Jump to content

Øl Øl Øl Øl


blausen
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
ragoo: prøv Freias Premum Dark Pistachio e.l. til Nøgne Øs HavreStout - greia her er at mørk sjokolade med karamelliserte pistasjenøtter gir noen aldeles herlige kontraster. Annen mørk sjokolade med små biter av noe passelig søtt og lekkert fungerer nok også. Ypperlig frokost når/om det måtte passe med en slik start på dagen.
Link to comment
Share on other sites

 

Er helt enig med ragoo når det gjelder pilsner. De fleste sortene smaker omtrent det samme uansett, så det gjelder å finne en sort som er grei på pris med en finfin/ikke-jævlig smak. Heineken og Pilsner Urquell spør du meg.

 

Om man skal kose seg og smake bør man vel gå for noe slikt, om man er veldig god til å lete:

 

http://beeradvocate.com/im/beers/33905.jpg

 

Edit: Eller man kan gjøre som Zann og meske seg i øl fra Duvel, Nøgne ø, Mikkeller og Haandbryggeriet.

Link to comment
Share on other sites

 
...drikker ikke øl bare for å bli full, morty, det vokser vel de fleste av seg ganske fort. Jeg drikker mer for smaken sin skyld, kose seg, og prøver alltid å plukke med meg sorter jeg ikke har smakt før, utvide horisonten osv. Så ikke kom her. Du må gjerne være uenig med meg, men dropp herskerteknikkene.

 

Uru. Jeg var selvfølgelig ikke seriøs :)

 

Forøvrig har jo selvsagt Papillon forstått det, Pilsner Urquell er også en god tørsteslukker. Gylden og fin.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Var for første gang på Olympen aka Lompa på Grønland i går. De har et nokså bra ølsortiment der. Jeg drakk Nøgne ø Brøwn Ale, Påskebrygg, Bitter og Pale Ale, sistnevnte fra tappekran. Så på ølmenyen at man også får tak i det meste av Haandbryggeriet, Ægir, Flying Dog og belgisk trappistøl.

 

Lokalene er faktisk veldig stilige, med brede og gode båser, svære veggmalerier og pompøse lysekroner. Selv om det var nokså livlig og folksomt var vi de desidert yngste der, men det har jeg vært før. Noen av dere Oslo-folk som pleier å komme hit og drikke gode drikker?

 

http://img15.imageshack.us/img15/1284/lompal.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Har tatt noen øl på Lompa, uten at jeg har utforsket sortimentet nevneverdig. Absolutt greit sted.

 

Men hvorfor så hard skyts mot harmløse Heineken i denne tråden? Det smaker jo himmelen.

Link to comment
Share on other sites

 

Er jo kun Uruloki som har sagt at han ikke er glad i den. Drakk en Heineken på flaske i går før jeg dro ut. Den var så kald at smaken var bortimot fraværende. Må skru opp temperaturen i kjøleskapet.

 

Etter vi var kommet hjem og satt i jacuzzien dro kompisen min en Ringnes Julebokk opp fra ermet! Slike overraskelser setter man pris på. Lurt å spare på den.

Link to comment
Share on other sites

 
harmløse Heineken

det er kanskje en del av problemet?

 

Olympen hørtes forresten ut som en fantastisk plass. hva er egentlig prisnivået der? ser for meg at nøgne ø og den slags selges langt dyrere enn vanlig pils som f.eks ringnes ute på byen.

Link to comment
Share on other sites

 

Synes ikke prisene var så alt for ille. Etter hukommelsen:

 

Nøgne ø Pale Ale 0.4l tappet - 68,-

Nøgne ø svakøl på 0.5l flaske - ~70,-

Nøgne ø sterkøl på 0.5l flaske - ~90,-

Div. belgisk klosterøl 0.33l - ~100,-

 

Nøgne ø Imperial Stout koster jo omlag 70,- på polet, så prisene er ikke så fryktelige som det virker ved første øyekast på ølkartet.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Men hvorfor så hard skyts mot harmløse Heineken i denne tråden? Det smaker jo himmelen.

 

Heineken elskes her også, har tre kalde i frysen akkurat nå. En blir nok å smake veldig godt om ikke altfor lenge.

 

Olympen er et helt greit sted, kanskje litt vel fresh for min del. Liker det litt eldre. Men god mat, spesielt når det liar mot jul.

Link to comment
Share on other sites

 
Verken Urquell eller Grolsch er vel noe særlig mindre harmløse?

 

Edit:

 

http://img57.imageshack.us/img57/1313/news1121lagerboy.jpg

 

Hehe, jeg og et par kompiser drakk masse Wychwood-øl da vi var i Canterbury i sommer (tilfeldigvis også der vi kjøpte oss rollespill og ble sittende fast i en del dager). Eller, egentlig hele veien oppover (England).

Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
Akkurat tilbake fra Mikrobryggeriet. Mitt første møte, med unntak av de gangene jeg har snublet innom på fylla. Denne gangen ble stedet besøkt edru, og vi pløyde oss gjennom øl-menyen. Mye fin øl der, ble særdeles overrasket av Porter. Jeg bare bestilte noe på måfå, og ble skeptisk da jeg ble servert en kølsvart øl. Overraskende god, skal prøves igjen. De fleste øltypene var knall, Bitter synes jeg var ganske kjedelig. Uansett, flott sted, må oppsøkes flere ganger.
Link to comment
Share on other sites

 
Akkurat tilbake fra Mikrobryggeriet. Mitt første møte, med unntak av de gangene jeg har snublet innom på fylla. Denne gangen ble stedet besøkt edru, og vi pløyde oss gjennom øl-menyen. Mye fin øl der, ble særdeles overrasket av Porter. Jeg bare bestilte noe på måfå, og ble skeptisk da jeg ble servert en kølsvart øl. Overraskende god, skal prøves igjen. De fleste øltypene var knall, Bitter synes jeg var ganske kjedelig. Uansett, flott sted, må oppsøkes flere ganger.

 

 

Porter er alltid den sikre vinneren på mikro. Eneste grunnen jeg tar turen dit.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 
 
Vanlig Mack pils er ganske sær. Veldig elsk eller hat. Hvertfall ikke streit minste felles multiplum-skvip. Mack bayer er et av mine norske favorittøl. Neil drikker sikkert Mack fordi det er det eneste store bryggeriet som fremdeles er uavhengig. (Tror jeg?) Indie-øl.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Har bare smakt den som blir servert på festivaler rundt om kring (er noen år siden sist jeg smakte den), synes ikke den var spesielt god. Er den bedre fra flaska?
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...