Jump to content

Øl Øl Øl Øl


blausen
 Share

Recommended Posts

Var innom Valentinlyst før helga, skuffende utvalg må jeg si. Halvparten av hyllene var tomme, ellers var det bare de samme gjengangerne man har overalt. Kjøpte nesten ikke noe som helst, og desidert nederst på lista over pol jeg besøker i framtiden.

 

Tror City Syd blir å foretrekke for min del. Sist jeg var der dukket det opp en ansatt fra Nederland som var øl-entusiast, og hadde mye av ansvaret for hvilket øl de tok inn. Han fortalte at han aktivt holdt halvparten av sortimentet i konstant utskiftning for mest mulig variasjon i utvalget til enhver tid, og at han pushet ledelsen for å lage mer plass for øl i hyllene. Akkurat nå hadde han masse sorter øl på bakrommet som egentlig bare ventet på å få plass i butikken, så han tok meg like gjerne på bakrommet slik at jeg fikk plukket litt derfra også. Jeg endte vel opp med sikkert dobbelt så mye øl enn jeg hadde gjort om han ikke dukket opp den dagen.

Fikk høre på jobben at det er flere som har støtt på samme fyren, man trenger bare å stå noen minutter ved ølutvalget, så dukker han opp og gir veiledning og tips.

 

 

Øl-listetid: Topp 5 butikkøl

 

1. Hoppy Joe - Lervig Bryggeri

2. Alpha Dog - Brewdog

3. Lucky Jack - Lervig Bryggeri

4. Svart Hav - Kinn Bryggeri

5. Dead Pony Club - Brewdog

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 

Jepp. Fra 60 til 120. Og den litt mer fruktige Aprihop ipaen de serverte. Chicory stout var også veldig god, masse brent kaffe og karamell, med utsøkt balanse. Virker helt klart som det mest solide amerikanske bryggeriet. Skal tilbake til favorittsjappa mi The Ginger Man i kveld for tredje gang. 70 øl på tapp, og over 200 på flaske.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...

Ølfestival i Trondheim i morgen. Det gledes !

 

Nøgne Ø bringer med seg to nye typer brygg til festivalen. Og så blir det spennende å se hva nykommerne Austmann og To Tårn her i Trondheim har å by på.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 8 years later...

Artig å lese inntrykk av øl-typer man aldri hadde smakt før i denne tråden. Nå har jeg jo sikkert vært innom noen tusen unike øl siden sist, og blitt en riktig ølsnobb. Og tilgjengeligheten for øl, og folks vaner, har jo forandret seg helt på 10 år

Link to comment
Share on other sites

 

Ser ikke ut til at jeg deltok i denne tråden i gamle dager, men var nok på det samme nivået. Nå har jeg oversikt over det meste og oversikt over de fleste bryggerier, men som travel småbarnsfar blir det ofte de samme trygge valgene til helgekosen framfor å lete etter nye unike (som ofte uansett er repitisjoner av noe jeg har smakt før).

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...