Norsk Kiwi 0 Posted March 1, 2009 Report Share Posted March 1, 2009 Thailandsk Øl: Singha - Den jeg likte best, og som jeg drakk mest. Et relativt all-round øl, som minner mye om våre europeiske standard-typer. Relativt lett, både i form og lett å like. 7.4 Chang - Ganske lik Singha. Lett, lyst øl. Men man blir litt raskere lei etter et par stykker, enn ved Singha 6.1 Leo - For bitter. Slo ikke helt an, prøvde den bare et par ganger, men klarte nesten ikke å drikke opp. 3.0 Tiger - Litt tyngre øl. Men god nok. Likevel litt for anonym til å være en a-ha opplevelse. 5.7 Tiger er fra Singapore. Drakk mye av det når jeg var i Malaysia for noen år siden. Syndes det er et av de beste Asiatiske ølene jeg har drukket, og sørger for å kjøpe det hver gang jeg ser det er på salg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted March 1, 2009 Report Share Posted March 1, 2009 http://img17.imageshack.us/img17/2295/beerbuzz819.jpgNoen som har testet? Ikke noe å skryte av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Euphoria 0 Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Smakte Duff sist gang jeg var utenfor landets grenser. Aldri mer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Det finnes altså Duff? Kommet etter serien eller? Kjøpte Zappa øl i New York http://img15.imageshack.us/img15/3012/dsc02037d.jpg Den var ikke spesielt god... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 kjøpte disse for en stund siden:http://s5.tinypic.com/b4exzo.jpg Gonzo-porteren var veldig god, IPA'n bare helt grei. bare synd jeg egentlig aldri har råd til denslags øl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Porteren til Gonzo har jeg hørt mye skryt om. Veldig heavy shit, har jeg forstått. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 drakk den der til venstre på julebordet på jobben. fikk den av en fyr som ikke ante hvem hunter thompson var. Ikke min greie, alt for mørkt. Har flaska på kontoret enda. "kleint" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Hm, jeg elsker mørk porter. Noen som har testa Anchor forresten? Begynner å bli nesten et år siden jeg drakk den sist, men den var knall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Euphoria 0 Posted March 13, 2009 Report Share Posted March 13, 2009 Det finnes altså Duff? Kommet etter serien eller? Stemmer, selvfølgelig med samme etikett som i Simpsons. Det mest tragiske var at jeg "måtte" kjøpe en flaske på grunn av gimmicken (kan da ikke gå glipp av sjansen!). Markedsføringstrikset fungerer med andre ord utmerket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted March 13, 2009 Author Report Share Posted March 13, 2009 Jeg har alltid drømt om Duff....... *sikle på Homer-vis* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 http://www.crackedkettle.com/store/images/darkforce.jpg Dagens fangst på polet: Haandbryggeriet Dark Force. Dette er intet mindre enn en Double Extreme Imperial Wheat Stout. Det må jo være godt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor Downs 0 Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Er visst litt seint ute, men here goes: Av norsk (eller heller nordisk) butikkøl blir lista omtrent sånn: 1. Frydenlund Fatøl2. Aass Fatøl3. Tuborg Pilsner Ellers er jeg ganske glad i San Miguel, på tross av at det regnes som billigskvip i de fleste land. Beerlao drakk jeg mye av i Laos, og ikke uten grunn. Det er en importør her i London, så har lenge vurdert å bestille meg ei kasse. Chimay er en strålende ale, og særlig den blå varianten er nydelig. Newcastle Brown Ale er ålreit hvis man ikke har allverdens å bruke på øl men har lyst på noe mørkt. Heineken er ålreit, men ikke verdt å kaste bort penger på i Norge til den prisen. Så må jeg innrømme at jeg synes både Tiger og Cobra er ganske kurrant, særlig utendørs på sommeren. Jeg kan sikkert nevne ganske mange øl jeg ikek synes noe særlig om. Tsingtao er altfor smakløs og Ringnes smaker rett og slett bare dritt, men jeg utfordrer hvem som helst av dere til å komme hit og prøve å drikke dere snydens på Asda 'Smart Price' Bitter. Den er . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Er visst litt seint ute, men here goes: Aldri for sent Jeg kjøper endel Heineken, selv om den kanskje er litt dyr i Norge. Men det er så himla godt. Har en Heineken innbords nå. Hva er dette Asda 'Smart Price' Bitter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor Downs 0 Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Asda er et supermarked, 'smart price' er deres 'first price' og de har en bitter pils til 23.75p (rett over to kroner) per boks. Helt forferdelige saker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Jeg synes den vanlige Ringnes-pilsen er blant de bedre i Norge. Bitrere og nærmere de tsjekkiske pilsnerne jeg har vært borti enn mange av de andre norske som ofte er litt for søte for min smak. Tuborgen som selges i Norge derimot, er bortimot det verste jeg vet. Dette er jo bare