Jump to content

Blausens bildetråd


blausen
 Share

Recommended Posts

Ok. Jeg har kjøpt meg speilreflekskamera. Og dermed skal jeg prøve å bli tøff og proff fotograf. Her er tråden jeg kommer til å legge ut litt bilder jeg er fornøyd med. Jeg er totalt amatør. Og setter pris på om noen har noe å kommentere angående bildene mine.

 

Andre "amatørfotografer" kan gjerne legge inn sine bilder også!

 

Jepps

 

Første bilde :

 

 

http://img165.imageshack.us/img165/3691/drpe23dk.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Hvilket kamera har du kjøpt?

Kjøpte mitt første speilreflekskamera i høst selv. Tok sjansen på Nikon D50, og er svært fornøyd. Blir noe helt annet å ta bilder når du har skikkelige kameraer :)

 

Veldig fint bilde blausen. Sånne motiver er alltid veldig stilige.

 

 

Her er et bilde jeg tok for litt siden:

 

http://img370.imageshack.us/img370/7339/blh7gg.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Synes Blausen skal få kudos også! Om det er en dråpe, så har du fanget inn et fint øyeblikk. Kanskje ikke veldig originalt motiv, men ser bra ut uansett. Disse sirklene i bakgrunnen ser ut som en halv parabel, og dråpens topp-punkt ligger på denne parabelen, fin detalj (heh, tviler på at det var tilsiktet).
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Holder på å lager et fotogalleri i VirTools som jeg skal legge ut på hjemmesida mi snart. Orker ikke bildesider i html lenger. Så det skal bli gøy.

 

(hvis noen da lurer: jeg lager da et rom med gulv, vegger og tak i 3D som det henger bilder i og du skal i førsteperson vandre rundtomkring og kikke på dem - det er en fortsettelse av en skoleoppgave jeg leverte inn i dag)

Link to comment
Share on other sites

 
 

Holder på å lager et fotogalleri i VirTools som jeg skal legge ut på hjemmesida mi snart. Orker ikke bildesider i html lenger. Så det skal bli gøy.

 

(hvis noen da lurer: jeg lager da et rom med gulv, vegger og tak i 3D som det henger bilder i og du skal i førsteperson vandre rundtomkring og kikke på dem - det er en fortsettelse av en skoleoppgave jeg leverte inn i dag)

 

 

Høres tøft ut :)

Link to comment
Share on other sites

 
 

Ja, det blir svært vanskelig når det blir mørkt. Skal anskaffe meg et stativ ganske så snart.

 

Hadde du drevet mye med foto før du kjøpte deg speilrefleks?

 

 

 

Jeg er ganske newbie igrunn. Men syns det er utrolig moro å holde på med. Syns forøvrig det er morsommere å finne motiver i natur og sånt, enn portrettfotografering. Vanskelig å få til noe kule bilder med mennesker i bildet syns jeg

Link to comment
Share on other sites

 

Drizzt: IR-filter eller Photoshop? (Eller er jeg på gjordet?)

 

Jeg gjorde i grunn ikke så mye med bildet. Jeg tok det tidlig en morgen når det lå tykt med tåke omkring. Eneste var vel å gjør det B&W + litt mer kontraster, med Photoshop ja.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har ikke noe digitalkamera, (drev på med litt analog speilrefleks før, men har verken penger eller tålmodighet til å fremkalle bildene hos fotograf eller meg selv) men har tatt en del med mammas lille digitalkamera i sommer. Fant ikke ut en drit om hvordan man kan stille på den manuellt, men fant en del kule motiver som jeg knipset med autofokus:

 

http://img482.imageshack.us/img482/7131/trapp9xq.jpg

 

http://img377.imageshack.us/img377/8326/engel0nm.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

aldri vært så glad i å ta bilder, og ble enda mindre glad i det etter to årpå medier og kom.. dårlige lærere, og kjipe oppgaver som gjorde det kanskje..

 

men..

 

å se på bilder, det er noe helt annet, det liker jeg svært godt.

mye flotte bilder her i tråden og. kult det der føste bildet ditt gromgutten, der i trappen, bra dybde i det.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Kitobjektivene som medfølger de billigste speilreflekskameraene (spesielt billigobjektivet til 350D) er aldri det helt store å ta bilder med. Det er mulig jeg er blitt litt overdrevet kresen på dette, men hva lysstyrke angår er det klart at selv mannen på gata også merker en del forskjell (skjønt man skal ganske mange tusenlapper opp for å få noe som virkelig demonstrerer en forskjell der). Jeg har hatt lite problemer med å ta bilder under mørke forhold i det siste i hvert fall. Utrolig hvor lite merker til støyet fra ISO 1600 på 10x15 cm papirkopier.

 

Jeg vet ikke hvor bereiste folk er i fotografiverdenen eller fotografiverdenen på internett, men FM Reviews har kjempemange brukeromtaler av objektiver, mens produktguiden til Akamera.no er kjempegrei til å finne laveste norske pris på fotoprodukter.

 

Jeg er fattig og har ikke annet enn et standardobjektiv til mitt 350D (Tamron 28-75mm f/2.8), men på listen står bl.a. disse:

Sigma 70-200mm f/2.8 (telezoom)

Sigma 105mm f2.8

Canon EF 50mm f/1.4

og et eller annet vidvinkelobjektiv

 

Skal rote frem noen bilder etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 
 
 
 
 
  • 3 weeks later...
 

Åh, vakkert. Bare litt synd med den svarte skyen oppe i venstre hjørne. Den tok litt oppmerksomhet, tror faktisk det kunne sett pent ut å kutta like undet den og, for da kommer fjellinjen ca midt i bildet, prøver selv å se på det med å scrolle ned under skyen og det ser flott ut. Blir jo veldig "panorama" da, men ser kult ut synes jeg.

Alltids pent med solnedgang uansett:)

Link to comment
Share on other sites

 
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...