NaN 0 Posted April 17, 2008 Report Share Posted April 17, 2008 Taglines er gøy. Sparker i gang ballet med en av mine favoritter, og en som ikke burde være alt for vanskelig heller: "Sister, sister, oh so fair, why is there blood all over your hair?" Og en bonus oppgave. Den som klarer denne (uten å jukse med nettsøk og den slags) får litt ekstra kred og en stjerne i margen i min bok: "Before - a beautiful girl. One moment later - a skeleton!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted April 17, 2008 Report Share Posted April 17, 2008 Fin quiz Den første er vel What Ever Happened to Baby Jane?. Den andre vet jeg ikke. LIttle guys with big guns! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted April 17, 2008 Author Report Share Posted April 17, 2008 LIttle guys with big guns!Har dette noe som helst med Danny DeVito å gjøre? Eller er det nok en av disse merkverdige sjangerfilmene med dverger i alle rollene som det finnes så foruroligende mange av? Et eller annet sted sitter det garantert noen og masturberer mens de ser dverger blaste hverandre i fillebiter og hva de nå gjør i disse spionfilmene og westerns og alt mulig hvor særdeles kortvokste personer besetter samtlige roller. Og tanken på det gleder meg egentlig litt, det er vel kanskje det jeg finner mest forstyrrende. Eh, i saklighetens navn går vi tilbake til quizen, den er amerikansk er den ikke? Det høres definitivt amerikansk ut for meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted April 17, 2008 Report Share Posted April 17, 2008 DeVito, nei. Amerikansk, ja. Merkverdig sjangerfilm med dverger, ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted April 17, 2008 Author Report Share Posted April 17, 2008 Dette måtte da være den filmen noen snakket om i fylla en gang for ikke så lenge siden? For å assistere mitt lettere selektive minne benyttet jeg søkeordene "midget" og "cult favorite" på IMDb og luket ut de titlene som hørtes kjent ut, noe jeg ikke annser for juks siden jeg var så godt på sporet men bare ikke husket selve tittelen siden jeg selv var temmelig trøtt og brisen da. Fant "The Terror of Tiny Town" fra 1938 blant de tre titlene jeg dro kjensel på. En dvergmusikal - med pistoler! kunne kanskje vært en eksepsjonelt dårlig norsk tagline. Så jo helt herlig ut da. Regner med at jeg ikke er diskvalifisert for å hjelpe minnet litt når jeg hadde rett film men bare manglet navnet. "This film is about madness. And sanity. Fantasy. And reality. Death. And life. Vice. And versa." Og en ny fra bonusfilmen: "THRILL-CRAZED SPACE KIDS BLASTING THE FLESH OF HUMANS!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted April 17, 2008 Report Share Posted April 17, 2008 The Terror of Tiny Town er rett. Forøvrig en flott film Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted April 17, 2008 Author Report Share Posted April 17, 2008 Den så i alle fall jævlig tøff ut. Og en film som ligger på 2,4 av 10 etter 496 stemmer, slikt står det respekt av. Ny oppgave ble altså: "This film is about madness. And sanity. Fantasy. And reality. Death. And life. Vice. And versa." Og en fra bonuseposet: "THRILL-CRAZED SPACE KIDS BLASTING THE FLESH OF HUMANS!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted April 18, 2008 Report Share Posted April 18, 2008 Er dette 50-talls? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted April 18, 2008 Author Report Share Posted April 18, 2008 Bonusoppgaven er femtitalls exploitation ja, hovedoppgaven er tjue år unna og var på vår egen topp 250 - noe som skulle tilsi at den skulle være overkommelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howie 0 Posted April 18, 2008 Report Share Posted April 18, 2008 Kan det være Dead Ringers ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted April 18, 2008 Author Report Share Posted April 18, 2008 Kan det være Dead Ringers ?Nei, det kan det faktisk ikke. Mente ikke 1988. Tjue år vekk fra exploitationfilmens tiår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted April 22, 2008 Author Report Share Posted April 22, 2008 En annen tagline for samme film: "See them all in a film about fantasy. And reality. Vice. And versa." Ellers kan jeg avsløre at dette er den samme som jeg kjører i heavy bildequiz. Det viste seg visst å være en hard nøtt å knekke. Mer kokos enn valnøtt ser det ut til. Så jeg tenkte at hvem enn som klarte å knekke en av disse sikkert selv skjønte at den andre også måtte være fra samme verk - men nå blir det altså et slags hint i stedet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted April 22, 2008 Report Share Posted April 22, 2008 Alright, da må det gambles på en av de 70-tallsfilmene på den lista som jeg ikke har sett. Performance? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted April 22, 2008 Author Report Share Posted April 22, 2008 Godt gamblet - og kanskje du burde se den? James Fox er jo jævlig dyktig - og (evt. men) det er en sær blanding på alle mulige måter (amatører og Fox samt Mick Jagger om hverandre - gangstere og hippier - gladvold og fredselskere - jurister og seriøs hjerneknulling etc.). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted April 29, 2008 Report Share Posted April 29, 2008 ...glemte helt av denne.., Skal vel få sett Performance ja. Høres jo ut som en god blanding. Ny en: There are two kinds of people in his up-tight world: his victims and his women. And sometimes you can't tell them apart. Dette er en film fra en god periode for amerikansk film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howie 0 Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Det er vel Point Blank? Kongefilm Vi tar en ny siden jeg er bra sikker på at det er rett. Denne gang fra en skikkelig tullefilm: In Space No One Can Eat Ice Cream! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Spaceballs? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted April 30, 2008 Author Report Share Posted April 30, 2008 Sjarkhorehelvete! Skulle sende inn nettopp Space Balls men med mobilt "bredbånd" som legger seg på hva som helst fra rundt 3 (!) til 239,3 Kbps i kveld er det faen ikke lett. Den må vel uansett være det beste stykket romvrøvl som noensinne er laget. Men ved nærmere ettertanke tror jeg det er noe nyere herr Howie har i tankene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howie 0 Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Jepp, litt nyere. Og en god del dårligere enn spaceballs. Taglinen er i grunn det beste med filmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Killer Klowns from outer space! Den er jo råflott All Singing! All Dancing! All Flesh Eating! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted April 30, 2008 Author Report Share Posted April 30, 2008 All Singing! All Dancing! All Flesh Eating!Cannibal! The Musical? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herr_kalkun 9 Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Rett på en flekk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted April 30, 2008 Author Report Share Posted April 30, 2008 Ho ho. Hentet den ut av hylla for å se om det var noe tagline på den. Det var det ikke, men derimot en Troma logo, nesten like god bekreftelse på at jeg måtte ha rett som om den sto der. Denne har seks taglines (minst), jeg starter med den jeg tror er vanskeligst: "The Unholy Love" Denne skulle bli en suksess og uovertruffen klassiker. Slik ville ikke publikum eller filmhistorien det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted May 28, 2008 Author Report Share Posted May 28, 2008 Oisann. På tide med ny tagline fra filmen. "- A Sun Play of the Ages -" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NaN 0 Posted October 9, 2008 Author Report Share Posted October 9, 2008 Forlengst på tide med nok en, la oss nærme oss de latterlig lette da (fortsatt samme film som for, ehem, et par måneder siden): "D.W. Griffith's Colossal Spectacle" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts