Jump to content

Diskuterfilms Fotball-tråd


blausen
 Share

Recommended Posts

Hadde Leeds som favorittlag selv, den gang Lee Chapman, Gary McAllister og Gordon Strachan regjerte. Gikk dessverre bort fra LUFC pga uenigheter med Howard Wilkinson på hvordan man skulle styre klubben. For eksempel så solgte han Cantona til Manchester United for 1.8-2.1 M£. Som med Brann var det å gi fra seg seriemesterskapet før i hele tatt en kamp var spilt.

 

Følger fortsatt litt med på United (det er de som med rette kaller seg og er det originale United, Manchester U er som kjent Red Devils), men det er mest pga at de nå spiller i samme divisjon som mitt favorittlag Yeovil Town.

 

I 2001 spilte LUFC semifinale i Champions League, mens Yeovil fortsatt tok det rolig i engelsk Conference fire divisjoner nedenfor. Nå er de i samme divisjon, forstå det den som kan.

 

Forøvrig er Leeds det eneste laget i England jeg har sett live, men det var så langt tilbake som i 1992

Jeg har en Leeds supportertrøye med påskriften «Where's Yeovil?!».

 

Kloke ord det med United, det er jo helt sant. Får man en annen til å nevne sitt favorittlag først, og denne sier «United» (fair sjans) så kan man ha det morsomt ganske lenge. «Jeg også!» er jo f.eks. en fin oppfølger.

 

United føyk ellers på hue og ræva ut av JPT i går med 4-2 tap for Rotherham. Jeg regner med at dette var taktisk for å kunne konsentrere seg om serien.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 626
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 
 
Jmf. min forrige post, så ser du hvor og hvem de spilte mot

Aha! Ja, då forstår eg. :)

 

Landskampen gidd eg neppe å sjå. Kanskje litt av han, men det kjem jo aldri ordentleg god fotball ut av det likevel.

Link to comment
Share on other sites

 
Norge klarte 0-0 på Hampden Park altså, i det som må betegnes som nok en god bortekamp av Norge. Det var nok av sjanser på begge sider til at ett av lagene kunne ha kommet seirende ut (per definisjon). Syns i hvertfall at det var en energi og innsatsvilje i det norske laget som var svært positiv.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Nok en solid bortekamp av Europas beste bortelandslag. Men det spørs om vi ikke burde hatt tre poeng i denne kampen når status gjøres opp til slutt...

Syns du? Tja, det hadde vel ikke vært ufortjent, men også Skottland hadde sjanser nok til å avgjøre. Syns uavgjort var et greit resultat for kampen.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Steinkjer FK slo Levanger FK 4-0 på Guldbergaunet i dag, i et relativt velspilt lokaloppgjør. Med poeng mot Skeid i neste og siste serierunde er fortsatt plass i 2. divisjon sikret.
Link to comment
Share on other sites

 

Brann 2 - Stord 1-0

kvalifisering til 2. divisjon

 

Returoppgjør om en uke. En kamp jeg dessverre ikke får med meg, men det bør gå veien, men irriterende med disse 2er-lagene. Ja til reservelagsserie!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 4 months later...

Resultatene av CL-trekningen:

 

Kvartfinaler:

1: Villarreal - Arsenal

2: Manchester United - Porto

3: Liverpool - Chelsea

4: Barcelona - Bayern München

 

Semifinaler:

1: Manchester United/Porto - Villarreal/Arsenal

2: Barcelona/Bayern München - Liverpool/Chelsea

 

Hm. Hvis Liverpool klarer å nedkjempe Chelsea, så vil de nok mest sannsynlig møte Barca. Ikke bra. ManU og Arsenal er vel de klart heldigste med kvartfinalene. Og ManU burde vel neppe ha noen vanskeligheter med å nå finalen.

Link to comment
Share on other sites

 
United kom meget gunstig ut av dette, skal ikke nekte for det. Allikevel tror jeg Arsenal i en evt. semifinale blir tøft. Å slå Arsenal over 2 kamper er ikk bare-bare. Men en semifinale i CL skal jo være hard, noe annet ville vært kjedelig(thank you, captain obvious).
Link to comment
Share on other sites

 

Alle ville vel dog valgt Arsenal over Barca i en semifinale? Og ManU har jo muligheten for at Villarreal går videre, mens Liverpool har enten Barca eller Bayern, som begge er i knallform for tiden.

 

Blir nok Barca eller ManU som tar trofeet i år.

Link to comment
Share on other sites

 
Alle ville nok valgt Barca - men det er ikke dermed sagt at Arsenal-kampen er walkover. Uansett, det ser lyst ut med tanke på finaleplassen, og det er i det minste jeg fornøyd med.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Alle ville nok valgt Barca - men det er ikke dermed sagt at Arsenal-kampen er walkover. Uansett, det ser lyst ut med tanke på finaleplassen, og det er i det minste jeg fornøyd med.

Du er ManU-fan?

 

Fotball ....... no thanks.

Joda. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg er så fotballinteressert for tia. Går i bølger. Gjerne i de samme periodene jeg har dilla på FIFA eller FM.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Det er lenge siden jeg var noen ordentlig fotball-gutt, men isåfall er United laget. Føler lite med om tiden, men CL er alltid moro. Fantastisk turnering.^^
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg følger ikke med på fotball i det hele tatt om dagen, er vel noen år siden jeg var ordentlig fotballinteressert. Men det er morro når United vinner, og jeg finner egentlig en god del underholdning i å se på fotball også (helst i lystig selskap).

Forresten er det lenge siden jeg spilte noe god, gammeldags løkkefotball (den eneste treningsformen jeg liker).

 

Jeg har forøvrig troa på United i CL, men Barca blir stivt, ja.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...