Jump to content

Taglinequiz


NaN
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
Komedie fra 80 tallet

 

Dette er dessverre løgn :) Filmen er fra 79

 

-The new phone book's here! The new phone book's here!

- Boy, I wish I could get that excited about nothing.

- Nothing? Are you kidding? Page 73 - Johnson,---------.! I'm somebody now! Millions of people look at this book everyday!

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 
 
 
 
 
 
 
  • 1 month later...
 
 
  • 4 months later...
 
 
 
 

Nå tør jeg nesten ikke rapportere inn i "hvilken film så du sist?" så dere får vite hva slags dritt jeg har prioritert i stedet, men når en har bestemt seg for ikke å kjøpe flere dvd-er (og forsåvidt atpåtil er prinsippielt fiendtlig innstilt til filmatisert litteratur) så går en nødvendigvis glipp av en del med et drittmarked som det norske leiemarkedet tragisk nok er. Ser jeg den på et bibliotek eller noe så gis den nok en snurr, mange anser vel filmen for å være like klassisk som jeg vurderer taglinjen.

 

Tagline fra en annen klassiker jeg ikke har sett:

 

"Save your screams until you see it's face."

Link to comment
Share on other sites

 
 

Ikke noe dumt forslag, men jeg tror aldri de har brukt akkurat den scenen direkte i markedsføringen slik. Dessuten tror jeg faktisk taglines er en relativt moderne oppfinnelse, før nøyde de seg vel med plakater og fancye bilder. De eneste to IMDb har registrert på 1925 utgaven virker i alle fall som typiske relanseringsvarianter etter at stausen forlengst var etablert, spiller på den største moderne skrekkfilmen og den som skremte publikum i årtier. Hm, noen som kjenner den moderne taglinjens historie? Var det ikke først og fremst på førti-femti-tallet pluss minus de kjørte i gang med slikt?

 

Nok en linje for samme film:

 

"The ONE film you should not see alone."

 

Har flere på lager, en av disse med nesten latterlig mange.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
  • 2 weeks later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...