Jump to content

Diskuterfilms Fotball-tråd


blausen
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 626
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I sportsverdenen er kommerst stort sett synonymt med kvalitet, i motsetning til i filmverdenen.

 

Liverpool skal da spille mot Unirea Urziceni i Europa League. Jeg vet ikke veldig mye om de, men et Liverpool på 80 % bør vel trolig være nok til å ta seg videre(?). Selv om bortekamper i Romania ofte er utfordrende. Skulle vi ta oss videre venter Lille eller Fenerbahce. Noe som også bør være overkommelig. Jeg tror faktisk vi har en god sjans til å vinne hele greia om vi bare klarer å spille på oss litt selvtillit fremover. Skulle vi gjøre det betyr det vel direkte plass i CL?

Link to comment
Share on other sites

 
Skulle vi gjøre det betyr det vel direkte plass i CL?

 

Hehe, dere har begynt å knipe etter halmstrå? Jaja, er jo eneste mulighet dere har. Dere får sende et brev med litt penger oppi til Blatter så ordner han nok det problemet. Tror også at hvis dere spiller sånn som nå, så vil dere få dere en overraskelse i Romania.

Kvalitet og kommers hand i hand sier du? Ja, kanskje. Men du får også primadonnaer både på banen og på tribunen. Men misforstå meg rett, jeg setter pris på litt CL, til og med PL selv om det har mistet mesteparten av sjarmen, men så setter jeg jo også pris på en hjernedød actionfilm en søndag i ny og ne.

Link to comment
Share on other sites

 
I sportsverdenen er kommerst stort sett synonymt med kvalitet, i motsetning til i filmverdenen.

 

Jada. Så lenge man heier på det 'beste laget'. Den klubben med mest penger.

 

I motsetning til dette heier man på lag man har en følelsesmessig tilknytning til. Siden fotball spilles over hele verden, tilpasset alle nivåer, er det vanlig å ha lokal tilhørighet til den klubben man heier på.

 

Men siden følelser er et lunefullt foretagende, får mange for seg at de har sterke bånd til 'kvalitetssikrede' klubber med god økonomi ute i Europa. Javel, javel.

 

Uansett, jeg registrerer at Slovakia er merkelig undervurdert tidligere i tråden. Greit nok, de har ingen mesterskapserfaring, men de kommer til bordet med entusiasme og taktiske triumfer i bagasje (1-2 i Praha, anyone?)

Link to comment
Share on other sites

 

Man heier jo som oftest på pengesterke klubber fordi de spiller god fotball. Man er sikret en viss kvalitet når man ser Ronaldo fremfor Hans-Erik Ramberg. Akkurat som folk flest ser komersiell film fordi de innehar visse kvaliteter(som gode effekter, skuespillere etc).

 

Hvilket lag holder du med, F(l)ubbe®?

Link to comment
Share on other sites

 

Hehe. Premier League synes jeg absolutt ikke har mistet sjarmen. Den har strengt tatt aldri holdt et høyere nivå enn de siste årene(Selv om et visst drittlag har vunnet 3 strake:p). Jeg tenkte så enkelt som at de største klubbene har de beste spillerne. Man kommer nødvendigvis ikke så langt med et stort budsjett i hollywood, men i fotball gjør man det. Enkelt og greit.

 

Det er klart det er vanlig å ha lokal tilhørlighet, men de største klubbene ville ikke vært der de er i dag uten supportere som for eksempel meg. Da jeg valgte lag som 6 åring var man udt det klart beste laget. Stort sett alle valgte dem. Jeg valgte Liverpool pga Steve McManaman. Ca 15 år etter kan jeg rundt 40 forskjellige sanger, har over 10 forskjellige drakter og har besøkt anfield to ganger(Så Real Madrid-kampen i fjor:D). Selv om jeg ikke er scouser vil jeg absolutt påstå at jeg føler sterke bånd til Liverpool.

