Jump to content

Hva så du på TV sist og hva syntes du om det?


mxyzptlk
 Share

Recommended Posts

Gløymde å nemne det i går, men eg såg Komiprisen 2008 på laurdag. Synest det er litt deprimerande at det showet som skal vise at Noreg er fullt av talentfulle og lovande humoristar, år etter år ender opp med å vise det stikk motsette. Ulideleg pinleg heile vegen gjennom.
Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 505
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gløymde å nemne det i går, men eg såg Komiprisen 2008 på laurdag. Synest det er litt deprimerande at det showet som skal vise at Noreg er fullt av talentfulle og lovande humoristar, år etter år ender opp med å vise det stikk motsette. Ulideleg pinleg heile vegen gjennom.

 

Jeg fikk bare med meg han ene fyren som (IKKE) fungerte som buktaler. Det var ulidelig pinlig iallefall.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
  • 3 weeks later...

Denne uka så jeg min første episode av Hannah Montana. Med lyden av. Jeg ble fortsatt flau. Jeg ser for meg at jeg hadde blitt enda flauere om jeg hadde hatt lyden på. Og for øvrig hadde jeg ingen problemer med å skjønne og forutse alt som kom til å skje selv om jeg ikke hørte hva som ble sagt. Nesten kvalmende simpelt og... bare kvalmende egentlig. Også fant jeg jo ut at Miley Cyrus er dattera til såpeseriekuken Billy Ray Cyrus, og at de ikke minst spiller en klein far/datter-greie sammen i denne serien. I tillegg hadde Dolly Parton en gjesteopptreden. Det var heller ikke bra. Dolly Parton gjør seg så ikke bra på tv, først og fremst fordi disse:

 

http://img233.imageshack.us/img233/893/dollypartonkh5.jpg

 

tar opp store deler av skjermen og skviser ut resten av det som skjer der. Men det var kanskje ikke så farlig i dette tilfellet. For Hannah Montana suger virkelig. Miley Cyrus er ikke spesielt søt engang (hun er nesten 16, det er dermed en nesten lovlig uttalelse).

 

Jeg forventer at Peru snart stiller opp og argumenterer for at det også finnes dybde i dette, til tross for det hyperkommersielle.

 

Uansett, dette var min første episode. Jeg tviler på at det blir noen flere på meg.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Så også min første Hannah Montana-epsiode sist uke, heldigvis på engelsk på NRK, siden den er dubbet på Disney Channel.

 

Vel, dybde? Det eneste som ligger under vel at dette er en lanseringsplattform for dataspillene, musikken, og ellers all annen medieomtale.

 

Birollene er sterotype og ensidige, og inneholder det van er vant med å se i Disneys sitcoms. Irriterende og til tider mindre pene klassekamerater, som bare eksisterer for å fremheve hovedkarakteren.

 

(Det blir vel enda tydligere i svarte sitcoms, der den eneste hvite ungdommen har skjeve tenner, er veslevoksen og irriterende påstålig. That's so Raven scorer lavt på alle punkter der kan man si.

 

Jeg har dessverre ikke noe positivt å si om noen av seriene som går på Disney Channel, og det sier nok dessverre mer om Disney-konsernet enn om Miley Curus.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Jeg forventer at Peru snart stiller opp og argumenterer for at det også finnes dybde i dette, til tross for det hyperkommersielle.

 

Nuvel!

 

Det er ganske imponerende dybde i Miley's snakkestemme, den er virkelig overraskende mørk. Og nei, komiseriene på Disney Channel er av den sorten du lurer på om er del av et stort parodikomplott. "Vi lurte dere, trodde det var en årtnli serie!". En ting er dårlige sitcoms, de finnes det millioner av, en annen ting er disse barnesitcomene som virker å aktivt gå inn for å være dårlige. Helt uforståelig. Hun har hatt noen halvveis ok låter, da, men har et ganske ufyselig oppsyn.

 

(Hvis man virkelig vil se den, så går den udubbet på Disney Channel og, litt senere på ettermiddagen. Men det finnes kun to grunner for å skru på den gudsforlatte kanalen: Klassiske svart/hvitt-kortfilmer, som vises når de har noen ledige minutt, og High School Musical. Tegneseriene de har er så vanvittig dårlige at absolutt ALT på Cartoon Network og Nickelodeon virker som mesterverk i forhold.)

