo bare skrive det manuelt i BB Code-tags. Ikke så veldig mye arbeid.

• 3 months later...

Når det kommer til tv-serier er det - med få unntak - britisk som gjelder her i gården.

1) Brideshead Revisited,

2) House of Cards (Seasons 1-3),

3) Yes, Minister (samt oppfølgerserien Yes, Prime Minister),

4) I, Claudius

5) Hornblower,

6) Deadwood,

7) The Wire,

8) Oz,

9) Tinker, Tailor, Soldier, Spy (samt Smiley's People) og sist men ikke minst

10) Heimat - Eine Deutsche Chronik.

• 3 months later...

Hvordan er egentlig Naruto VERSION 2 eller whatever, kontra "før de ble voksne"? Jeg hoppa av rundt episode 140 for lenge sia, men hadde jo vært interessant å vite.

8. The Office(US)

Og du har sett originalen med Gervais også, eller?

Hvordan er egentlig Naruto VERSION 2 eller whatever, kontra "før de ble voksne"? Jeg hoppa av rundt episode 140 for lenge sia, men hadde jo vært interessant å vite.

Og du har sett originalen med Gervais også, eller?

Naruto Part II (aka "Naruto Shippuuden") åpnet ganske dårlig, men har bare blitt bedre og bedre utover. Var kansje like greit att du hoppet av på 140. 137-230 er nemlig helt elendig!

Når det gjelder The Office så har jeg ikke fått tid til å se orginalen ennå, men hører den er bra.

Naruto Part II (aka "Naruto Shippuuden") åpnet ganske dårlig, men har bare blitt bedre og bedre utover. Var kansje like greit att du hoppet av på 140. 137-230 er nemlig helt elendig!

Når det gjelder The Office så har jeg ikke fått tid til å se orginalen ennå, men hører den er bra.

Ja, det var når dette fillerhelvetet begynte at jeg ikke orka mer.

Og ja, The Office UK er fantastisk. Jeg har derimot ikke sett noe særlig av US-versjonen, men tillater likevel meg selv å si at originalen er minst hundre ganger bedre.

Velkommen forresten!

resten av naruto er også ræva.

Var gøy da jeg var 23 også, he he, og sikkert fortsatt (nå så jeg riktignok bare «greatest hits» av førsteserien, kompilert sammen av en kompis, for så å begynne på Naruto Shipuuden, og så ikke så jæsklig mye av det heller, så jeg er kanskje litt bortskjemt i forhold til alle stakkarer som måtte se filler på filler på filler på filler).

1. Six Feet Under (Var heilt tom etter den siste episoda. Tenkjer framleis mykje på karakterane, dei vart jo nærast som vener å rekne!)

2. Twin Peaks (Mista interessa for mordoppklaringa etter kvart, det viktige blei alle dei spanande karakterane. Er vel den einaste serien eg har sett alle introane til kvar episode til).

3. Sopranos (Fantastisk, men litt dødtid nå og då trekk bittelitt ned).

4. The Wire (Stig nok endå høgare når eg har fått sett dei to siste sesongane).

5. Blackadder (Såg nærast alle sesongane i strekk, det var ei fantastisk tid. På tide med eit gjensyn.)

6. I'm Alan Partridge (Anbefalast sterkt til alle som ikkje har sett den. Det finst faktisk ein karakter med mindre sjølvinnsikt enn David Brent, og han heiter Alan Partridge. Må nemne at eg fekk panikk når eg sette på dvden og ein dårleg meny for ein film kalla Bangkok Ladyboys dukka opp.)

7. Curb Your Enthusiasm (Takk for at det finst personar som Larry David som ikkje let seg kimse med).

8. The Office (UK) (Skulle ønske eg hadde hatt ein slik sjef.)

9. The Shield (Knallbra politiserie, det skulle ha vore fleire purkar som Vic.)

10. Seinfeld (Må vel berre med på lista. På tide med eit gjensyn).

Bobler: Peep Show, Simpsons, South Park, Fawlty Towers, Weeds, Entourage