 

Angående spillet vårt er det per dags dato for dårlig, men det skal sies at vi har hatt mye uflaks også. For første gang på lenge er vi fullt lag. Fra nå av vil vi bare bli bedre og bedre. Jeg har fremdeles tro på en 3 eller 4 plass.

Link to comment
Share on other sites

 
Man heier jo som oftest på pengesterke klubber fordi de spiller god fotball. Man er sikret en viss kvalitet når man ser Ronaldo fremfor Hans-Erik Ramberg. Akkurat som folk flest ser komersiell film fordi de innehar visse kvaliteter(som gode effekter, skuespillere etc).

 

Hvilket lag holder du med, F(l)ubbe®?

 

En heller lite pengesterk klubb, men de spiller faktisk ganske bra fotball for tiden. Og man velger heller ikke klubb mener nå jeg, da. Klubben velger deg, dermed basta. Og svaret er da Huddersfield Town, på 17. året. Jeg hadde for øvrig heller betalt for å slippe å se Ronaldo(hvis det er portugiseren du mener) enn det motsatte.

Link to comment
Share on other sites

 

De fleste velger vel lag tidlig i barndommen, for min del ble det United pga pappa. Man kan gjerne velge lag - men man kan ikke bytte.

Ronaldo var kun et eksempel, men jeg skjønner det hvis du vil være vrang for å understreke at du er indie når det kommer til favorittlag.

Link to comment
Share on other sites

 
Hehe. Premier League synes jeg absolutt ikke har mistet sjarmen. Den har strengt tatt aldri holdt et høyere nivå enn de siste årene(Selv om et visst drittlag har vunnet 3 strake:p). Jeg tenkte så enkelt som at de største klubbene har de beste spillerne. Man kommer nødvendigvis ikke så langt med et stort budsjett i hollywood, men i fotball gjør man det. Enkelt og greit.

 

Det er klart det er vanlig å ha lokal tilhørlighet, men de største klubbene ville ikke vært der de er i dag uten supportere som for eksempel meg. Da jeg valgte lag som 6 åring var man udt det klart beste laget. Stort sett alle valgte dem. Jeg valgte Liverpool pga Steve McManaman. Ca 15 år etter kan jeg rundt 40 forskjellige sanger, har over 10 forskjellige drakter og har besøkt anfield to ganger(Så Real Madrid-kampen i fjor:D). Selv om jeg ikke er scouser vil jeg absolutt påstå at jeg føler sterke bånd til Liverpool.

 

Angående spillet vårt er det per dags dato for dårlig, men det skal sies at vi har hatt mye uflaks også. For første gang på lenge er vi fullt lag. Fra nå av vil vi bare bli bedre og bedre. Jeg har fremdeles tro på en 3 eller 4 plass.

 

Du synes det er greit at den eneste måten et lag kan konkurrere mot de som var så heldige å være først ute i CL, er å bli pumpet full av araberpenger i rævva? Nei, ikke mye sjarm der nei. Steve MacManaman derimot er jo en mann med sjarm, eller de første åra i det minste. Du så Madridkampen sier du, dro du sammen med bl.a Mats, siden du er larviking og greier?

Jeg føler også tilknytning til laget "mitt" og byen og området, uten å ha noen lokal tilhørighet, problemet i PL, er jo at klubbene er mer og mer på vei bort fra å bry seg om sin lokale tilhørighet. Ikke bare dems feil at asiater har fått øye opp for dem selvfølgelig, 50-50 kanskje.

 

Liverpool sitt problem er vel at de på forunderlig vis ikke har hentet inn en spiss nr2 som kan score når Torres er ute......

Men vi kan diskutere til vi blir blå i trynet, folk har heldigvis forskjellige preferanser, jeg er jo gal nok til å ville ha flest mulig briter på laget, det er jeg jo så heldig at jeg har også.

Link to comment
Share on other sites

 
De fleste velger vel lag tidlig i barndommen, for min del ble det United pga pappa. Man kan gjerne velge lag - men man kan ikke bytte.

Ronaldo var kun et eksempel, men jeg skjønner det hvis du vil være vrang for å understreke at du er indie når det kommer til favorittlag.

 

Jeg tåler ikke trynet på'n, ikke noe kredhoring ute og går her altså. Indie og indie, jeg er ikke Hudds-fan for å være vrang, og tro meg det er flere nedturer enn oppturer, men da blir også oppturene så sinnsvakt deilige. Og forresten, nei man skal ikke bytte, men jeg valgte ikke selv, faren min "presset" utd ned i halsen min og det tok rundt 5-6 år før jeg spyttet de ut igjen. Ikke bra å bytte, men jeg hadde ingen andre følelser for de enn hat. Nå gir jeg mer faen i de.

Link to comment
Share on other sites

 
 
For første gang på lenge er vi fullt lag.

 

Aquiliani ser ut til å miste morgendagens kamp. Kilde

 

Liverpool sitt problem er vel at de på forunderlig vis ikke har hentet inn en spiss nr2 som kan score når Torres er ute......

 

Vi har en spennende spiss i David N'Gog. Fire mål på ti kamper i PL sålangt i år. Men ja, stallen er for tynn. Ikke så lett å gjøre noe med det når Benitez ikke får transfermidler å rutte med i januarvinduet.

Link to comment
Share on other sites

 
Du synes det er greit at den eneste måten et lag kan konkurrere mot de som var så heldige å være først ute i CL, er å bli pumpet full av araberpenger i rævva? Nei, ikke mye sjarm der nei. Steve MacManaman derimot er jo en mann med sjarm, eller de første åra i det minste. Du så Madridkampen sier du, dro du sammen med bl.a Mats, siden du er larviking og greier?

Jeg føler også tilknytning til laget "mitt" og byen og området, uten å ha noen lokal tilhørighet, problemet i PL, er jo at klubbene er mer og mer på vei bort fra å bry seg om sin lokale tilhørighet. Ikke bare dems feil at asiater har fått øye opp for dem selvfølgelig, 50-50 kanskje.

 

Liverpool sitt problem er vel at de på forunderlig vis ikke har hentet inn en spiss nr2 som kan score når Torres er ute......

Men vi kan diskutere til vi blir blå i trynet, folk har heldigvis forskjellige preferanser, jeg er jo gal nok til å ville ha flest mulig briter på laget, det er jeg jo så heldig at jeg har også.

 

Jeg føler ikke sjarmen er borte selv om enkelte klubber har større økonomiske fordeler enn andre. Det er selvfølgelig ikke en positiv ting, men det at det årlig kommer nye spennende spillere inn i ligaen, som igjen fører til et generelt høyere nivå, veier opp for dette i mine øyne. Ja, jeg dro med Matsi. Har vokst opp med han og vi er ganske close faktisk. Var med han hjemme mot Villa året før. Hvordan kjenner du han?

 

Liverpool sitt problem er først og fremst økonomien. De må selge for å kjøpe. Det at Rafa har gjort et par bomkjøp gjør heller ikke saken bedre.

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg føler ikke sjarmen er borte selv om enkelte klubber har større økonomiske fordeler enn andre. Det er selvfølgelig ikke en positiv ting, men det at det årlig kommer nye spennende spillere inn i ligaen, som igjen fører til et generelt høyere nivå, veier opp for dette i mine øyne. Ja, jeg dro med Matsi. Har vokst opp med han og vi er ganske close faktisk. Var med han hjemme mot Villa året før. Hvordan kjenner du han?

 

Liverpool sitt problem er først og fremst økonomien. De må selge for å kjøpe. Det at Rafa har gjort et par bomkjøp gjør heller ikke saken bedre.

