Jump to content

Hva så du på TV sist og hva syntes du om det?


mxyzptlk
 Share

Recommended Posts

Fikk med meg sist episode, den var slitsom, tenkte at jeg aldri kom til å se på det igjen. Ser på den første smaragdepisoden nå, og den er jo knall.

 

Prøver å se på andre del av smaragdgreiene (NRK nett-TV), men det er bare svart. Skjer det samme hos andre?

 

 

Jeg så andre del på nettet her om dagen, så den skal funke. For øvrig opplever jeg stadig hakking i streamingen til NRK, hjemme og på jobb, i alle nettlesere. :(

 

Jeg registrerte forresten med forferdelse at det ikke kom noen fortsettelse på smaragd-lauget, virker litt rart å skulle stoppe sendingen når det virkelig blir "spennende". Aner noen om de kommer tilbake til Guatemala senere i serien?

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 505
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
Jeg registrerte forresten med forferdelse at det ikke kom noen fortsettelse på smaragd-lauget, virker litt rart å skulle stoppe sendingen når det virkelig blir "spennende". Aner noen om de kommer tilbake til Guatemala senere i serien?

 

 

Merket dette jeg også! Jævlig kjipt om vi ikke får en fortsettelse her. Det er jo åpenbart at der ikke er smaragder, men jeg ville se ansiktsuttrykkene deres. Spesielt han lille som fikk besøk av engler, som hele tiden var skråsikker på at de ville bli milliardærer.

Link to comment
Share on other sites

 
Vårt daglige brød - "Dokumentar. En hyllest til brødet med de ritualer og tradisjoner som er knyttet til brød. Vi møter blant annet fredsforskeren Johan Galtung som synliggjør betydningen av en rettferdig fordeling av "vårt daglige brød" for noen gang å oppnå fred." NRK. Veldig bra.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 
  • 2 weeks later...

Fikk med meg første episoden av Lie To Me i går kveld. Ser vanligvis ikke disse etterforsknings-seriene men ga den en sjanse fordi den har Tim Roth i hovedrollen. Roth spiller en professor som er ekspert i menneskers uttrykk, og fungerer som løgndetektor for hvem som helst som vil leie hans tjenester. I tillegg spiller Kelli Williams som vel er mest kjent for sin rolle i The Practice (forløperen til Boston Legal).

 

Vil si første episoden var grei nok. Ganske interessant innføring i hva slags uttrykk vi gir når vi lyver, forteller sannheten, er opphisset osv. Serien er ikke full av gode skuespillere, men det er vel hva man kan forvente av slike serier. Roth er selvfølgelig god, men jeg føler litt irritasjon av at han har gått til tv. Han er dog ikke den første som har gjort det (Laurence Fishburne, Gary Sinise). Har vel blitt mer akseptert de siste årene.

 

Noen som har sett mer av Lie To Me og hva synes dere?

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har vel sett en 6-7 episoder. Det er et helt ok konsept, og at de har fått med seg Tim Roth er gull, men jeg synes dessverre det glir inn i en temmelig kjip rytme etter noen få episoder. Det er litt som med The Mentalist, greit nok, men alle slike serier avhenger av et interessant persongalleri, og det har verken denne eller The Mentalist. Det eneste som egentlig skjer av relasjoner er at de må bære byrden av å kunne gjennomskue selv sine nærmeste. Kjedelige greier, og jeg kan tenke meg at det bare blir enda mer såpete utover, dårlig såpete, altså.

 

Problemet er først og fremst at jeg føler den, i likhet med alle andre krimserier de siste årene, er altfor konseptorientert. Ja, greit, det var artig å se Tim Roth stirre folk i øynene og gjennomskue dem de første par gangene, men det er absolutt ikke noe å basere en serie på. Sakene de påtar seg er ikke spesielt interessante, og karakterene er aldri i noen slags form for press, de bare briljerer gjennom alt.

 

Kan godt hende det blir bedre etter hvert, men akkurat nå er det som alt annet av krim: gimmicky greier.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...

