Uruloki 15 Posted August 12, 2007 Author Report Share Posted August 12, 2007 Hoho. Seriøst, hvor faen har det blitt av -smileyen her? Jeg har mistet et helt følelsesregister her på forumet etter at den forsvant. Hvilken annen smiley kan liksom erstatte i sammenhengen over? ? ? ? ? Jeg starter snart en underskriftkampanje for å få den tilbake. Og ja, jeg er nesten bevisstløs av trøtthet etter å ha vært våken i 16 timer nå. Reketråling-døgnrytmen med 3 timer søvn om gangen tar knekken på meg. Beklager for alt pisspreiket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 Nei, vil vel tippe at Uruloki titter innom, og teller sammen en liste med ca. 15 (eller flere) nominerte i hver. Så er neste runde for oss vanlige dødelige å rangere disse. Foreslåt i forbifarten at vi konsentrerer oss om 1-10, da det kan hende at ikke alle har sett alt... opp tyil Uruloki å bestemme dette. Svank må banke ut ei liste ja... men det virker som om han ikke er helt her for tiden.. samme med Melkor! Det er veldig sant, jeg har vært dårlig på å oppdatere film-greier her. Skal være mer seriøs snart, begynner på medieproduksjon nå, så da blir det mye mer film, og mye mer skriving. Jeg mistenker egentlig at melkor ikke ser film i det hele tatt. At han bare henger her fordi det er så mange kule her, og han har lyst til å menge seg med disse. Dette er imidlertid bare en teori som selvfølgelig kan vaskes kvikt vekk i det øyeblikk Melkor poster sin liste. Hehe, har egentlig sett temmelig lite film de siste månedene, det er sant. Og, ja, dere er selvfølgelig jævlig kule. Jeg har en midlertidlig liste på utenlandske, jeg får nesten legge ut den, selv om jeg er bajsings. Kommer sikkert ikke til å komme ut av koma før langt utpå dagen i morgen anyways. Tror den bør redigeres, er litt hastejobb, har ikke tenkt meg godt nok om. Jeg, som mange andre, har nok lyst til å se en del av slagerne som andre kommer med her. Føler jeg mangler en del. Paris, TexasLa HaineSecrets & LiesMagnoliaBlade RunnerIrriversibleDazed and ConfusedEternal Sunshine of the Spotless MindOld JoyL.A. ConfidentialMiller's CrossingDer UnholdLe Conseguenze dell'amoreTrainspottingForbrydelsens element Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro 1 Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 Internasjonale: 1 Idi i Smotri2 Paris, Texas3 Once Upon a Time in America4 Caché5 Happiness6 Oldboy 7 Léon8 Amores Perros9 Spoorloos10 Mulholland Dr. 11 Goodfellas12 Magnolia13 Irreversible 14 Miller's Crossing15 Vozvrashcheniye Norske (mange hull): 1 Insomnia2 Reprise3 Detektor4 Orions belte5 Budbringeren6 Naboer7 Uno8 Amatørene9 1732 Høtten10 Get Ready to be Boyzvoiced11 Hawaii, Oslo12 Den brysomme mannen13 Nattseilere14 10 kniver i hjertet15 Døden på Oslo S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 12, 2007 Author Report Share Posted August 12, 2007 Jepp, jeg er i gang med opptellinga. Vinnerne av første runde kommer om ikke så altfor lenge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoppushplay 0 Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 X skal vises på henie onstad senteret 1 september i forbindelse med en konsert med Holy toy! fra underskog: "Konserten begynner kl 20 og blir etterfulgt av utendørs visning av Oddvar Einarsons X (filmmusikk av Andrej Nebb og Holy Toy). En film som burde bli sett av flere! Dette blir den eneste visningen utendørs av LANGfilm under Høvikodden LIVE – og den eneste visningen av X. Dersom være holder kommer det til å bli suverent! Håper mange har anledning til å få det med seg." Dette burde folk som bor i oslo og omegn få med seg. Jeg flytter desverre til tromsø 19 august og går glipp av