Jump to content

Hva så du på TV sist og hva syntes du om det?


mxyzptlk
 Share

Recommended Posts

Ser på Peacemaker på HBO, men det er noe stort tull. Det er kun laget som et svar på Marvels Deadpool men her skal liksom hver eneste replikk være morsom eller sexistisk/rasistisk osv. James Gunn har jo sin egen stil, men han er bedre på satire enn på direkte komedie.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 505
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Prøvde også noen episoder Peacemaker, uten at jeg egentlig har interesse. Greit som kort tv-fyll når man ikke har tid til noe annet der og da. Heeelt i grenseland for hva jeg tåler av påtattet og tullehumor, til tider blir det ganske kleint - på feil måte. Men må jo si et par av karakterene, bla. Peacemaker har en slags sjarm. 

Men garantert en sånn serie jeg glemmer av, og ikke ser ferdig. 

 

Tittet gjennom Dopesick på Disney+, som var relativt solid veien gjennom. Jeg har sett Crime of the Century om opiodkrisen i USA fra før, så det var jo ikke akkurat så veldig mye nytt å hente her. Historiemessig utvikler ting seg i akkurat de retningene du antar det går, og siste episode ender litt vel klisjeaktig. Men som sagt, ganske solid, spesielt på både produksjon og skuespillersiden.  

Link to comment
Share on other sites

 
 

Wig Wam - In My Dreams i episode 7 av Peacemaker

Kvalitetsmessig har (mini)serien droppet en del. Gjort det veldig innviklet å avslutte serien på en fornuftig måte.

Og siden dette er del av DC Universet kan man alltids lure på hvorfor ikke flere hjelper til når problemet blir såpass stort.

Elelrshar jeg sett hele første sesong av Sword Art Online fra 2012. Absolutt noe jeg ville sett mer av men det er kun første sesing som er på Crunchyroll

Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 months later...

Disneys starwars-produksjoner hittil har vært temmelig triste greier. Obi Wan traileren virket derimot ganske lovende, og det kunne være interessant med en serie om aldrende Obi som passer på Luke Skywalker i ørkenen. Syns 1 episode var helt kurrant, men fram til episode 4 nå har kvaliteten falt som en stein, og denne kommer fort til å stå igjen som den svakeste produksjonen (utenom filmtrilogien) Disney har gjort i SW-universet så langt. Det hele er svakt regissert og stupid skrevet, noe som gjør opplevelsen temmelig klumsete. 

Link to comment
Share on other sites

 

Oversaturation

Disney kjøpte IP-en i 2012 og siden den gang har det vært 5 langfilmer og 6 TV-serier (3 live action og 3 animerte) i tillegg til en siste sesong av Clone Wars som ble resurrected.

Er kun Mandolorian som har vært gangbart.

 

Problemet med Star Wars versus Marvel er at de hele tiden må bruke noe som kjenner seg igjen i, og utvider dermed ikke universet. Alltid Stormtroopers, fasistiske offiserer og jedikrefter. Det er mer enn nok av historier de kunne fortalt, men som de ikke tør, om andre planeter og andre personer.

 

Marvel har utviklet sitt persongalleri i over 60 år,, og har en gullgruve av historier som allerede er tegnet ned som kan gjenfortelles. Moon Knight blir kanskje sært, men det er absolutt forskjellig fra resten.

Selv har jeg sett på Runaways i det siste. Mer såpeserie med tenåringer og lite superhelter. Etter 3 sesonger er det så mange av "heltene" jeg har lyst til å fike til, for de fyrer av på alle plugger hver gang noen sier dem imot. Men rett før slutten introduserer de Cloak & Dagger som også var en serie som gikk på ABC på den tida. Men den ligger ikke på Disney+ nå, så folk som ser serien der skjønner lite når de dukker opp. Jeg lo.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...