Ferdig med første sesong av True Blood. Som sagt antar jeg Alan Ball gjør dette prosjektet for å ha litt moro med blod, gørr og sex etter Six Feet Under. Likevel er det ganske uengasjerende og jeg sliter med å finne karakterene sympatiske. Alexander Skarsgård er for eksempel kun irriterende. Men det er det nok grunnlag til å tro at neste sesong kan bli bedre. Enkelte historier som startet på slutten av sesongen som kan bli ganske bra fremover. Kanskje det kan bli som SFU og bli bedre jo lengre ut i serien man kommer. Men hvis det ikke tar seg opp ganske snart så kan serien fort bli neste på hoggstabben i disse nedskjæringstider. Kommer dog ikke til å skynde meg med å se neste sesongen.

 

Har forresten lyst på tittelsangen til True Blood som ringetone (Jace Everett - Bad Things). Ball vet å skape flotte tittelsekvenser. Svært stilfullt.

 

Neste prosjekt blir første sesongen av Dexter, som jeg forventer er bedre enn True Blood.

Link to comment
Share on other sites

 
Neste prosjekt blir første sesongen av Dexter, som jeg forventer er bedre enn True Blood.

 

ikke ha for høye forhåpninger til dexter, det er helt klart en ok sesong (hold deg unna resten), men det er noen helt utrolig irriterende biroller med, og det er mye teit drama og romansefjas som ødelegger en god del for serien, det er vel mye birollene sin skyld, men mener å huske at det også føltes dårlig gjennomført.

Link to comment
Share on other sites

 
Ikkje høyr på ragoo! Dexter ein ein knallserie. Kor ofte sympatiserer du eingentleg med ein massemordar? Eg fann serien spanande, gode karakterar der fleire av dei utviklar seg bra, humor, bra soundtrack mm. Slukte dei første sesongane i løpet av nokre veker.
Link to comment
Share on other sites

 
ikke ha for høye forhåpninger til dexter, det er helt klart en ok sesong (hold deg unna resten), men det er noen helt utrolig irriterende biroller med, og det er mye teit drama og romansefjas som ødelegger en god del for serien, det er vel mye birollene sin skyld, men mener å huske at det også føltes dårlig gjennomført.

Støtter det synet. Det beste ved hele serien er forresten den geniale introsekvensen.

Link to comment
Share on other sites

 
Montag approves Dexter? Kanskje det blir neste prosjekt, mtp. vårt sammenfallende syn på tv-serier(merkelig nok, filmsmak tatt i betraktning). Mad Men er også oppe til vurdering, tror kanskje det blir førsteprioritet.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Ragoo har helt rett. Førstesesongen av Dexter fungerer, andresesongen er forferdelig.

 

Ang. Ball og introsekvenser, det er samme firma som har laget introsekvensene til Six Feet Under og True Blood. Flinke folk. Jeg synes for øvrig True Blood har potensiale, men at førstesesongen ødsler mye av det bort. Litt for mange åpenlyse parabler som det harpes på, og jeg mistenker skrevet litt for slavisk etter bøkene (som jeg mistenker er pur møkk).

 

Synes du forresten at Six Feet Under var dårligere i starten? Jeg synes det fungerte absolutt hele veien.

Link to comment
Share on other sites

 
Men tredjesesongen av Dexter er bedre igjen. Ikke så bra som den første, men læll. True Blood synes jeg er artig, pur trashy pulp. I andresesongen skrus trashfaktoren enda mer opp, da klarer jeg å leve med de blafrende øyenvippene til Anna Paquin. Pupper og blod, what's not to love?
Link to comment
Share on other sites

 

Mad Men anbefales på det sterkeste. Ferdig med sesong 2 for kort tid siden, og serien har blitt fantastisk bra etterhvert. Får se om jeg tar meg til og mekker en Mad Men-tråd etterhvert, det mangler.

 

Satt i gang med The Wire nå, ble hekta fra første episode.

Link to comment
Share on other sites

 

Var på middag hos en kompis i går, og der satt ungen og så på noe som het "drømmehagen" på NRK Super.

 

 

HErregud for et opplegg, han ene het noe sånn som Makka-pakka, er svart rundt øynene og går rundt og vasker stein.

