Jump to content

Rebusquiz


Uruloki
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 509
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

- Den andre av to løst sammensatte filmer.

- Kjent regissør som her beveger seg inn i et litt smalere og mer kunstnerisk filmunivers.

- Ble buet ut under premieren på New York Film Festival. Kommersiell nedtur fulgte.

- Basert på en bok

Link to comment
Share on other sites

 
- Den andre av to løst sammensatte filmer.

- Kjent regissør som her beveger seg inn i et litt smalere og mer kunstnerisk filmunivers.

- Ble buet ut under premieren på New York Film Festival. Kommersiell nedtur fulgte.

- Basert på en bok

 

 

Æh, tja. Marie Antoinette?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 
 

* Homofil regissør

* Hovedkarakteren har ikke gitt navn til filmen

* Han som spiller hovedkarakteren, har spilt mange andre mytiske karakterer gjennom karrieren. Deriblant seg selv.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Ikke helt sikker på om jeg har 'forstått' denne tråden, men fikk en Ed Wood / Bela Lugosi-feeling. Tipper Bride of the Monster, selv om jeg ikke i farten kjenner til flere filmatiseringer av den... :)
Link to comment
Share on other sites

 
Ikke helt sikker på om jeg har 'forstått' denne tråden, men fikk en Ed Wood / Bela Lugosi-feeling. Tipper Bride of the Monster, selv om jeg ikke i farten kjenner til flere filmatiseringer av den... :)

 

 

Du har nok tenkt i riktige baner. Her skal det hintes fram til noen svarer riktig. Den som svarer riktig stiller neste rebus, som skal bestå av 3 hint i første omgang, for å så spe på med nye hint om ingen tar den.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Du har nok tenkt i riktige baner. Her skal det hintes fram til noen svarer riktig. Den som svarer riktig stiller neste rebus, som skal bestå av 3 hint i første omgang, for å så spe på med nye hint om ingen tar den.

Behøver jo ikke å ha 3 hint i første omgang. Om man kun vil ha kun ett, funker det også. Eller 120. Null stress.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 

Allright :)

 

Får ta filmen som jeg sitter og glaner på nå

 

- Filmens historie er sterkt inspirert av musikk

- Regissøren har tidligere laget en film on en kunstner med kraftige øyenbryn.

 

Burde vel ikke være så altfor vanskelig

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...