Jump to content

Tromsø høsten 2007


Recommended Posts

Kan ikke se noen tråd for det som foregår på Verdensteateret i høst, så jeg slår til med litt info.

Så får jeg samtidig minnet meg selv om alle de russiske filmene som vises neste uke (parallellt med årets Ordkalotten, fokus Russland) på Filmklubben og TIFF-cinemateket (eller hva man skal kalle det).

 

Neste uke blir det rekordtravelt på jobb, men satser likevel på å få med meg følgende Tarkovskij på stort lerret: Ivans barndom, Solaris og Offeret. Søndag viser TIFF The Return, som jeg ikke fikk med meg på festivalen da den gikk, etterfulgt av den nye Zvyagintsev-filmen, The Banishment. Den står som førpremiere, så det kan vel tyde på at det blir norsk distribusjon. Muligens takket være Bonnevies rolle i filmen?

 

 

Her ligger (det resterende) høstprogrammet til Filmklubben, fikk investert i A-kort:

 

Tromsø filmklubbs program

 

Og på tiff.no legges TIFF-programmet ut ca en gang i måneden. For tiden en del matfokus, Kebab Connection, Fast Food Nation, Super Size Me, Sideways (inkl vin i går) samt Luhrmans Romeo og Julie i anledning teateroppsetning i byen.

 

En god del å se for tiden!

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...