Jump to content

Mr. Miyagi has left the building


morty
 Share

Recommended Posts

Dette var også en nyhet. Dermed er alle fem hovedmedlemmene av Olsenbanden borte.

 

http://www.snurrfilm.no/ps/o/240906_2199.jpg

 

nettopp, filmene lever. Og de inneholder mange eksempler på den gamle norske humorskolen.

 

 

edit: det er merkelig. Du sitter igjen med følselsen av at Dynamitt-Harry var med i alle Olsenbanden-filmene, men han var faktisk kun med i 9 av de 14. Det viser bare hvordan han greide å stjele all oppmerksomhet hver gang han viste seg på lerretet. Bare se på smårollene i Flåklypa og julestjernen. Evt. den norske filmkavalkadenfilmen (75 år) der du husker lite av selve filmen på grunn av hans mange krumspring mellom klippene.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Hva var vel livet uten deg,

hvor ble vel solen av, forlot du meg

livet er deilig som et eventyr,

sammen med deg skal jeg erobre

selve lykkelandet

Hva var vel livet uten deg,

vi vandrer sammen på en solskinnsvei

komme hva komme kommer,

vi nyter livets sommer

i vårt lykkeland

 

Henki Kolstad og Inger Marie Andersen i Vi gifter oss

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 
 
 
  • 2 weeks later...
 
 
 
I helv.... er Hayes død?? Huff, det var trist. Må finne fram noe Hayes å spille etterhvert, mens jeg sender noen varme tanker til den vidunderlige stemmen og den kompromissløse kunsteren han engang var. Hvil i fred.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 weeks later...
 
 
 
  • 2 weeks later...
 
Veldig trist. Senest på torsdag, dagen før han ble funnet død, sendte jeg en mail til en kompis der jeg insisterte på at han måtte lese Wallaces essay om David Lynch og Lost Highway.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Det kjem ein film basert på hans historie Brief Interviews with Hideous Men http://www.imdb.com/title/tt0790627/ senere i år, så da kan flere oss bli kjent med hans verker.

 

 

(Dermed har han også sin plass i denne tråden. Men det er bare å lage en DFW-tråd om dere vil diskutere hva han forfattet)

Link to comment
Share on other sites

 

Se her ja. Tråden blir slettet, innlegg blir slettet. Godt jobba, hvem det nå var av diskuterfilms gigantiske pedantrasshøl som gjorde det.

 

Av alle mulige beslutningsprosesser som leder frem til noe sånt håper jeg det ikke er "vi har en tråd som inkluderer alle døde, så da er det BEDRE om dere tar markeringen der".

Link to comment
Share on other sites

 
 
Av alle mulige beslutningsprosesser som leder frem til noe sånt håper jeg det ikke er "vi har en tråd som inkluderer alle døde, så da er det BEDRE om dere tar markeringen der".

 

Tror Jos tydeligvis mente tråden, hva enn den handlet om, gikk ut av bane og ble usaklig eller noe slikt. (Jeg så aldri tråden, så jeg aner ikke så mye om dette).. men hvis innlegg og meninger har blitt slettet i tillegg til overføringen av temaet hit i denne tråden, så er ikke det i linje med slik det har vært bred enighet blant moderatorene i årevis om å drive kanalen tidligere.

Synes ikke sensur er måten å løse konflikter på. Tvert imot tror jeg det bare er å helle bensin på bålet. Ting blir verre, og det går utover hvordan man driver kanalen.

 

Det er dessuten helt umulig å lage retningslinjer på hva som er ok å si og hva som ikke er ok. Husker på diskusjon.no, mens jeg enda diskuterte der, at jeg stadig fikk slettet poster og avstengt tråder bare fordi jeg refererte til personen jeg snakket til, og fordi moderatoren derfor mente at jeg diskuterte person og ikke sak. Duh. Mye fordi det er forvirrende og komplisert å skille mellom personlig referering og "personangrep". Resulatatet ble for dumt. I tillegg hvis en debatant både er aktiv i debatter og skal være "sensurerende" moderator, så kan han fort begynne å mikse roller. Not good.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...