Jump to content

Dette lurer jeg på


Melkor
 Share

Recommended Posts

Jeg lurer på hvordan Kaptein sortebill kunne ta en spansk gullfrigatt 1518 i.o.m. at Cortez ikke grunnla

Vera Cruz før i 1519, som var starten på asteker plyndringa og som gjor spania til datidens supermakt.

konspirasjon imellom Egner og Aspelin?

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 

:D

 

Vel, min mor er så godt som døv, og jeg har vært på litt tegnspråkkurs. Man lager tegn som feks er knyttet til lyd i navnet, værhår/katt feks hvis man heter noe i nærheten av Katrin, Katrine feks. Eller Drammen (drikke-pjolter-bevegelse, men det kan ha vært tull...) Bokstaverer vel også. Husker ikke helt. Vanskeilg å baktegne, alle ser jo hva du sier...

 

EDIT: Fikk aldri helt teken på det der dog.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, det var noe sånt jeg trodde, men siden jeg ikke var helt sikker måtte jeg finne på noe tull. Iallefall stemmer det bra med mitt eget navn, som da er et slags grafs med labben, ikke ulikt det hos en bjørn. Men det blir jo ganske opplagt med slike navn.

 

Det finnes sikkert noen steder online man kan få bedre oversikt.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 months later...
 
 
 
 
 
Okay, tilbake til den virkelige verdenen et øyeblikk. Noen som har et godt tips hvordan jeg fjerner dette HELVETES limet som ligger igjen når jeg fjerner den HELVETES securitytapen som er på alle cd´er jeg får fra USA? Hvorfor klarer ikke de å lage et forbanna lim som er lett å løsne?? Fikk 3 cd´er idag fra amazon, ALLE har stygge limspor som klistrer seg til alt, etter at jeg har fjerna tapen. Når cd´er er alikevel pakket i plast, hvorfor i all verden trenger en denne tapen?? Samme med dvd´er. Råd, tips og erfaringer angående denne problemstillingen, er det jeg lurer på om noen har.
Link to comment
Share on other sites

 
Hvis det er snakk om de små hvite tagsene med koder på går det stort sett greit å ta de av veldig veldig sakte. Du skal være glad det ikke er pappcover, for det er da helvete virkelig starter.
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg irriterer meg voldtsomt over akkurat samme problematikken. Har mange DVD-er som er fulle av lim pga. akkurat dette (stått på feil side av problem-DVD-er). Jævlig irriterende.

 

Har prøvd det meste på de, reagerer ikke på noe, tror til og med jeg har prøvd isopropanol (det løser opp det meste). Tror heller ikke det funka.

Link to comment
Share on other sites

 

Før i tiden klistra dæm sorte klistremerker over "ting" i utvalgte import blad(har æ hørt)

måten å få disse vekk på var å varme dem opp med eks. hårføner, minimal skade på papiret, maksimal skade på skallen.(har æ hørt)

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...

På Black Sabbath's Mob Rules er det et spor som heter E5150.

Høres ut som noen gitar effekter, men hvis en hører godt etter hører man at det er en persjon som sier et eller annet om at en slåss mot noe/noen

Noen som vet hva som sies?

Link to comment
Share on other sites

 
 
Tviler sterkt på at han bare kan «høyreklikke og save» siden youtube bruker en properitær spiller uten denne funksjonen (hvis ikke Apple har programmert inn en snutt som finner streamen i f.eks. OSX eller noe lignende). Det finnes dog mange nettsteder som leter gjennom koden etter streamen og lagrer den som en flash video fil som man kan laste ned. Google it, så finner du sikkert en side som fungerer. Jeg har vært innom sider som fungerer, men husker ikke navnene. Kanskje noen andre har gjort det i det siste?
Link to comment
Share on other sites

 
Om du bruker Firefox kan du laste ned en addon som heter DownloadHelper, som gir deg muligheten til å laste ned filmklipp fra veldig mange slike videosider som bruker flash-spillere, og i Opera kan du laste ned en widget som heter VideoDownloader, som jeg også tror funker på en god del slike sider, og i allefall youtube.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Takker for svar, men får ingen av alternativene til å virke. Lastet ned DownloadHelper, men den lagrer filmene i FLV ? Den linken som 2plus2 kom med fikk opp klippet, men linken som sier at jeg skal høyreklikke på den kan jeg bare velge "Save link" og det virker heller ikke...

 

Edit: Løst selv.

Link to comment
Share on other sites

 
FLV er flashvideo, det er det formatet som YouTube bruker. Vet ikke om de programmene som er nevnt har innebygged konvertering, men man må altså konvertere de til andre formater om man ikke vil se de i FLV.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Er det noen av dere som har en ny type Macbook og kan fortelle meg helt nøyaktig hvor mye den støyer?

 

Jeg er litt i ferd med å kanskje skaffe meg en slik en fordi det finnes muligheter for at jeg kommer til å anskaffe meg en mic etter hvert (og dermed trenger jeg en PC som lager så lite støy som mulig). Den stasjonære kommer jeg aldri til å få stille nok uansett, så det er en tapt sak. Videre brukes det Mac (og Final Cut) på skolen til redigering, og jeg tror det er muligheter for å få lånt lisenser til Mac der.

 

Jeg har lest litt rundt, og funnet ut at den har en vifte som regulerer seg selv. Spørsmålet er bare om den takler opptak i Audacity/Cubase uten å måtte kjøre på med vifte. Jeg ser på 2.0 GHz-versjonen, om det skulle ha noe å si.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...