Jump to content

Kanal 1


pretender
 Share

Recommended Posts

Clark Nova og undertegnede har siden januar 2006 jobbet med dette prosjektet; en animert TV-serie på 6 episoder á 24 minutter. Nå er dette massive verk endelig ferdig og levert til NRK. Det skal vises på den nye, digitale NRK3, og har premiere 5. november kl 22.00... er jeg ganske sikker på. Det blir forresten repriser på moderkanalen NRK1 på fredager.

 

Her er to "teasere" vi slang sammen i hui og hast - de er kanskje litt like, men de er liksom ikke ment å vises sammen uansett;

 

RuD3C6izkxI

yt8fMFcloAM

 

Serien er en slags "oppfølger" av noen innslag vi lagde for humorprogrammet "Slå På Ring" i 2005, en parodi på Extreme Makeover titulert "Amazing Transformation". Her følger vi hovedkarakterene Erlend og Steinjo videre, nå bak spakene på en egen TV-Kanal. Alt er imidlertid ikke fryd og gammen, da det viser seg at noen grønne menn er interessert i jordkloden...

 

Jeg har animert og klippet omtrent halvparten av dette, Clark Nova resten; han står også bak regi & manus. Erlend og Steinjo gjør alle stemmer og musikk (sammen med en lyddesigner). Idéer stammer stort sett fra uttalige ineffektive kaffaslabras med disse fire involvert. Vi har i tillegg hatt en fyr på online. Så, foruten "papiravdelingen", et veldig lite team. Lavbudsjett med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

 

Kjempefett! Jeg gleder meg som en unge!

 

Kaffeslaberas er alltid et bra sted å begynne. Undervurdert sosial setting i produktivitetsøyemed har jeg mistanker om.

 

Kommer teaserne på TV etter hvert?

Link to comment
Share on other sites

 
 

Takk!

 

Ja, de skal vel på skjermen etterhvert.. Men det er mulig vi må koke opp noen nye med tiden. Får se.

 

Kaffeslabras er bra, og idéstadiet er kanskje det som er mest gøy! Mindre gøy å prøve å tegne en arm som ser ut som en arm om og om igjen...

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde lyst til å skrive noe mer utfyllende, men det får bli med at det ser veldig lovende ut. Ser litt glatt ut i støytene, men så er det jo til NRK.

 

Den plystretingen kan jeg se for meg som en landeplage på ethvert busstopp i tiden fremover. :)

Har tatt tyvstart på den trenden isåfall...

 

Kan man se NRK3 direkte fra nettet?

Er du fornøyd med resultatet?

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, den plystringa blir påtagende i disse teaserne, men langt mer tilbakeholdt i selve serien (kun vignett og rulletekst). Jeg hater stort sett landeplager, så det er egentlig en vinn-vinn om det skjer eller ikke.

 

NRK er nok ikke det som er mest "glatt i støytene" her til lands, tross alt, men sånne ting som Skrukkelbein the movie og lignende er i vanskeligste laget å få igjennom. Denne serien er egnentlig på overflaten en ganske hyggelig og trygg sak, men vi utforsker "mørkere" ting litt etterhvert, om enn i en lettere naiv tone.

 

Det er vanskelig å si om man er fornøyd eller ikke, gleder meg mest til å få hele greia på avstand. Har lagt ned uendelig mye i det, og sett alt veldig mange ganger. Det er 144 minutter, og klarer man å lage 30 sek på en dag er det en god dag. Hele opplegget var også nytt for det fleste når vi startet. Vi har jobbet oss ganske kronologisk igjennom, og man vil nok kanskje merke denne prosessen om man følger hele (selv om vi har hoppet litt frem og tilbake). Mine favoritter er diverse scener i episode 3, 4,5 og 6. Vi kan godt diskutere mer når det faktisk går på lufta :)

 

Vet ikke om NRK3 blir å se på nett. Men tipper at serien havner på NRK nett-tv, er visst noe oppussing på gang der. Og det blir forresten repriser på NRK1 på fredager. Siden det er så bortgjemt skal det nok mye til at det sanker de store seertallene. Men det har vært en veldig kul jobb, og det ser ut til at det kan bli mer.

 

Forresten kommer det en ny, bedre teaser snart!

Link to comment
Share on other sites

 

NRK er nok ikke det som er mest "glatt i støytene" her til lands, tross alt, men sånne ting som Skrukkelbein the movie og lignende er i vanskeligste laget å få igjennom. Denne serien er egnentlig på overflaten en ganske hyggelig og trygg sak, men vi utforsker "mørkere" ting litt etterhvert, om enn i en lettere naiv tone.

 

OK, akkurat det jeg fisket etter at du skulle si faktisk.

Ikke at jeg etterspør mørke nødvendigvis, bare mer hva som i detalj skiller den fra f.eks noe lagd for barne-TV f.eks. Eller noe sånt... Jeg antar du skjønner sånn circa.. Men jeg så vel en ca. en halv episode av Slå På Ring, så jeg skjønner jo sånn circus i hva det går i.

 

Også digger jo den naturprogram-flash-greia di. Merkelig fengende. Og The Bible selvsagt!

 

Men jo, får vente med flere dumme kommentarer til jeg får sett mer!

 

Men spent!

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 

Takk takk! 5.november NRK3 kl 22. Men nå er det muligheter til at vi får lurt inn første episode på NRK1. Må se hvordan det går. Mye fram og tilbake.

 

I andre nyheter har vi klippet en lengre trailer. Venter på at NRK skal legge den ut.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
  • 3 weeks later...

Det er litt feilinfo i traileren over, premiere blir nå på NRK1 kl 22.30 torsdag 18.10. Dvs i morgen!

 

Serien fortsetter etterpå på NRK3. Mandager fra 29.10.

 

Vi fikk muligheten til å få første inn på NRK1, og det er jo bra mtp. å få litt flere seere.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Tøft.

Salvador Dali eller bare en tilfeldighet?

iom. at HAL 9000 kan tolkes til Ibm hvist en fløtter bokstavene en til høyre, hva er koden til TOM 2000?

 

har ikke nrk3 så jeg liter på at nrk1 sender reprise.

Link to comment
Share on other sites

 
 

TVn jeg har her jeg bor prøvde jeg for første gang i går når Kanal 1. Den er utrolig gammel og på størrelse med en mikrobølgeovn. Når jeg slo på TV hørte jeg et PANG, den slo seg av og røyk overfyllte hele rommet. RIP den TV'n liksom.

 

Er nødt til å se den på nett-tv nå, men tror det egentlig er like greit.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 year later...
 

Næmmen, dæven døtte. Da vet vi hvordan pretender ser ut også. Og vi trengte bare å sette Dagbla' på saken for å finne det ut. Bra skinnskjegg, må jeg si.

 

Jeg tok meg den frihet å lage en gif jeg.

 

http://img368.imageshack.us/img368/1189/shakeityn2.gif

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...