Jump to content

Tre irritasjonsmomenter


NaN
 Share

Recommended Posts

Her er tre ting som i det siste har irritert meg med det rent tekniske her på Df.com:

 

* klokka henger to timer etter, og det irriterer meg litt i lengden

 

* forsiden er styggere enn liggesår med sin skrikende, gapende tomme firkant der Nukie skulle prydet siden (og slik har den vært alt for lenge nå, det virker useriøst og gir nesten inntrykk av et nedlagt forum)

 

* og hva i helvete er dette for noe - en stund siden jeg har sett den nå, men en stund dukket denne beskjeden nesten kontinuerlig opp når jeg forsøkte å fornye en side eller å se på en jeg hadde sett på tidligere samme dag:

http://img442.imageshack.us/img442/7817/faensdrittbeskjedfradf2vy0.png

 

Kan noen få gjort noe med dette? Håper det ikke ble for surmulende, men kanskje burde det være lov når det er på sin plass.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg vet angående forsiden. Meningen var å putte noe annet der en lang stund.

Nå overføres den direkte til forumet. Like greit.

 

Angående den error-tingen så er det serveren vi bruker som jobbes med, noe som påvirket forumet dessverre. Skal være borte nå!

 

Klokken er fikset. Merkelig oppsett, den skulle vært rett.. men måtte bare teste meg frem til rett tidssone. Ifølge kontrollene så befinner vi oss nå på Hawaii. Ikke dårlig.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 

Hva med en liten redirect frem til forsiden er på plass?

 

<?php
header( 'Location: http://www.diskuterfilm.com/forums/index.php?' );
?>

Link to comment
Share on other sites

 

Klokken er fikset. Merkelig oppsett, den skulle vært rett.. men måtte bare teste meg frem til rett tidssone. Ifølge kontrollene så befinner vi oss nå på Hawaii. Ikke dårlig.

Jeg konstateter med en viss forbauselse at de i Hawaii ligger 65 minutter etter oss. Litt pussig siden jeg mang en gang har blitt fortalt at slike tidssoner fungerer slik at det er snakk om heltimes forskyvninger den ene aller andre veien, men en lærer altså stadig noe nytt. Eller har forumet rett og slett havnet i en helt egen tidssone?

Link to comment
Share on other sites

 
Ikke helt, Nepal ligger for eksempel 30 minutter forskjellig fra Kina. Og med et vedtak i Stortinget kan vi velge absolutt hvordan vi vil fordele dagens lyse timer utover døgnet.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Klokka stilte seg tilbake igjen etter forumet var nede noen timer.

Skal se på det.

 

Samme med forsiden. Noe merkelig skjedde med redirecteren. Som også var grunnen til at forumet var nede.

Skal se på det også.

 

(Men først skal jeg se på There Will Be Blood.)

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
Er det bare hos meg "Generell Diskusjon" alltid vises som om det er uleste tråder der? Noe det ikke er, men markeringen går ikke bort. Noen som vet hvorfor?
Link to comment
Share on other sites

 
 
Ah, det funka ja. Men av en eller annen grunn funker ikke "Forumvalg" i DF-skinnet. Måtte skifte til default-skinnet for å få det opp. Noe som kan fikses? Et problem løses, et annet dukker opp. :)
Link to comment
Share on other sites

 

Klokka. Klokka. Den jævla klokka. (mule mule)

 

- og - kan noen (kanskje Svank som er mest ansvarlig for slikt, i betydning mannen som må forsøke å ordne opp) sørge for at det igjen blir mulig å logge seg ut fra formumet når en bruker Firefox og Opera? Kjipt å ofte ikke orke logge seg på ved bruk av f.eks. offentlige maskiner siden det er så mye pes å komme seg ut igjen.

 

Ellers er det hyggelig å se at forumet tar litt av til tider ("The Wire" debatten var jo helt fantastisk, og gud så herlig å følge den siste utviklingen i "Øh, klyp meg i armen" seksjonen - gå morty! - velsignet være Zelmo Svifts temperament - pretenders sarkasmer viser seg stadig å ha en mystisk egen evne til å lyse opp dårlige dager - keep it up Svank)

Link to comment
Share on other sites

 

Ja den klokka. Er til bekymring. Oppfordrer Svankmajer eller Melkor til å prøve å stille den på nytt.

 

Det er hyggelig når det tar litt av ja, det er bare å slenge seg over terskelen, og fortsette å bidra. Tror ikke mange initiativer har blitt annet enn bejublet i det indre, stille, hos størstedelen av den vanvittige brukermassen her. Selv når noen klemmer gassen i bånn uansett hvilken vei bilen peker.

 

Det er jo litt tørke om dagen, men det er jo så fint vær. Ypperlig til fyrstekakepicnic og slikt.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Gode greier. :)

 

edit: nei, nå har klokka plutselig fart to timer og noen minutter avgårde i stedet for den ene den tidligere var på villspor med, og den var innom diverse andre rare tider på ferden - hvorfra kommer disse minuttene?

 

Så var det dette her:

 

http://img168.imageshack.us/img168/7204/wtfdfutloggck1.jpg

 

Merkelig nok har det etter oppstandelsen ikke vært mulig å logge seg ut om en bruker Firefox eller Opera; som dere ser ligger de knapt synlige lysegrå funskjonene over slik at en ikke får tilgang til utloggingsknappen uansett hvor mye finmanøvrering en måtte forsøke seg på. Fins det noen forklaring? Forumet fungerte jo helt fint i brukbare nettlesere før. Saken er vel bare at disse lysegrå skal ned på det svarte området rett nedenfor på et eller annet vis.

Link to comment
Share on other sites

 
Tror det der har med huden å gjøre. Etter at forumet ble oppgradert, har den der huden bragt med seg noen småproblemer her og der. Hvis du bytter til f.eks. IP Board Pro, funker alt. Det går jo rimelig kjapt, om det er bare for å logge seg ut.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Ja, skinnet er nok ikke helt godt, det visste jeg fra før, men til man har noen ny logo og bedre skin, så synes jeg fortsatt det er den beste løsningen inntil videre...

 

Men det er veldig lett å logge seg av hvis man bare skifter skin først, som sagt.

Jeg skal prøve å fikse disse tingene da...

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

BØ!

 

Jeg vet det ikke er tidlig, men jeg har nettopp stått opp og føler meg beyond groggy. Men panelet som skal gi meg bold, kursiv, insert image, youtube og alt dette fungerer ikke hos meg, jeg kjører firefox.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...