Jump to content

IP Board


Uruloki
 Share

Recommended Posts

Jepp, tenkte jeg skulle sette opp et lite forum selv, for Benspenn-gjengen. Men hvor stor serverplass tar egentlig et IP Board? Fant ikke noe om det på nettsidene deres, bare pris og slik. Usj, $149 er mye å betale, men jeg får vel få de andre til å bli med å spleise.

 

Og forresten, er det jævlig vanskelig å sette det opp, eller piece of cake?

Link to comment
Share on other sites

 

Om det er enkelt spørs selvsagt litt hva du kan om å lage nettsider fra før. Det er ikke veldig vanskelig da. Instruksene er ganske så greie. Rutinerte folk gjør det på 5 sekunder.

 

IP Boards er ikke så voldsomt store. Jeg tipper rundt 50 til 100 MB.

Fant en backup av Diskuterfilm fra 2007 som var 77 MB.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
Ok, flott! Har jo jobbet litt med hjemmesidemekking før, men kunnskapene stopper ved HTML og CSS. Aldri drevet på med PHP eller MySQL. Men jeg får vel prøve meg frem.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Noen som har litt peiling på domains og slik?

 

Jeg har jo hoveddomainet mitt www.ltskare.com, men har kjøpt domenet www.benspenn.com som et tilleggsdomene på samme webhotell som jeg har ltskare.com. Så FTP-mappa for www.benspenn.com er www.ltskare.com/benspenn. Problemet er bare at nå som jeg har satt opp et IP Board vil den ikke holde på URL-en www.benspenn.com/forum, men skifter til www.ltskare.com/benspenn/forum, som egentlig er root-folderen til siden. Men jeg vil jo selvsagt ha det til å være www.benspenn.com/forum. Det går fint om jeg går inn på denne linken, jeg får opp forumet, men med en gang jeg beveger meg innover i forumet, trykker på et underforum, ett eller annet, så skifter den til www.ltskare.com/benspenn/forum. Jeg har prøvd å bare slenge opp en wildcard-redirect for www.ltskare.com/benspenn, som redirecter alt til www.benspenn.com, men dette virker ikke med enten PHP-en eller MySQL-en i IP Boardet. Får ikke logget inn og slik.

 

Noen som har en løsning til hvordan jeg kan få det til å vise www.benspenn.com/forums konstant, og ikke skifte til denne teite undermappa som domene?

Link to comment
Share on other sites

 
 
Har mekka en tråd på PHP-forumet til diskusjon.no. Forhåpentligvis kommer det en nerd til unnsetning. Om ikke, tenkte jeg å sende en ticket til IP Board og spørre. Har jo tross alt betalt for 6 mnd support. Men ja, kan kanskje sende en mail til Pro ISP også. Hvordan er det med DFilm? Er det et subdomene på et webhotell som primært brukes til noe annet? Eller er dette hoveddomenet?
Link to comment
Share on other sites

 
Har mekka en tråd på PHP-forumet til diskusjon.no. Forhåpentligvis kommer det en nerd til unnsetning. Om ikke, tenkte jeg å sende en ticket til IP Board og spørre. Har jo tross alt betalt for 6 mnd support. Men ja, kan kanskje sende en mail til Pro ISP også. Hvordan er det med DFilm? Er det et subdomene på et webhotell som primært brukes til noe annet? Eller er dette hoveddomenet?

 

Hoveddomenet.

Sikkert bedre å spørre noen andre, siden jeg aldri har opplevd det du sier. Var ikke engang klar over at man kunne ha to domener på et webhotell.

Ticketssystemet på IP Boards er forøvrig noe av det mest fantastiske av support jeg har vært borti(svarer raskt, og tuller ikke)..

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...