det. blæ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 Jepp, jeg er i gang med opptellinga. Vinnerne av første runde kommer om ikke så altfor lenge. Spennende! Går ikke an å legge seg nå! X skal vises på henie onstad senteret 1 september i forbindelse med en konsert med Holy toy!Wow, kanskje det hadde vært noe. Takk for tipset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 13, 2007 Author Report Share Posted August 13, 2007 Alrighty then! Som alt annet jeg takker ja til å gjøre, tok dette mye lenger tid enn jeg hadde trodd. Men nå er i hvert fall vinnerne av runde 1 klare! Med andre ord, de filmene som ble nominert flest ganger. Husk at her ble det ikke tatt i beregning hvordan de var rangert på listene deres. Det var ikke så mange som rangerte uansett. Vel, jeg hadde tenkt å plukke ut 20 filmer, men bestemte meg heller for 30 i hver kategori. Siden vi nå skal få det ned til 15 stykker, er det greit å ta utgangspunkt i dobbelt så mange. Synes jeg i hvert fall. Tingen var likevel at det ble litt vanskelig å holde det på nøyaktig 30, ettersom det var enten for få eller for mange filmer med X antall nominasjoner på begge sider av 30-tallet. Veldig rotete forklart, men dere fatter sikkert. Jeg plukket dermed ut filmene som hadde flest nominasjoner frem til jeg hadde nådd 30 stykker, så tok jeg med de resterende filmene som hadde like mange nominasjoner som filmen som var nr. 30. Jeg kunne jo eventuelt vært veldig ond og bare kastet vekk de overflødige filmene jeg ikke ville ha med, men det er vel kanskje bedre slik. Dermed blir det 37 utenlandske og 32 norske filmer å velge mellom i andre runde. Jeg får håpe folket her inne ikke synes det blir for mange? Litt meningsløs statistikk er vel på sin plass:188 utenlandske filmer ble nominert.65 norske filmer ble nominert.På den utenlandske listen ble filmer med 3 eller flere nominasjoner valgt ut.På den norske listen ble filmer med 2 eller flere nominasjoner valgt ut. Videre fremgangsmåte:For å beholde litt av spenningsmomentet ved kåringen vil selve avstemningen bli foretatt via PM (forumets innebygde PM-funksjon altså, jeg regner med at alle vet hvordan man gjør dette? Om du ikke vet det, send meg en PM så skal jeg forklare). Siden såpass mange filmer passerte første runde, driter jeg loddrett i pretender sitt forslag om 1-10 poeng. Hoho. Det blir dermed, som først planlagt, 1-15 poeng; 15 poeng til den filmen du synes er best, 14 til den nest beste, og så videre. Om du ikke har sett 15 av filmene på én eller begge listene er det bare å stoppe på 10. Eller 11. Eller 6. You get the point. Helst ikke inkluder filmer du ikke har sett bare for å fylle lista, men om du kjører på absolutt magefølelse og vet at denne filmen er bra selv om du ikke har sett den, er det vel ingen som kan stoppe deg. Som nevnt i første post, vil denne avstemningen slutte neste søndag, 19. august. Sikkert rundt midnatt da også. For dummies:Finn frem ark og blyant, eventuelt viskelær, og gi poeng til de filmene du liker best i begge kategorier.Gi 1-15 poeng. 15 poeng til den beste, 14 til den nest beste, og så videre.Faks arket til kontoret, hvor du kan skanne den inn på datamaskinen/Commodoren.Les av det skannede arket i Paint, og gå inn på www.diskuterfilm.com, verdens beste filmforum.Overfør poenggivningen til en PM og send den til meg, Uruloki. Bekreftelse for mottatt liste vil bli gitt.Vent til søndag 19. august, midnatt, og ul litt mot månen.Filmene med høyest poengsum vil da bli annonsert som vinnerne av tidenes kåring!Da er det tid for øyeblikket alle har ventet på. Vinnerne av nominasjonsrunden er som følger, i kronologisk rekkefølge: UTENLANDSKEBlade Runner (1982)Fanny och