Jump to content

Øl Øl Øl Øl


blausen
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 
 
 
 
 
  • 4 weeks later...

To nye øl:

 

Bombardier - likte denne. Rik på smak, av bitter type. Engelsk vil jeg tro. Muligens en øl det holder å drikke en av, ettersom den var såpass mektig på smak.

 

Waldemars brown ale - Hansa greie. På det jevne, men ingen aha opplevelse. Sliter litt å skille seg ut fra mengden.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har forsøkt å drikke Bombardier i serie. Det endte med kvalme så du har helt rett. Spesiell smak på den ølen, smak av rust og metall. Tror jeg synes den er ganske ok/god.

 

Nå sitter jeg og drikker Heineken. Fortsatt min favoritt blandt de store pilsfabrikkene, men tror ikke jeg ville kjent så mye forskjell så kald som den er nå.

Link to comment
Share on other sites

 
To nye øl:

 

Bombardier - likte denne. Rik på smak, av bitter type. Engelsk vil jeg tro. Muligens en øl det holder å drikke en av, ettersom den var såpass mektig på smak.

Jepp, Wikipedia kan bekrefte at den er engelsk. Så ut som en svingod men meeget mektig øl. Det var bitteren du drakk? De har også "Bombardier Burning Gold" og "Bombardier Satanic Mills". Hvor får en smakt denne da? Polet har den ikke i følge nettsidene, og med sine 5,2 % er den vel over grensen for hva ølutsalg og butikker ellers har lov til å ta inn (tror jeg i alle fall, husker aldri helt hvor grensen går). Forresten har Charles Wells Beers, som bryggeriet heter, også "Banana Bread Beer" - øl brygget på bananer(!). Det må jo bare prøves.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Alt jeg har smakt hittil i Karlovy Vary smaker fortreffende, og det hjelper fint når man får en halvliter kvalitetsøl til 10 kroner. Festivalen sponses beleilig av Budwar!
Link to comment
Share on other sites

 
Nå er det et par år siden jeg drakk den, men Bombardier brygges også med 4,7% og kan kjøpes i Meny-butikker og helt sikkert ICA.

 

Jepp. Kjøpte den på Ica.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Tiger duger fint, men Chang? Hurr... Tiger er fra Singapore forresten, ikke Thailand, men det visste du kanskje.

 

Forresten funnet ut nylig at Frydenlund har en fortreffelig bayerøl.

 

Mulig jeg har nevnt det tidligere også, men blå Chimay er noe av det beste jeg får på flaske.

 

Jo, også var jeg ute på Buddy i Drammen, hvor de selger et utvalg øl fra det andre, mindre bryggeriet i byen, Haandbryggeriet, som spesialiserer seg på diverse poløl. Kameraten min kjøpte en blond lager som jeg smakte på, men det minnet meg bare på at jeg ikke liker blonde lagere. Jeg derimot kjøpte kanskje det svarteste ølet jeg har sett, en Norwegian Dark Porter som den het, altså fra Haandbryggeriet. Kruttsterk fyldig eikesmak og greier, virkelig verdt en smak! Jeg orker neppe mer enn én på en kveld, men da føler jeg til gjengjeld at jeg har drukket øl så øllete som øl kan bli etterpå.

Link to comment
Share on other sites

 
Forresten funnet ut nylig at Frydenlund har en fortreffelig bayerøl.

 

ja. utestedet jeg jobber på har det på kran, så jeg drikker stort sett ikke annet når jeg er ute på byen. flotte greier.

Link to comment
Share on other sites

 
 

http://shop.belgianshop.com/acatalog/3_FONTEINEN_GUEUZE_75_buy_Belgian_beer.JPG

 

Drie Fonteinen Oude Gueuze. Ny øltype for meg - geuze. Crazy mye syre! Og veldig sprudlende. Veldig uvant, men jeg tror jeg liker det.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Ja, den assosiasjonen er umulig å unngå. Bra trøkk under korka også. Jeg har aldri smakt et så syrlig øl, det er nå helt sikkert.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Øl er den nye vinen, det er bare å kapitulere.

 

Tviler forøvrig ikke på at man kan få denne til å sprute skikkelig. Poppet var hvertfall tilfredsstillende. Og advarsel om å åpne forsiktig på tre språk på flaska.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...