Jump to content

Diskuterfilms Fotball-tråd


blausen
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 626
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

15 min til kampstart Man Utd-Portsmouth.

Heimelaget stiller slik:

Edwin van der Sar, Gary Neville, Nemanja Vidic, Jonny Evans, Patrice Evra, Darren Fletcher, Paul Scholes, Anderson, Ryan Giggs, Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney.

 

Innbyttere:

Tomasz Kuszczak, Dimitar Berbatov, Michael Carrick, Nani, Rafael Da Silva, John O'Shea, Carlos Tevez.

 

 

Portsmouth:

David James, Glen Johnson, Sol Campbell, Sylvain Distin, Hermann Hreidarsson, Sean Davis, Hayden Mullins, Richard Hughes, Nadir Belhadj, David Nugent, Peter Crouch.

 

Innbyttere:

Asmir Begovic, Jermaine Pennant, Noe Pamarot, John Utaka, Martin Cranie, Nwankwo Kanu, Angelos Basinas

 

 

Trur ikkje United rotar det til nok ein gong, men ein veit jo aldri..

 

Må også få gratulere ein av tidenes United-spelarar, Paul Schole, med sin 600. kamp!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
1-0, btw :D Står det kampen ut, vinner de ligaen. Gratulerer til Scholes, forøvrig.

 

United har fremdeles igjen lag som Arsenal, City og Tottenham. I tillegg ser de slitne ut, og CL-kampene vil garantert tære ytterligere på dem. Jeg nekter å gi opp håpet.

Link to comment
Share on other sites

 
Arsenal blir vrient, City er _alltid_ tøft. Spurs tror jeg ikke vi får store problemer med. Uansett leder vi med 3 poeng og har én kamp mindre, det skal godt gjøres å rote bort det. Vinner vi hengekampen, har vi 6 poeng tilgode med 5 kamper igjen. Det tilsier at hvis Liverpool vinner resten, kan vi leve med ett tap og én uavgjort^^
Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 
 
Gratulerer. Det var for øvrig den kampen jeg refererte til over, for dem som ikke skjønte det. Det kan vel sies å være et godt valg som første fotballkamp.
Link to comment
Share on other sites

 
Wicked insane kamp. Foretrekker engelsk fotball fremfor spansk, men det er ingen i England som er på nivå med Messi. Han er helt utrolig underholdende å se på og om han ikke blir kåra til verdens beste i år er det en skandale.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Har ikkje sett mykje av Messi i år, då eg stort sett berre ser norsk og engelsk fotball, men dei få glimta eg har sett (inkludert kampen i går) er nok til å vite at dette er årets spelar i Europa. Utruleg å sjå korleis han får med seg ballen i dei vanskelegaste situasjonar. Må vel nemne Xavi også, litt av eit overblikk og pasningsfot!

 

Forøvrig trur eg serien nok er avgjort no, United rotar ikkje det til endå ein gong. No er det berre å håpe at Newcastle kan klare å hamle opp med Liverpool og unngå nedrykk.

Link to comment
Share on other sites

 

Vil heller fremheve Iniesta fremfor Xavi. Maken til playmaker skal en leite lenge etter. Utrolig trist at mancsa stikker av med gullet igjen, og NEI. Vi håper ikke castle hamler opp med Liverpool. De har vel fulham og stoke igjen etter denne kampen. Tar de ikke poeng i disse så fortjener de ikke bedre.

 

Et lite lyspunkt i denne sesongen er i hvertfall at Liverpool har klart å følge med i gullkampen helt inn. Om vi klarer skaffe en ny god offensiv back og en ny matchvinner, helst i form av en kreativ ving, så tror jeg mye er gjort.

 

Nå er det bare opp til Arsenal, Chelski/Barca å hindre United i CL-gull så det ikke blir altfor ille.

Link to comment
Share on other sites

 

U-N-I-T-E-D!!

 

No er det berre å håpe at finala 27. mai ikkje kolliderer med fødsel (termin to dagar etterpå)..

 

Overraskande tamme Arsenal, som aldri fann ut av United sitt forsvar. Næraste dei kom ein sjanse var vel Bendtner sitt skot i nettveggen nokre minutt før slutt. Kjipt med Fletcher, vi får sjå om United ankar kortet. Skotten er jo først på ballen, men så var det jo handa på skuldra til Fabregas då..

Link to comment
Share on other sites

 
No er det berre å håpe at finala 27. mai ikkje kolliderer med fødsel (termin to dagar etterpå)..

Hvis dette skulle skje, hva prioriterer du?

Link to comment
Share on other sites

 
Vil nok prøve å få med meg begge deler, kan t.d. koble opp pcen på fødestua. Reknar med at dama er så bedøvd at ho ikkje merkar det!
Link to comment
Share on other sites

 
Utrolig trist hvordan andre målet kommer. Som om ikke første var ille nok, så er andre et resultat av et frispark som aldri skulle vært gitt. Vinner Chelsea i kveld så tror jeg United skal slite uten fletcher på midten. Chelsea har en tøff midtbane, noe jeg tror(og håper) blir utslagsgivende i en eventuel ny finale mellom de to.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Såg NRK si dekning av Chelsea - Barcelona no. Verkeleg katastrofal jobb av den norske dommaren. Kvifor er det ikkje videodømming i fotball?
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Haha, morsomt å lese om denne kampen. Ser ut som Øvrebø dreit seg skikkelig ut, ja. Men jeg er glad jeg, er jo litt Barca-fan, og jeg tror Barca vs. ManU blir en mye bedre finale enn om Chelsea skulle gått videre.

 

Dette er vel siste CL-kampen til Øvrebø.

 

Kanskje ikke helt optimalt at Barca mister både Daniel Alves og Abidal i finalen?

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg hater chelsea. Når det er sagt så skulle jeg ønske de vant denne kampen da jeg ikke tror Barcelona har noe særlig å stille opp med i finalen mot United( som er hatlag over alle andre). Ser for meg at Vidic og Ferdinand tetter greit igjen bak og at Uniteds ellers overlegne fysikk og luftstyrke vil bli avgjørende. Håper inderlig jeg tar feil.
Link to comment
Share on other sites

 
Syns Øvrebø var sjef jeg. Situasjonene han må forholde seg til er jo vanvittig vanskelig å dømme på. Rød kortet er nok i overkant strengt. Men ingen av straffesituasjonene er klare, spesielt diver-drogba-situasjonene virker riktig dømt. Har bare sett den første handsen, og jeg syns den var grei - Det er mer ballen som spretter kjapt oppi, uten at spilleren kan gjøre - eller gjør noe med hensikt.
Link to comment
Share on other sites

 
Jeg bryr meg ikke så mye i den ene eller andre retningen i Champions League, men vil påstå at Øvrebø var ganske håpløs i denne kampen med to klare straffer og to ganske klare hands han lot passere i Barcelonas favør. Barcelona spilte forøvrig skikkelig dårlig og scoret relativt ufortjent på den eneste målsjansen de hadde i hele kampen. Hvordan kan et av Europas påstått beste lag spille i 92 minutter uten et eneste skudd på mål?
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...