Ringnes' billigøl, jeg både håper og tror den originale danske versjonen er i en helt annen klasse. Ellers enig i at Frydenlunds fatøl og Aas er i norgestoppen for ikke-mikrobryggeriøl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted April 3, 2009 Report Share Posted April 3, 2009 Sprettet en Norwegian Wood fra HaandBryggeriet, mer og mer forfriskende for hver slurk. Som nevnt av morty er altså all ølen deres ufiltrert, upasteurisert og ettergjæret på flasken for å la kullsyren dannes naturlig der. Litt lysere en jeg hadde forventet, og einerbærne smakte jeg ikke så mye til men det holder definitivt til en 8/10. Ellers skulle dette være et forsøk på å gjenskape den type øl gode nordmenn var lovpålagt å brygge på gården "før", som det så konkret og nøyaktig spesifiseres tidsmessig på flasken. Fin fin kontrast til Sørlandschips med Maldon havsalt, fungerte heller dårlig til Delivio med solmoden tomat & vårløk. Forsøker med pistasjenøtter, om jeg finner dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speik 1 Posted April 3, 2009 Report Share Posted April 3, 2009 Jeg er ingen ølkjenner, drikker øl med det formål å bli beruset. Foretrekker likevel noe som ikke smaker piss, og favorittene er vel Heineken, Nordlandspils og Corona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted April 3, 2009 Report Share Posted April 3, 2009 Både Heineken og Corona smaker jo egentlig ganske piss, da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matsk 0 Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Av alt "billigølet" / "skvipet" så er jo Heineken av de bedre. Ølelitister as. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted April 5, 2009 Report Share Posted April 5, 2009 Heineken smaker piss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Heineken -og Corona for den del- er perfekte øl for å slukke tørsten, en varm sommerdag, når man kanskje ikke vil hive nedpå en Guinness. Den er jo også god som en "ta seg en øl idag"-type, som jeg heller foretrekker i tappekranene enn skivept Rignes eller Nordlandspils. Uruloki er jo nesten for ung til egentlig å kunne si noe som helst om øl. Jo, forutenom at han blir full av det. Jeg tipper Uruloki var full når han skrev det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor Downs 0 Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Corona smaker ælj uansett hva du sammenligner med spør du meg. Heineken glir lett ned fordi det ikke har noe særlig utprega smak, litt på samme måte som Stella. Vil nå påstå at Heineken er noen hakk bedre enn Stella, men fortsatt. Utrolig teit hvordan Stella nå reklamerer for at de kun har de fire nødvendige ingrediensene til øl i ølet sitt. "Hei, vårt øl er nå faktisk verdens vanligste øl!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Så det er aldersgrense for å uttale seg i denne tråden nå? Jeg var ikke full når jeg skrev dette, var faktisk på vei til jobb (selv om det kanskje ikke utelukker det andre?), og drikker ikke øl bare for å bli full, morty, det vokser vel de fleste av seg ganske fort. Jeg drikker mer for smaken sin skyld, kose seg, og prøver alltid å plukke med meg sorter jeg ikke har smakt før, utvide horisonten osv. Så ikke kom her. Du må gjerne være uenig med meg, men dropp herskerteknikkene. Du er for gammel til egentlig å kunne si noe som helst om musikk forresten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 og drikker ikke øl bare for å bli full, morty, det vokser vel de fleste av seg ganske fort. næh, ikke jeg! normalt kjøper jeg bare grans premium om jeg skal ha vanlig pils, rett og slett fordi det er svært få pils jeg synes det er verdt å betale så mye mer for. så da går jeg heller for kvantitet, enn ørsmå variasjoner i kvalitet. er det derimot snakk om ale, weissbier, eller andre mørke varianter kan jeg godt betale en god del mer. i dag for eksempel har jeg trødd til med ei flaske Nøgne Ø Brown Ale, som jeg viste fra før at er veldig god, passer bra til litt kraftig mat. sist jeg drak spiste jeg vel en knallsterk chili, og denne gangen vindaloo, og synes denne ølen trenger fint igjennom alt krydret og hjelper på å dempe det litt så det ikke blir så alt for sterkt. Kjøpte også en Nøgne Ø HavreStout, som jeg er veldig spent på. har ikke prøvd den før, og har ikke noe særlig forhold til stout fra før. har vel bare smakt guinnes og den bortpå mikrobryggeriet, og ingen av dem har jeg blitt spesielt imponert av. følger tipset som står på flaska om å drikke den med mørk sjokolade til, så får jeg se om det ikke blir en stor opplevelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodraugen 1 Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Grolsch til middagen. Smaker kurant, men synes ikke helt at prisen kan rettferdiggjøres. Heineken er billigere, og omtrent like godt. Har noen flasker med Bernard liggende hjemme, tjekkisk øl. Har ikke fått smakt det enda, noen som har erfaring med merket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts