Jump to content

Mr. Miyagi has left the building


morty
 Share

Recommended Posts

 
 
 

Veldig trist, sjølv om det nok var venta..

 

Ein stor skodespelar som, i tilleg til mange gode tolkningar i verk som Easy Rider, Apocalypse Now og Blue Velvet også gjorde ein del uheldige val. Eit verdig epitaph hadde vore å endeleg fått gitt ut The Last Movie på DVD.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Tror jeg skal hedre ham ved å se The Last Movie. Noen fans? Hopper var en flott fyr, og de siste bildene viser virkelig hvor syk han var på det siste.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Nordheim er en type jeg alltid har hatt lyst å sjekke ut, virker som en kul fyr. Får vel gripe sjansen til å utforske ham posthumously. Hvilken plate er det beste stedet å starte? Har han i det hele tatt gitt ut plater i den tradisjonelle forstand? er vel også et spørsmål. Jeg er helt grønn.

 

RIP.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg kjenner egentlig mest til den elektroniske musikken hans. Rune Grammofon har gitt ut to plater med dette, Electric og Dodeka. Særlig førstnevnte er kanonbra. Det finnes også en plate som heter The Nordheim Tapes inneholdende tidlig elektronisk musikk. Denne har jeg desverre ikke hørt. Jeg tror orkestermusikken hans er ganske godt dokumentert på plate, det kom blant annet en svær 7CD boks som heter Listen – The Art of Arne Nordheim for noen år siden.

 

Tipper bibliotekene rundt omkring sitter inne med alt dette, selv bestilte jeg like godt både The Nordheim Tapes og Listen fra biblioteket her i Trondheim akkurat nå.

 

(Hvis man er interessert i tidlig norsk elektronisk musikk vil jeg dessuten få anbefale Nova av Kåre Kolberg som kom ut på CD for første gang i fjor. Like bra som hva som helst! http://www.groove.no/html/review/98611195.html)

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 
 
 
  • 3 weeks later...
 
 
  • 2 weeks later...
 
 
 
 
 
  • 2 weeks later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...