Jump to content

Mr. Miyagi has left the building


morty
 Share

Recommended Posts

 
 
 
 
 
 
  • 4 weeks later...
 
 
 
  • 1 month later...
 
 

Her er i alle fall noen vi kan glede oss over!

 

http://www.bfi.org.uk/news/143

 

RIP

 

 

Bare synd at det heller ikke denne gangen er snakk om å slippe den fulle filmversjonen. Det BFI gir oss er den britiske X- versjonen, som utelater The Rape of Christ scenen. Takk til WarnerBros for å fortsette å sabotere den kunsteriske visjonen til Russell.

 

Det vi derimot får i den nye utgivelsen er dette:

* Newly filmed introduction with director Ken Russell

* Audio commentary with Ken Russell, Mark Kermode, Mike Bradsell and Paul Joyce

* Hell on Earth (Paul Joyce, 2002, 48 mins): documentary exploring the film’s production and the controversy surrounding its original release

* Director of the Devils (1971, 21 min): documentary featuring candid Ken Russell interviews and unique footage of Sir Peter Maxwell Davies recording his celebrated film score

* Original on-set footage with commentary by editor Mike Bradsell

* Amelia and the Angel (Ken Russell, 1958, 30 mins): Ken Russell’s short film, a delightful mix of religious allegory and magical fantasy

* Original UK & US trailers

* Fully illustrated booklet featuring new essays and notes from Mark Kermode, Craig Lapper (BBFC), Sam Ashby and others.

Link to comment
Share on other sites

 
Selv om akkurat den scenen enna mangler, saa er den likevel mer komplett enn andre utgivelser. Et av problemene er at djevler hos Warner har drevet aa klippet i orginaler.
Link to comment
Share on other sites

 
Ja, The rape of Christ-scenen var vel antatt forsvunnet, og jeg regner med det gjelder de andre klippede scenene også. Så hva gjør denne mer komplett enn andre utgivelser? Hvis jeg forstår Montag rett, er jo dette det samme som en tidligere utgitt versjon (?). I følge linken din sies det at det blir den lengste utgivelsen på DVD, noe som ikke akkurat er noen stor prestasjon.
Link to comment
Share on other sites

 
Dette er foerste gang den britiske X-rated versjonen gis ut paa DVD, 111 minutter lang, som er mer komplett enn noen av de andre utgivelsene. En stor nok prestasjon for min del, med tanke paa at det er Warner som sitter paa rettighetene. Den mangler scenene Ken selv klippet vekk for en X-rating, samt den famoese Rape of Christ-scenen. Denne scenen er foroevrig ikke forsvunnet for evig og alltid, men lokalisert av filmkritiker og Ken-fantast Kermode og finnes bl.a. i hans dokumentar om The Devils. En versjon hvor Rape scenen er satt inn er ogsaa vist i England, men jeg regner med det er Warner som holder tilbake ang DVD-utgivelse.
Link to comment
Share on other sites

 

Ok. Høres ut som en god begynnelse. Fullt klar over mye av historien til The Devils, og at den enda lider av en slags sensur. Har også sett Mark Kermodes dokumentar 'Hell on Earth', og den uoffiselle DVD'n som kom i etterkant av funnet av disse bortklippede scenene. Der har man forsøkt å klippe inn 'raping of christ'-scenen og scenen hvor Redgrave masturberer på beinresten til Grandier. Denne versjonen klokker inn på litt over 108 minutter, noe som må bety at man nesten er i mål hvis man inkluderer disse to scenene i denne versjonen BFI utgir nå (?).

 

Er forresten rimelig ironisk at BFI inkluderer Kermodes dokumentar som extra på DVD'n. Den konkluderer vel med at klipping av filmer er en uting, og at understreker ved flere anledninger at 'raping of christ' er den viktigste scenen i filmen (blant annet av Ken Russell selv). Det er nesten et hån. Men det er sikkert riktig som du sier, at Warner er problemet her, ikke BFI.

Link to comment
Share on other sites

 

Kermode har veart med aa pushe denne frem for utgivelsen, i tillegg til dokumentaren er han ogsaa med paa komentatorsporet sammen med Ken Russell og skriverier i bookleten. Sensuren er det ikke BFI som staar for, det er Warner som har veart vanskelig og lite sammarbeidsvillig. BFI fikk vel engang lov aa gi den ut paa Blu-ray.

 

Der er en uoffisielle DVD som er et opptak fra tv, med kvalitet deretter, men der finnes ogsaa en annen uoffisiell DVD som tikker inn paa 109 som paastaaelig skal veare usensurert. Noe den da ikke er. Kermode snakket ogsaa om at de fant en versjon som skulle veare britisk X-rated, med viste seg aa veare en nedklippet versjon fra Warner. Den versjonen Kermode har fatt Rape of Christ-scenen satt inn, er vel kun noe som vises paa spesielle visninger?

Link to comment
Share on other sites

 

...der finnes ogsaa en annen uoffisiell DVD som tikker inn paa 109 som paastaaelig skal veare usensurert. Noe den da ikke er. Kermode snakket ogsaa om at de fant en versjon som skulle veare britisk X-rated, med viste seg aa veare en nedklippet versjon fra Warner. Den versjonen Kermode har fatt Rape of Christ-scenen satt inn, er vel kun noe som vises paa spesielle visninger?

Jeg sitter på den bootleg dvden, og den er temmelig nøyaktig 1h48min23s. Denne inkluderer Rape of Christ-scenen, en del flere scener fra klosterorgiene samt muligens en del mer tortursekvenser enn man finner i den amerikanske utgaven. Den utelater imidlertid beinmasturberingsbiten.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, du har rett Montag. Husket litt feil...Beinmasturberingsscenen er ikke med i denne utgaven. Du kan finne den på gymnaset morty,

 

Er ikke helt sikker på hvor denne versjonen stammer fra, men regner med det er denne versjonen Kermode fikk satt sammen etter at han fant denne filmrullen?

 

 

Leste for øvrig at Hell on Earth vil bli sensurert på DVD'n også. Fantastisk når de som sitter i toppen av disse filmselskapene hater film.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvor leste du at Hell on Earth-dokuen skulle sensureres, Kosmo?

 

Den versjonen du sikter til Montag er enten kopiert fra Channel4, eller saa er dette en av de versjonene hvor man har satt inn de scenene som mangler. Kvaliteten er desverre deretter. Husker du hvem som har gitt ut den du har, Monty? Film Media eller Euro Cult?

Link to comment
Share on other sites

 
Hehe, distributøren av min dvd heter Bootleg; en versjon hvor man har satt inn de fleste scenene som manglet. Og ja, kvaliteten er på langt nær dvdformatet verdig, men godt severdig for det. Fortærende at Warner er så fordømt sensurivrige selv så lang tid etter filmens tilblivelse. Den kommende ufullstendige BFI utgivelsen representerer forsåvidt nok et slag i trynet på Russell - synd og skam at mannen aldri fikk oppleve en skikkelig release av hele filmen sin.
Link to comment
Share on other sites

 

Hoeres ut som den samme versjonen som er utgitt av Film Media. Uansett, gleder meg til BFI utgivelsen. Russell har veart saapass delaktig i prosessen, at jeg tviler paa at han saa dette som et slag i trynet. Jeg liker aa tro at dette er en liten seier over Warner, som jeg tenker han hatet til det siste. Kermode er i alle fall glad over utgivelsen:

 

Jubalong.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvor leste du at Hell on Earth-dokuen skulle sensureres, Kosmo?

Var innom gymnaset, og det var en som skrev dette i kommentarfeltet til The Devils. De må kutte ut raping of christ- og beinmasturberingsklippene som brukes i dokumentaren.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...