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 
Jeg vedder på at jeg er den eneste her som har sett denne Hannah Montana-jenta i levende live. Det var en sjelsettende opplevelse. Jeg har forøvrig aldri sett serien, og kan godt tro på at den er noe laber.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Jeg havnet midt oppe i innspillingen av en episode på Santa Monica Pier i sommer. Det kan godt tenkes at jeg kan skimtes on screen i denne episoden. Det hadde vært noe!

 

De spilte forøvrig inn Prison Break på nabomotellet samme morgen. En kompis av meg fikk da knipset et bilde sammen med William Fichtner.

Link to comment
Share on other sites

 
Ylvis møter veggen. Det er veldig morsomt, men synes de må fornye seg snart. Vet ikke hvor mange episoder som skal lages/er lagd, men tror ikke jeg orker så mange flere med mindre de kommer med en ny vri. Eller veldig interessante gjester.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Ryktes at de skal lage et nytt program også basert på et japansk gameshow, så det er håp. Men kommer nok til å være passe lei på slutten av denne omgangen i alle fall.
Link to comment
Share on other sites

 

Hadde helt glemt at Californication har begynt igjen. Det er nok den serien sammen med Flight of the Conchords som har overrasket meg mest positivt de siste par årene.

 

De som ikke har sett det, bør gi det en sjanse. En såpass sjelden ting som en realistisk romantisk dramaserie.

Link to comment
Share on other sites

 

Ble sittende og se på TvNorges retrospektiv på den første Big Brother-sesongen, som del av deres jubileum. Det overrasket meg at jeg kjente igjen samtlige deltakere, og husket deres personligheter, selv om vi ikke hadde TvNorge når serien ble sendt. Egentlig et fascinerende gjensyn, og hadde den sesongen stått for seg selv, som et engangsprosjekt, kunne jeg funnet på å rose det. Artig at fire av disse deltakerne, i to par, fortsatt er gift -- med tanke på hvor lite sympatisk gjengen var.

 

Vil vi noengang få se et TV-fenomen som Big Brother igjen? Som redefinerer tv-underholdning og skaper debatt på samme måte? Ikke sikker, ihvertfall tror jeg ikke 1.2 millioner seere vil benke seg foran en ny realityfinale.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har sett det programmet hvor Eivind Hellstrøm strammer opp restauranter uten gjester og styring. Det var ikke så verst til TV3-program å være. Hellstrøm er nok mye høfligere og roligere enn kokken i den amerikanske versjonen som sikkert har vært forbildet, men temperaturen stiger raskt når han setter betjeningen på prøve og tar kontroll over kjøkkenet. Fascinerende å se en kokk som Hellstrøm i aksjon, og kaoset melder seg fort når folk som er vant til å ha gå-sakte-aksjon på jobb hver dag plutselig må ha mange tanker i hodet samtidig. Neste gang går turen til et sted i dalstrøka innafor hvor eieren begynner å bosse Hellstrøm rundt på kjøkkenet selv om han åpenbart ikke har kontroll på hva han selv driver med. Kan bli underholdende.

 

Å zappe innom Torsdagsklubben etterpå og høre Jan Thomas slite med å svare på hvem som er statsminister i Norge, var en smule kleinere.

Link to comment
Share on other sites

 
Faen, jeg glemmer torsdagsklubben hver gang. Hellstrøm rydder opp går faktisk an, tenkte det kom til å bli en skikkelig klein versjon av originalversjon (ikke at den er all verden), men synes det funker ganske bra.
Link to comment
Share on other sites

 
Å zappe innom Torsdagsklubben etterpå og høre Jan Thomas slite med å svare på hvem som er statsminister i Norge, var en smule kleinere.

Såg det, eg òg. Svakt. Veldig svakt.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Å zappe innom Torsdagsklubben etterpå og høre Jan Thomas slite med å svare på hvem som er statsminister i Norge, var en smule kleinere.

 

Det minner meg på at jeg hater uttrykket "kleinere". Faen.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...