 

Skjønner heller ikke hvorfor dere bruker så mye penger på f.eks Johnson, når Kelly har potensialet til å bli en like god spiller. Ser virkelig ikke hvordan nye, dyre men gode spillere skal veie opp for mangel på uforutsigbarhet. Men fra et rent underholdningssynspunkt så er det jo mulig å finne et poeng.

Kjenner Mats via broren.

Link to comment
Share on other sites

 
Vi har en spennende spiss i David N'Gog. Fire mål på ti kamper i PL sålangt i år. Men ja, stallen er for tynn. Ikke så lett å gjøre noe med det når Benitez ikke får transfermidler å rutte med i januarvinduet.

 

Hehe, ja han ser ut til å komme seg, men se litt på de andre laga rundt dere, de har minst 3 etablerte spisser i stallen. Det bør nok dere ha også, eller minst 2. Hadde han ikke sløst penger på unødvendige spillere, så kunne han fint fått inn en spiss.

Link to comment
Share on other sites

 
Skjønner heller ikke hvorfor dere bruker så mye penger på f.eks Johnson, når Kelly har potensialet til å bli en like god spiller. Ser virkelig ikke hvordan nye, dyre men gode spillere skal veie opp for mangel på uforutsigbarhet. Men fra et rent underholdningssynspunkt så er det jo mulig å finne et poeng.

Kjenner Mats via broren.

 

Litt uenig her. Portsmouth skyldte oss fremdeles 7 milioner for Crouch. Dette gikk med da vi kjøpte johnson. Johnson er jo etter Bønna(i form), den beste vinga vi har. Han kommer seg stadig til dødlinja og får lagt inn. Solid bak også. Dyr, ja, men et godt kjøp.

 

Er enig i at vi burde hatt en god spiss som back up for Torres. Problemet er at i motsetning til de andre store klubbene har vi ikke økonomien. Vi kan ikke kjøpe noe uten å selge. Chelsea og United kan lett hente spillere til 30 mill pund, mens Arsene har en utrolig evne til å hente talent. Heldigvis har vi en del ungt talent nedover i rekkene. Krysser fingra for noen av disse snart tar steget.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Ja, i dag er den einaste trøsta at Liverpool også gjorde det svært dårleg, men 3-0 mot Fulham er verre. Forstår ikkje Ferguson sin taktikk med lange ballar mot Rooney, når han møter eit av dei betre midstopparpara i PL. Vi kan skulde på skadene bakover, men kvaliteten dei andre plassane på bana var uansett elendig. Vanvittig mykje pasningsfeil, og Scholes sin brølar før 1-0 er utilgiveleg for ein så rutinert kar.
Link to comment
Share on other sites

 
Mark Hughes har fått sparken i Man City. Tidlegare Inter-trenar Roberto Mancini tek over. Ikkje overraskande i det heile. Trass i ein veldig god stall har det som oftast vore hawaiifotball. Etter ein god start med få innsleppte mål og sigrar, har det rennt inn i begge endar. City har blant anna spelt to 4-3-kampar og to 3-3-kampar.
Link to comment
Share on other sites

 
Nedtur at Hughes fikk sparken, de var jo så latterlig rævva. Nå blir de sikkert bedre. Og Marlowe, greit at Hangeland er god, men det finnes ingen grunn i verden til å frykte Aaron Hughes. Grei stoppet, men langt fra PLs beste. Men de fungerer utrolig nok bra sammen, ja. 3-0 er allikevel på grensen til latterlig, men vi tapte med samme siffer idag, så jeg skal holde kjeft.
Link to comment
Share on other sites

 
Klart at eit lag som United skal kunne bryte dei ned, men i dag spelte raudtrøyene på ein måte som passa Hughes og Hangeland perfekt. 3-0 er latterleg ja, og det verste er at United knapt skapte ein sjanse. Synst saknet etter Ronaldo byrjar å merkast no. Spelet er stilleståande, og overgangane kjem altfor sjeldan.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...