Uruloki 15 Posted March 30, 2008 Author Report Share Posted March 30, 2008 Da har vi 26 med min egen. Savner jo enda Svank sin da, men. Jeg får telle opp de 6 listene jeg ikke har tatt for meg enda, og håpe han sender inn i mellomtiden. Hadde vært flott om andre også sendte inn. Zelmo, Morty, ja, alle dere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted March 30, 2008 Author Report Share Posted March 30, 2008 Da er valglokalene stengt gitt. Det ble totalt 27 lister inkludert min egen. Bare litt systematisering og ting og tang, så kommer resultatene snart. I løpet av natta, vil jeg tro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted March 31, 2008 Author Report Share Posted March 31, 2008 Woho! Boller og brus! Jeg er endelig ferdig. Resultatet kan sees her. Pwnd, IMDB! PWND! Jeg måtte bare. Jeg må si at jeg er litt stolt over lista vi har fått til. Overgår IMDb sin med stor margin i mine øyne, både i forhold til mangfold/variasjon og kvalitet. Morsomt å se at Mulholland Drive vant denne kåringen også, da den stakk av med seieren i den forrige vi hadde også. Jeg oppdaga jo mens jeg satt der at Koyaanisqatsi er definert som en dokumentar av IMDb, og egentlig ikke skulle vært på lista. Men jeg orker ikke å gjøre noe med det akkurat nå. Det går vel greit at den bare blir der? Eller? Uansett, en takk til alle som har deltatt: mats-, Jens, awf, blausen, Kubrick, marlowe, Jos, NaN, 2plus2, Howie, pretender, hunk1, Kiddo, maestro, dodraugen2k, Frenzy, Euphoria, wyeth, wertoi, Alex, COMPAQis, Houseman, Zaeira, herr_kalkun, ragoo, Zelmo Swift, morty, Melkor og Svankmajer. Og en liten takk til meg selv for å ha brukt tid på dette. Herregud, endelig ferdig. Lister rangert etter gjennomsnittspoeng og litt annen statistikk og sånn kommer trolig i morgen. Nå må jeg gå og dø av trøtthet. Skole i morgen, hurra. Snakkes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodraugen 1 Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 Wow, og jeg som hadde forventet at du skulle bruke hele uka på opptellinga Godt jobba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 Jeg oppdaga jo mens jeg satt der at Koyaanisqatsi er definert som en dokumentar av IMDb, og egentlig ikke skulle vært på lista. Men jeg orker ikke å gjøre noe med det akkurat nå. Det går vel greit at den bare blir der? Eller? Hvis det har STOR innvirkning på sluttresulatatet så jo, elles så er det heilt greit.Det er uansett ingen "normal" dokumentarfilm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 Det er uansett ingen "normal" dokumentarfilm. Den ligger nok i en meget tvetydelig grense melleom poetisk dokumentar og en slags avantgardisk eksperimentfilm, så det er nok ikke lett å diskutere uten at folk blir uenige. Har dog forståelse for at Uruloki bare baserer seg på IMDB sin definisjon, siden listen her skal bygges utifra IMDB. Ellers vil jeg beklage at 'herskeren av forumet'(og alt ellers forøvrig) ikke rakk fristen. Reiste med buss i hele går, og tenkte å fikse det når jeg kom hjem, men når jeg kom hjem funket ikke nettet helt bra. Synes listen ser bra ut da. Helt absurd å se en IMDB liste med filmer som El Topo, Forbidden Zone og sågar et par Jan Svankmajer langfilmer.., men jeg blir vel vant til det. Godt jobbet Uru. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted March 31, 2008 Author Report Share Posted March 31, 2008 Wow, og jeg som hadde forventet at du skulle bruke hele uka på opptellinga Godt jobba.Jo, takk. Jeg satt jo og fylte inn poengsummene i Excel-dokumentet ettersom listene kom inn, så jobben ble spredd litt utover. Men så kom det jo et lass rett før fristen i går, så det tok litt tid likevel. Hvis det har STOR innvirkning på sluttresulatatet så jo, elles så er det heilt greit.Det er uansett ingen "normal" dokumentarfilm.Nei, selv om jeg ikke har sett den tviler jeg på at det er en normal dokumentar. Men det går mer på at IMDb har definert den som dokumentar, og da vil den aldri komme på deres liste. Ettersom vi faktisk lager vår versjon av deres liste, burde den ikke kunne havne på vår liste heller. Jeg oppdaget nå at 2plus2 faktisk er den eneste som har gitt poeng til denne filmen, så det ville vært en enkel sak å bare la ham finne et annet alternativ, og fikse opp. Hva sier du 2plus2? Synes liksom at vi har holdt en fin linje med å virkelig være regelryttere og få gjort ting skikkelig ellers i kåringen, så det er litt kjipt med en slik halvveisløsning helt på tampen. Ok for deg? Ellers vil jeg beklage at 'herskeren av forumet'(og alt ellers forøvrig) ikke rakk fristen. Reiste med buss i hele går, og tenkte å fikse det når jeg kom hjem, men når jeg kom hjem funket ikke nettet helt bra. Synes listen ser bra ut da. Helt absurd å se en IMDB liste med filmer som El Topo, Forbidden Zone og sågar et par Jan Svankmajer langfilmer.., men jeg blir vel vant til det. Godt jobbet Uru. Takk, takk. Ja, savnet jo lista di, men sånn kan det gå. Det ble en flott liste uansett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted March 31, 2008 Author Report Share Posted March 31, 2008 Har sendt en PM til 2plus2 angående Koyaanisqatsi så får vi se hvordan det løser seg. Lister med gjennomsnittspoeng og slik blir dermed utsatt til jeg har fått klarhet i akkurat dette, ettersom lista muligens endrer seg bittelitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts