Jump to content

Seriemani


matsk
 Share

Recommended Posts

The Wire er en serie du bør gi litt tid, ser du bare et par episoder kan du oppfatte den som litt treg. Oppbyggingen til historien er laaaaang, men jo lenger ut i episodene du kommer og mer du blir kjent med karakterene jo mer spennende blir det.

 

 

det er et viktig poeng, en av styrkene til serien er hvordan sesongene bygges opp som en helhet. men stilen og miljø/karakterskildringene merker man jo fort om man liker. noe som er bra med serien er hvordan de legger seg på en ganske stram realismelinje, uten noen opplagt helt eller egentlig en hovedfigur en gang (det nærmeste man kommer er vel McNulty). denne realismen blir det da ekstra effektfullt når de bryter med, for eksempel hvordan de kan gjøre enkelte karakterer (eks Omar, Brother Mouzone) mer stiliserte for å illustrere hvordan de oppfattes som mytiske karakterer i sine miljø.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Slik har da Naruto alltid vært. Mye snakk og lang tid mellom actionen.

 

Mye mulig, som sagt, må nesten stole på romkameraten min angående det her (og det lille jeg har sett av originalserien). Har bare sett brøkdeler av originalserien. Bare som et eksempel: En slosskamp som foregår nå har vart i seks episoder, og er ikke på langt nær ferdig (virker det som).

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...

Jeg følger for tiden med på Big Love, som jeg avviste etter en episode da den premierte for to år siden ellernoe. Jeg er kommet et stykke ut i sesong 2 nå, og må si at den faktisk har overrasket meg veldig. Sesong 1 var god, men Sesong 2 virker å ta kaka så langt. Man må simpelthen elske Harry Dean Stanton som den onde profeten Roman Grant.

 

Jeg merker jeg begynner å bli glad i serien og dens karakterer.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...
 

Jeg ser alt for mange serier.

Jeg har sett alt som er kommet ut av følgende utenlandske serier(også "ferdige" serier):

Futurama

Weeds

The Office

Curb Your Enthusiasm

Kyle XY

Entourage

Family Guy

Heroes

Prison Break

Californication

Six Feet Under

The Boondocks

The O.C

 

Jeg har også startet på The Wire, hvor jeg er halvveis i sesong 2.

Sopranos håper jeg på å starte å se i julen, mens "krim, doktor og sykehus"-serier er noe jeg har til gode(og sansynligvis aldri kommer til å starte på) å se på jevnlig, (feks House, Dexter, CSI:..., Scrubs, Greys... osv).

 

Hvis noen vil ha anbefalinger, eller bare generelle meninger om noen av seriene er det bare å holla out.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Tja, jeg synes den ser ræv ut, basert på det bittelille jeg har sett på YouTube og hist og her. Ikke at det sier stort, men. Jeg tror ingen klarer å være like pinlig som Gervais. Mye mulig at den amerikanske versjonen fungerer på sin måte dog.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Amerikanske The Office er elendig. Sjarmen, personlighetene, humoren er borte. Det er bare platt og dårlig. The Office UK er bare magisk. David Brent er en fantastisk karakter, og Gervais er fantastisk i rollen. Hvis en ser den på rams, kommer det også tilsyne en av de beste love-stories jeg har sett. Så subtil, så lavmælt - et blikk er nok, men når avsluttningsepisoden kommer (Christmas Special) er det umulig å ikke bli rørt. Fantastiske øyeblikk, fantastiske situasjoner, fantastiske poeng, The Office blir bedre for hver eneste gang en ser den. The Office (og, å ja, Extras) er en av de beste seriene jeg vet om, bare slått av Band of Brothers. Blir aldri aldri lei. Ricky Gervais er et geni.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...

Jeg halter som vanlig etter når det gjelder serier.

 

Begynt på Six Feet Under. Sett ferdig sesong 1. Veldig bra, og tydeligvis mye godt i vente.

Ferdig med sesong 2 med The Shield. Relativt bra det også, selv om jeg oppdaget det var litt dødtid utover sesongen. Ikke sånn at jeg gleder meg som en unge til neste.

Sett etpar episoder av The Wire. Virker veldig lovende.

Link to comment
Share on other sites

 

Amerikanske The Office er elendig. Sjarmen, personlighetene, humoren er borte. Det er bare platt og dårlig. The Office UK er bare magisk. David Brent er en fantastisk karakter, og Gervais er fantastisk i rollen. Hvis en ser den på rams, kommer det også tilsyne en av de beste love-stories jeg har sett. Så subtil, så lavmælt - et blikk er nok, men når avsluttningsepisoden kommer (Christmas Special) er det umulig å ikke bli rørt. Fantastiske øyeblikk, fantastiske situasjoner, fantastiske poeng, The Office blir bedre for hver eneste gang en ser den. The Office (og, å ja, Extras) er en av de beste seriene jeg vet om, bare slått av Band of Brothers. Blir aldri aldri lei. Ricky Gervais er et geni.

 

Fikk med meg en episode her om dagen, og det var helt forferdelig. Dårlig på absolutt alle plan, ikke en gang foto klarer de å bruke på en god måte. I den britiske er det mye dveling ved totalbilder for å gjøre pinlige situasjoner ekstra ille, i den amerikanske driver de med extreme closeups da «Scott» driter seg ut, helt talentløst hele greia, rett og slett. Carell prøver å delvis etterligne Gervais, og det fungerer overhodet ikke. Horribelt.

 

blausen: SFU er genialt, ta deg litt god tid, da vokser serien mer på deg.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Tull og fjas, Carrells karakter er helt annerledes enn Gervais'. Kan virkelig ikke å se at han kopierer noe som helst fra den britiske serien.

 

Midt inne i sesong fire av The Wire. Jeg hadde nesten glemt hvor fantastisk dette er. Ingen tv-serier eller filmer i dag er bedre skrevet enn The Wire, absolutt ALT av dialog er gull. Alle går bare rundt og sier nydelige ting hele tida. Det er helt rørende.

 

Før det så jeg Alias sesong en. Veldig underholdende, man kjenner igjen Abrams-touchet fra Lost. All spion/Mission Impossible/James Bond-stuffet er knall, såpeopeaelementene er uhyre pinlige men det er heldigvis ganske lite av dem.

Link to comment
Share on other sites

 
Tull og fjas, Carrells karakter er helt annerledes enn Gervais'. Kan virkelig ikke å se at han kopierer noe som helst fra den britiske serien.

 

Ikke kopierer noe som helst, hvordan skulle det ha gått til? Så den episoden hvor Brent/Scott kødder med at sekretæren har fått sparken, og hvor han har den lille selvhøytidelige talen om han fyren fra henholdsvis Mexico og Hellas(?) som fikk jobb - og «had to be let go». Akkurat samme setup og levering av de scenene av begge to, det eneste problemet er at mens Gervais klarer å få til den kleine stemningen, så sitter bare Carell der med et dårlig flåsete glis og får ikke til noe som helst.

 

Kan godt hende en må se mer for å klare overgangen skikkelig, men det spørs om jeg gidder å prøve. Gjorde nesten vondt å se på i går. Klarte ikke annet enn å sitte å tenke på den britiske versjonen.

Link to comment
Share on other sites

 
De første episodene av US The Office er remakes av originale britiske episoder. De er ikke så interessante. Men etterhvert tar serien og karakterene helt egne veier. Den er jo selvsagt mer "amerikansk" (hva nå det måtte bety) og kanskje litt glattere, men jeg synes den er utrolig morsom på egne premisser.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 4 weeks later...
 
  • 1 year later...
De første episodene av US The Office er remakes av originale britiske episoder. De er ikke så interessante. Men etterhvert tar serien og karakterene helt egne veier. Den er jo selvsagt mer "amerikansk" (hva nå det måtte bety) og kanskje litt glattere, men jeg synes den er utrolig morsom på egne premisser.

 

 

 

Etter at Gervais og Merchant har lovprist den amerikanske versjonen gjentatte ganger, ga jeg den en sjanse, og utover i 3 og 4 sesong er jo dette aldeles fantastiske saker. Sjefen kan selfølgelig ikke måle seg med Bent, Jim er ikke like quirky som Tim, men Dwight Schrute er minst like bra som Gareth. Enorm karakter.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 
  • 2 months later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...