Link to comment
Share on other sites

 
Var på middag hos en kompis i går, og der satt ungen og så på noe som het "drømmehagen" på NRK Super.

 

 

HErregud for et opplegg, han ene het noe sånn som Makka-pakka, er svart rundt øynene og går rundt og vasker stein.

 

Jeg undres også hva som har skjedd med programtilbudet for de minste. Virker å være en del idioti som skal prentes inn i de små.

Link to comment
Share on other sites

 
Mad Men anbefales på det sterkeste. Ferdig med sesong 2 for kort tid siden, og serien har blitt fantastisk bra etterhvert. Får se om jeg tar meg til og mekker en Mad Men-tråd etterhvert, det mangler.

Fin serie, meget frisk satire. Velsmurt maskineri hele opplegget, det virker bare smårigid og fastlåst til manus i begynnelsen. Mangel på dynamikk. Liksom ikke like frilynt som Sopranos. Har ikke fått meg til å se særlig mange episoder, men av det jeg har sett virker opplegget lovende. Håper det hele blir mer levende etterhvert da den subtile presentasjonen for min del begynte å gå på bekostning av underholdningsverdien. Men for all del, jeg liker hvordan den gir et praktfullt portrett av USA anno 1960's. Skal nok få meg til å se flere episoder så snart jeg får fri fra andre gjøremål.

Link to comment
Share on other sites

 
Synes du forresten at Six Feet Under var dårligere i starten? Jeg synes det fungerte absolutt hele veien.

 

Nei, langt fra dårlig. Men det er siste halvdelen som sitter mest fast i minnet. Kanskje fordi jeg brukte såpass lang tid på serien at første halvdelen har gått litt i glemselen. Tror dog jeg likte det mest når fokuset gikk mer over på Claire. Sånn ca fra hun startet på kunstskole er best. Men ikke misforstå og tro at jeg synes noen som helst del av serien var dårlig.

Link to comment
Share on other sites

 
Fin serie, meget frisk satire. Velsmurt maskineri hele opplegget, det virker bare smårigid og fastlåst til manus i begynnelsen. Mangel på dynamikk. Liksom ikke like frilynt som Sopranos. Har ikke fått meg til å se særlig mange episoder, men av det jeg har sett virker opplegget lovende. Håper det hele blir mer levende etterhvert da den subtile presentasjonen for min del begynte å gå på bekostning av underholdningsverdien. Men for all del, jeg liker hvordan den gir et praktfullt portrett av USA anno 1960's. Skal nok få meg til å se flere episoder så snart jeg får fri fra andre gjøremål.

 

Ja, det tar noen episoder før serien begynner å flyte ordentlig. Men sakte men sikkert slo det meg hvor bra den hadde utviklet seg til å være. Kommer litt snikende på. Apropos, følg med på January Jones (for et navn!) sin karakter. Den mest interessante karakteren av alle, selv om det ikke gikk opp for meg før mot slutten av sesong 2. Fantastisk og subtilt spilt av JJ.

 

Og så castinga da. Med denne dama som kroneksempel. Snakk om å være født til rollen.

 

http://trixiesbeautybar.files.wordpress.com/2008/07/joan1.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
Lite å si på prestasjonene, det har du rett i. Om det løser seg opp, og serien klarer å gi et godt bilde av datidens USA, samtidig som plottet byr på noe riktig spennende, har vi en vinner. Får gi serien en sjanse igjen og se hva jeg synes. Er i utgangspunktet en kjempefan av serier med noe mer tålmodig oppbygging og ikke Disney Channel-spenningskurve.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Ikke som jeg har merket meg, egentlig. Hovedfokuset er på karakterene. Den tar jo for seg overgangen mellom 50- og 60-tallet og hvordan endringene i samfunn og mentalitet påvirker dem (noe som i seg selv er et glimrende utgangspunkt. Serien har tatt noen passe store tidshopp, så jeg ser ikke bortifra at den kan nå neste tiårsskifte i løpet av noen sesonger. Hadde vært kult å se dem ta for seg 60/70-tallsovergangen.), men dette er et temmelig straightforward drama.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...