Jump to content

Hva så du på TV sist og hva syntes du om det?


mxyzptlk
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 505
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Klein og særlig forkleining er to uttrykk bare en dufus kan hate.

Det sier du kun fordi du er skjermet fra vår generasjons klein-tilhengere. Det er de samme som får "lappen" på 18-årsdagen.

Link to comment
Share on other sites

 
Det kan godt være. Har vel egentlig bare et forhold til ordet som et slags konstruert tulle-ord uten særlig rot i virkeligheten. MEn all verdens vestkantfjortiser eller "de som får 'lappen" på 18-årsdagen" kan ikke få meg til å slutte å bruke ordet. Et spesielt godt ord å legge trykk på (eks "ja det ble kleint"). Klangen i ordet er svært fin om man unngår tynn L og utpreget vestkantfinhet.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Vil tro det er et ord som mister mye av innholdet hvis det overforbrukes, noe mange Ungdom Nå Til Dags sikkert gjør i mangel av ordentlig ordforråd/anstendig norskkompetanse, men brukt med måte er det et nyttig ord.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 

Ja, jeg bruker det kun som verb. Men når man omtaler "en som loker", er det nesten underforstått at han er loka. Satt i riktig kontekst selvsagt.

 

Uansett, jeg sier ikke loka. Kanskje jeg begynner å gjøre det underbevisst nå.

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg sier det egentlig ca. aldri selv, men østlandsfolket på folkehøgskolen brukte det jo med jevne mellomrom, og da plukket jeg det vel litt opp akkurat der og da. Har kasta vanen fra meg nå. Det har ikke skjedd med "ass".
Link to comment
Share on other sites

 
Jeg sier forøvrig mye "omfg" og "lol". Det begynte med at man brukte det ironisk, og så satte det seg. Jeg synes egentlig "omfg" er et ganske megetsigende uttrykk, så jeg jobber ikke aktiv med å slutte å bruke det.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
  • 1 month later...
 
  • 2 weeks later...
Noen som har sett John Adams, HBO-miniserie som vant en bråte med Emmys sist. Handler om USA's første år, med Thomas Jefferson - George Washington osv. Med Paul Giamatti, Laura Linney, Tom Wilkinson og Sarah Polley bla.
Link to comment
Share on other sites

 

Jul med familien, så det sier seg selv at det som sendes av britisk drama på NRK fortæres. Først Oliver Twist i to deler, i nyinnspilt versjon. Ulidelig kjedelig. Først og fremst 100% meningsløst. Hvorfor spille inn på nytt når det "moderne" i versjonen bare er litt 'off' musikk her og der? INGENTING i denne innspillingen, ingen energi eller intensitet eller nærver. Søppel.

 

I dag første del av 'Cranford', også BBC. En god del bedre. Gjør ingen forsøk på å skjule at den bare vasser i Gamle England-fetisjisme, 1800-tallets konversasjon, tradisjon og latterligheter. Ikke noe bemerkelsesverdig, men langt triveligere å sitte gjennom med familien enn samme kanals utålelige Twist.

Link to comment
Share on other sites

 
Noen som har sett John Adams, HBO-miniserie som vant en bråte med Emmys sist. Handler om USA's første år, med Thomas Jefferson - George Washington osv. Med Paul Giamatti, Laura Linney, Tom Wilkinson og Sarah Polley bla.

 

Jeg har sett noen episoder, og Paul Giamatti er fabelaktig. Ellers likte jeg det veldig godt, og syns kanskje det er noe av det mer spennende de har gjort siden Rome.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 
Jeg har sett noen episoder, og Paul Giamatti er fabelaktig. Ellers likte jeg det veldig godt, og syns kanskje det er noe av det mer spennende de har gjort siden Rome.

Jeg istemmer den anbefalingen - meget bra serie. Moro å se at det ikke bare er BBC som får til godt, gammeldags kostymedrama.

Link to comment
Share on other sites

 
Nå går riktignok ikke denne serien på TV i Norge, men den er bra nok til at jeg anbefaler den her allikevel. Darkplace er noe alle burde sjekke ut.

 

Kan skrive under på den. Serien selges dessuten for en ekstremt billig penge for tiden. Alle som har et forhold til 80-talls action eller skrekkfilm kommer til å elske dette.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...