Jump to content

Mr. Miyagi has left the building


morty
 Share

Recommended Posts

 
 
 
 

http://www.bluesbrotherscentral.com/images/profiles/characters/henry-gibson.jpg

 

Henry Gibson, som spelte "The Illinois Nazi" i Blues Brothers har gått bort. Han blei 73 år etter at han måtte gi tapt for kreften. Han blei brukt i mange av Robert Altman sine filmar, blant anna Marlowe-noiren The Long Goodbye.

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 1 month later...
 

Huff! Dette var leitt. Hugsar han best som forteljarstemma i serien som avataren min er henta frå. I år må alle få med seg NRK sitt juleprogram med gammal barne-TV, det der med vaktmeisteren og Titten Tei. Mot slutten viser dei litt frå denne serien.

 

"Ja, du er den første som synes at julen er god. Er du ikke redd for hva som kommer til å hende når den kommer?"

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 1 month later...
 
 
 
 
 
  • 3 weeks later...
 
Kanskje jeg skal benytte anledningen til å hive meg etter ambulansen og se min første film av fyren. Han lagde film nesten helt frem til målstreken, det er jo kult.
Link to comment
Share on other sites

 
Jeg har bare sett én Rohmer-film selv, og den likte jeg kjempegodt. DVD-boksen med flere av filmene hans har vel samlet støv lenge nok nå, og målsetningen må være å se noe mer av ham innen måneden i hvert fall.
Link to comment
Share on other sites

 
Dan O'Bannon, mannen som skrev manuset til Alien, døde 17. desember.

 

...og jeg som skrev så varmt om hans Return of the Living Dead i går. Trist. Denne er for deg, Dan.

 

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Eric Rohmer er død, 89 år gammel.

 

http://filminbusan.files.wordpress.com/2009/08/rohmer.jpg

Trist, men man ventet vel litt på det. Underlig hvor utholdende de fleste av disse nybølge-regissørene tross alt har vært. Godard, Resnais, Varda, Rivette og Chabrol holder på ennå. Rohmer var litt eldre, han debuterte vel når han var 43, med I løvens tegn. Rohmer var en eksemplarisk skribent, og det gjorde utslag i noen glimrende (og lange!) dialoger, som er grunnpillarer filmene hans. Hans karakterer var unike og reflekterte, og skapte orignale situasjoner ut av tradisjonelle settinger. Nesten alle av filmene hans jeg har sett har resultert i unike, gode opplevelser, og han har utvilsomt vokst på meg med årene. Kan anbefale fantastiske stykker som My night with Maude, Claires Knee, eller kanskje A Winter's tale for de som ikke har sett mye fra før, men her er det mye å kose seg med, fra en imponerende katalog.

Link to comment
Share on other sites

 
Du finner det ikke litt respekløst å poste det i "hvem døde sist" tråden?

 

Hmmm, nei, ikke respektløst, er vel ikke det ordet jeg ville brukt. Men, jeg tenkte det var en "nyhetssak", men også at det var liten vits å lage en egen tråd. Jeg lette etter andre mer passende tråder, men så falt altså valget på denne......tråkket jeg på tær, så får du unnskylde.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 

J.D Salinger, forfatter, og mannen bak boka The Catcher in the Rye er død, 91 år gammel.

 

Ingen hadde sett snurten av ham siden 1980, da han for ikke så lenge siden plutselig dukket opp på en premiere av Terminator Salvation, og elsket den !

 

http://bluehydrangeas.files.wordpress.com/2006/06/salinger.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...