Jump to content

Zombie Summer


Kiddo
 Share

Recommended Posts

http://i17.tinypic.com/5z54uaw.jpg

Dette er et førsteutkast til "posteren" av Mr. Lauritsen (relativt inaktiv bruker her)

 

 

Jeg og Lauritsen skal lage en kortfilm sammen i sommer. "Arbeidstittelen" er Zombie Sommer. Vi er ikke erfarne; har kun laget noen få kortfilmer i skolesammenheng. Dette blir et slags eksperiment, der vi skal ha det mye moro, improvisere en del; tørre å ta noen sjanser. Dette skal ikke være en "crowd pleaser", men et produkt som utstråler entusiasme for mediet. På en måte. Det kan også sees på som en "hyllest" til Living Dead-serien til Romero.

 

Her følger noen punkter, som alle sier noe om filmens innhold og form:

 

* Zombie-film

 

* svart/hvitt

 

* Innspillingsperiode: ca. 20 juni - begynnelsen av august

 

* Handling: Ikke bestemt.

 

* Stil over innhold

 

(oppdateres mer eller mindre jevnlig)

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Takk for entusiasmen, Morty. Vi bor i Larvik.

 

Synes Zombie Sommer høres mye kulere ut enn Zombie Summer!

Hehe, ja, jo, kanskje. Jo. Når du sier det.

 

Hva slags utstyr har dere?

Jeg må snakke litt mer med Lauritsen før jeg vet det sikkert, men det er ikke noe avanserte greier i det hele tatt. Et relativt gammelt digitalkamera (med stativ) og et greit redigeringsprogram (tror jeg - dette er det Lauritsen som har greie på)... Jeg håper ikke dere misforstår; dette er veldig amatørmessig. :)

 

Skaffet skuespillere?

Noen. Men vi snakker venner (evt. venner av venner igjen) her, som stiller opp gratis (evt. spanderer vi en halvliter tuborg på hver vennlige sjel som stiller opp - men i så fall snakker vi en usannsynlig vakker sommerdag, hvis humør til begge regissører er på topp).

 

Hvordan skal dere sminke zombiene? Masker?

Tror vi velger sminke (og ikke masker). Det blir nok noe mer eller mindre billig teatersminke og lignende. Det at filmen skal skytes i svart/hvitt åpner heldigvis opp for større muligheter i forbindelse med eventuelle "gore-effekter" også.

 

Vi har generelt ikke planlagt så mye enda, som dere skjønner. Punktene jeg har satt ovenfor er det eneste "håndfaste" her. Men jeg/vi oppdaterer jevnlig, så mer informasjon kommer om ikke så lenge (i helga som kommer skal vi sette oss ned og planlegge en del).

 

Takker for spørsmål. Bare å fortsette. Og gjerne kom med tips om zombie-filmer vi kan se før og under innspillingen; inspirasjon er viktig.

Link to comment
Share on other sites

 

Gammelt digitalkamera? Vi snakker videokamera sant? Ikke sånn der 320x240px fotokamera videoopptaksfunksjon...

 

Ellers virker jo dette lovende. Kan anbefale å holde det kort og konsist, blir fort uoverkommelig når ambisjonene tar litt mye av. Bedre med to geniale minutter enn 20 uutholdelige! :) Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

 
 

Gammelt digitalkamera? Vi snakker videokamera sant? Ikke sånn der 320x240px fotokamera videoopptaksfunksjon...

 

Ellers virker jo dette lovende. Kan anbefale å holde det kort og konsist, blir fort uoverkommelig når ambisjonene tar litt mye av. Bedre med to geniale minutter enn 20 uutholdelige! :) Lykke til!

 

Hehe, noen som så Bread & Circus?

Link to comment
Share on other sites

 
 
Den himkokte saken fra en fyr som het Løken eller noe. Helt konkret hva den handlet om skal jeg ikke begi meg utpå akkurat nå, men det var zombier og folk som ble født fra moder jords vagina, og i det hele tatt. En helt usammenhengende film som sjelden gav mening, slik jeg husker den i alle fall. Løken burde heller blitt spesialeffekt-maker, det er han flink på.
Link to comment
Share on other sites

 

Gammelt digitalkamera? Vi snakker videokamera sant? Ikke sånn der 320x240px fotokamera videoopptaksfunksjon...

 

Ellers virker jo dette lovende. Kan anbefale å holde det kort og konsist, blir fort uoverkommelig når ambisjonene tar litt mye av. Bedre med to geniale minutter enn 20 uutholdelige! :) Lykke til!

 

Hehe. Jeg er elendig når det kommer til det tekniske. Jeg vet hvordan jeg vil ha det visuelt, men jeg har null peiling når det kommer til tekniske begreper osv.

 

Filmens spilletid er ikke satt, men regner med at den blir på ca. 10-15-20 min. Men takk for tipset!

 

Vi har nå utarbeidet et "plot" og en setting. Mesteparten av filmen vil foregå på en bondegård. Orker ikke å skrive mer nå, men mer informasjon er på vei. Forhåpentligvis.

 

Enn så lenge, smør dere med... solfaktor?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Nei, ligger nok desverre litt bak skjema (om vi hadde hatt noe). Vi har ikke engang skrevet manuset ferdig. Men jeg skal si ifra når innspillingen starter. Takker for entusiasmen (noe det kan se ut som vi mangler)!
Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 

:(

 

Det er ikke lett når Mr. Lauritsen prioriterer middag med farmor framfor filmlaging. :unsure:

 

Men vi har da fått skutt en del av den første scenen. Det foregikk her om dagen. Moro var det, men vi fikk ikke skutt så veldig mye. Jeg tror nok vi må fortsette neste sommer, om ikke framtidige ferier åpner opp for tid...

 

Men det er godt mulig det dukker opp en "teaser" på youtube om ikke alt for lang tid. Vi skal prøve å mekke det...

 

Takk for interessen/nysgjerrigheten, pretender!

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Bare noen få bilder fra innspillingsdagen, for de som er interessert:

 

http://i15.tinypic.com/53jp8bc.jpg

Ze zombie!

 

http://i11.tinypic.com/6b1zrrd.jpg

Mr. Kiddo bak kamera...

 

http://i18.tinypic.com/6g19vna.jpg

Ikke få høye forhåpninger nå...

Link to comment
Share on other sites

 
 

Not bad, not bad... bortsett fra tøflene til motorsagmannen!

 

Hehe. Tror ikke "tøflene" er så framtredende i filmopptakene. Dette er bilder tatt med mobil..

 

Er det Panasonic sitt AVC-HD kamera? Ligner litt...

 

For å være helt ærlig, vet jeg faktisk ikke. Sorry.

 

Til gjengjeld har jeg noen flere bilder på lur, om interessen er der i de sene nattetimer?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...