Jump to content

Seriemani


matsk
 Share

Recommended Posts

 
  • 1 month later...
  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
  • 3 weeks later...
 
 
 
 
  • 5 months later...

Én episode fra å ha fullført første sesong av Breaking Bad. Meget god casting, og i det hele tatt en veldig fornøyelig serie. I løpet av sommeren skal jeg ihvertfall ha sett følgende:

 

- Breaking Bad: sesong 2

- Mad Men: sesong 1

- Dexter: sesong 3

 

I tillegg vil jeg gjerne ha tips til en ny serie som kan fylle tomrommet jeg sitter igjen med etter å ha sett ferdig Six Feet Under. Gjerne noe som ligner på denne og Sopranos. Solide serier med familiedrama og ekstensielle spørsmål i hovedfokus, finnes det flere? Er ikke så bevandret innen tv-serier, så ikke spar på de mer opplagte forslagene.

Link to comment
Share on other sites

 

Akkurat ferdig med de 5 første sesongene av Nip/Tuck, som jeg kjøpte etter en fyktig bytur(og lovord fra noen på forumet). Som nevnt et par poster over: Bare tull og fjas. Men du verden så avhengighetsdannende! Puling, festing og generelt good-life. I sesong 5, del 1 tar det jo helt av - man kan ikke gjøre annet enn å glise over hvor absurd det blir til tider. Herlig!

 

Angrer dog litt på at jeg ikke ventet litt, det slår meg som den perfekte sommerserie.

Link to comment
Share on other sites

 

I tillegg vil jeg gjerne ha tips til en ny serie som kan fylle tomrommet jeg sitter igjen med etter å ha sett ferdig Six Feet Under. Gjerne noe som ligner på denne og Sopranos. Solide serier med familiedrama og ekstensielle spørsmål i hovedfokus, finnes det flere? Er ikke så bevandret innen tv-serier, så ikke spar på de mer opplagte forslagene.

The Wire er en kul og bra serie verdt å se, om du ikke har. Har til nå bare fått sett den første sesongen selv, men den er i alle fall knallbra. Ikke noe familiedrama, dog. Men "der oppe", vil jeg påstå; selvom jeg ikke har sett SFU.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...
 
 
  • 11 months later...
 
 
Har bare sett de første par episodene, da virket det som en rimelig glatt og kjedelig klone av alle krim/politi serier som fins der ute. Selv ikke Bruce Campbell kunne redde den. Men jeg har jo lest mye om den i ettertid som kanskje peker i andre retninger.
Link to comment
Share on other sites

 
Så første sesongen, men har jo lagt merke til at den byttet kanal og nå er på 5. sesong er det vel. Kanskje det kom seg? Mer Bruce Campbell(Burn Notice: the fall of Sam Ace kan jo kanskje være verdt en titt) og mindre IRA-dame, hadde gjort seg.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
Sessong 7 av The Office(US) er en av de beste på lenge. Siste episode har en imponerende liste med gjester, det skal bli morsomt å se mer av sleske James Spader.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...
 
  • 1 year later...

Tester nye serier for våren:

 

Først to spin-off serier fra kjente og kjære filmer. Sett en episode av Bates Motel, og jeg skjønner ikke helt hva de skal bruke en hel sesong på å fortelle. Føler de allerede i første episode brukte endel av kruttet til å linke alt opp til Psycho. Litt snodig fortalt kanskje, hvorfor i alle dager har en så snodig guttunge som Norman Bates umiddelbart draget på de hotteste damene på skolen?

 

Hannibal var heller ikke umiddelbart catchy. Bedre håndverk enn de gjennomsnittlige etterforskningsseriene som fins, men jeg fant bruken av den spesielle synske egenskapen hovedpersonen har, en slags slow-motion gimmick, ganske irriterende. Håper de ikke vil bruke den så intensivt fremover. Mads Mikkelsen som Hannibal - Mtjaa, kanskje, vi får se.

 

Skal gi begge serier noen episoder til.

 

Mer lovende virker miniserien Top of the Lake, hvor Jane Campion gjenforenes med Holly Hunter i et New Zealandsk forsvinningsmysterie. Serien ser smashing ut, landskapet blir brukt minst like bra som i Ringenes Herre, og er spekket med gode roller fra Elizabeth Moss, Peter Mullan og David Wenham. Skulle bare ønske det var subtitles tilgjengelig, for jeg sliter virkelig med å forstå mye av mumlingen på rar dialekt.

 

http://www.sundancechannel.com/wp-content/uploads/2013/01/top-of-the-lake-560.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

 
 

.Skulle bare ønske det var subtitles tilgjengelig, for jeg sliter virkelig med å forstå mye av mumlingen på rar dialekt.

 

He he. Skjønner hva du mener. Tror du trenger mine fem år i New Zealand til å forstå dialekten. Rett frem dialekt går greit, men mye slang som tar en stund å bli vant til. Tok sin tid før jeg fattet alt som ble sagt på tv.

 

Eksempel fra anti-fyllakjøring kampanje. Du sliter med å forstå alt som bli sagt hvis du ikke bor her.

 

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 months later...
 
 

Så første episode av Under the Dome på TV2 forrige tirsdag. Handler kort oppsummert om en småby i USA som dekkes av en gigantisk usynlig kuppel som isolerer byen fra resten av omverdenen. Kanskje litt oppskriftsmessig bygd opp, men første episode serverer oss en rekke potensielt interessante historielinjer og en fin dose postapokalyptisk stemning, så jeg kommer nok til å gi serien en sjanse. Lett sommerunderholdning.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...