Alexander (1982)Fitzcarraldo (1982)L'Argent (1983)Once Upon a Time in America (1984)Paris, Texas (1984)This is Spinal Tap (1984)Idi i Smotri (1985)Ran (1985)Blue Velvet (1986)Offret (1986)Full Metal Jacket (1987)The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover (1989)Goodfellas (1990)Miller's Crossing (1990)Naked Lunch (1991)Man Bites Dog (1992)Léon (1994)Dead Man (1995)La Haine (1995)Underground (1995)Fargo (1996)Lost Highway (1997)Fear and Loathing in Las Vegas (1998)Festen (1998)Happiness (1998)Being John Malkovich (1999)Magnolia (1999)Sånger från Andra Våningen (2000)Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain (2001)Mulholland Drive (2001)City of God (2002)Irréversible (2002)Sympathy for Mr. Vengeance (2002)Oldboy (2003)Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring (2003)Vozvrashcheniye (2003)NORSKEPiratene (1983)Orions Belte (1985)X (1986)Veiviseren (1987)Døden på Oslo S (1990)Hodet Over Vannet (1993)Ti Kniver i Hjertet (1994)Eggs (1995)Kjærlighetens Kjøtere (1995)Jakten på Nyresteinen (1996)Søndagsengler (1996)Budbringeren (1997)Insomnia (1997)Bare Skyer Beveger Stjernene (1998)Aberdeen (2000)Detektor (2000)Get Ready to Be Boyzvoiced (2000)Elling (2001)Mongoland (2001)Himmelfall (2002)Kroppen Min (2002)Jonny Vang (2003)Salmer fra Kjøkkenet (2003)Svidd Neger (2003)Villmark (2003)Hawaii, Oslo (2004)Uno (2004)Naboer (2005)Den Brysomme Mannen (2006)Gymnaslærer Pedersen (2006)Reprise (2006)Slipp Jimmy Fri (2006) Det er i det minste lett å se at David Lynch er en populær mann her på forumet. Og Pulp Fiction ble ikke nominert én eneste gang. Dæven. Kjør på! Lykke til! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 Er vel ganske fornøyd med slik lista er allerede nå, siden vi allerede går db en høy gang. Men en liten kommentar om poenggivingen. Hvis man har sett mindre enn 15 filmer så gir man selvasgt poengene (f.eks.) 15-6 og ikke 10-1. Det er vel greit at alle toppfilmene får 15p uansett. Godt intiativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 13, 2007 Author Report Share Posted August 13, 2007 Ja, det var da alltid meningen. Jeg har sikkert bare forklart det dårlig. Den filmen du liker best på lista får alltid 15 poeng! Så gir du poeng nedover, og stopper på hvilket som helst nummer om du ikke har sett flere. Jeg trodde da det var ganske klart?Det blir dermed, som først planlagt, 1-15 poeng; 15 poeng til den filmen du synes er best, 14 til den nest beste, og så videre. Om du ikke har sett 15 av filmene på én eller begge listene er det bare å stoppe på 10. Eller 11. Eller 6. You get the point. Det var dette du mente, ikke sant? Eller misforstår jeg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 Ganske kjekt å skriva innlegg midt på natta. En tallskala går både oppover og nedover, så det var en liten mulighet for misforståelse. Uansett ville det ikke betydd noe fra eller til siden jeg regner med at du ville konvertert enhver rangert liste til de rette poengsummene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 13, 2007 Author Report Share Posted August 13, 2007 Okies, greit å få det avklart. Jeg har mottatt lister fra tre stykker allerede. Keep 'em coming! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 Ingen Rouge? Ingen Tre-Farger-film i det hele tatt!? Ingen Day of the Dead? Ellers ser jo dette veldig bra ut. Skal prøve å få sendt en liste i løpet av kvelden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 13, 2007 Author Report Share Posted August 13, 2007 Ingen Rouge? Ingen Tre-Farger-film i det hele tatt!?Bleu og Rouge hadde kun 2 nominasjoner hver, dessverre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats 0 Posted August 14, 2007 Report Share Posted August 14, 2007 Ingen Wong Kar-Wai?? Det har vel noe med at han ble nominert med flere filmer, noe som er et litt teit problem, på en måte. Ja, ja. Får leve uten at Kieslowski eller Kar-Wai er med, da, selv om de helt klart ville vært på min topp-15 liste (og hei!, de er der!). Liste sendt pr. PM. Edit: Bare en ide: denne lista vi endre opp med kunne vært et morsomt utgangspunkt for filmklubbene sin programmering. I hvert fall i forhold til norsk film er jo alt å få tak i, da filmklubbene har tilgang til det norske arkivet til NFI... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 14, 2007 Author Report Share Posted August 14, 2007 Edit: Bare en ide: denne lista vi endre opp med kunne vært et morsomt utgangspunkt for filmklubbene sin programmering. I hvert fall i forhold til norsk film er jo alt å få tak i, da filmklubbene har tilgang til det norske arkivet til NFI...Hoho, morsom tanke. "--- filmklubb presenter: Diskuterfilm.coms 15 beste filmer fra de siste 25 årene!" *trompetfanfare*. Da kunne vi kanskje klart å verve noen flere medlemmer i samme slengen også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 14, 2007 Author Report Share Posted August 14, 2007 Det er kommet inn 10 lister til nå. Flotte greier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 16, 2007 Author Report Share Posted August 16, 2007 14 lister så langt. 3 dager igjen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 Skal få sendt inn en i morgen. Jepps. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 16, 2007 Author Report Share Posted August 16, 2007 Flottings! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 Ingen Wong Kar-Wai?? Det har vel noe med at han ble nominert med flere filmer, noe som er et litt teit problem, på en måte. Ja, ja. Får leve uten at Kieslowski eller Kar-Wai er med, da, selv om de helt klart ville vært på min topp-15 liste (og hei!, de er der!). Kar-Wai hadde kanskje blitt med hadde jeg kommet på å sende inn liste:|Fant jo fram en rekke filmer jeg tenkte å sortere og slenge inn her, men glemte å gjøre det innen fristen men jeg får vel sette sammen ei stemmeliste i det minste, selv om jeg bare har sett ti av filmene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted August 17, 2007 Report Share Posted August 17, 2007 Et spørsmål. Er det lov å sende inn delvis liste selv om man har sett over femten filmer på lista? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 17, 2007 Author Report Share Posted August 17, 2007 Så det er ikke 15 filmer du liker nok til å stemme på her? Joda, det skulle vel gå greit det. Hvorfor ikke, liksom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 20, 2007 Author Report Share Posted August 20, 2007 Siden forumet har vært nede, tror jeg vi utsetter fristen litt. Til onsdag eller noe. Fortsett og send inn lister! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Fanken ikke lett. Særlig den internasjonale listen var vanskelig å rangere. Slutten på den norske ble litt mer lunken kanskje... men sendt inn. Tror denne listen glatt blir bedre enn Dagbladet sin. Noen du savner listen til nå, før opptelling starter? S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 20, 2007 Author Report Share Posted August 20, 2007 Noen du savner listen til nå, før opptelling starter?Tja, Melkor og herr_kalkun for eksempel. I tillegg sitter jeg enda og venter på Jos sin korrekte liste. Han hadde gitt Magnolia både 11 og 8 poeng på sin liste. Så jeg tror vi venter til onsdag eller noe, slik at disse tingene forhåpentligvis ordner seg. Eller er vi veldig, veldig utålmodige? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts