Badering 2 Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Satantango!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Bør man være tidlig ute med å kjøpe billetter? For øvrig litt bittert at Bergen får Werckmeister. Og Macbeth blir jo sikkert også kos. Noen som har sett den? Pretender? Edit: oi faen, Bergen har jo nesten komplett filmografi. Hvorfor har ikke Cinemateket det? Eller kommer det etter hvert? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob_3 1 Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Hvordan er setene på cinemateket i Oslo? Det skulle vært stressless før jeg i det hele tatt hadde vurdert å ta turen. Har forsåvidt null interesse av filmen også, ei heller bor jeg i tigerstaden, så den saken er egentlig grei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Bør man være tidlig ute med å kjøpe billetter? For øvrig litt bittert at Bergen får Werckmeister. Og Macbeth blir jo sikkert også kos. Noen som har sett den? Pretender? Edit: oi faen, Bergen har jo nesten komplett filmografi. Hvorfor har ikke Cinemateket det? Eller kommer det etter hvert? MacBeth er en videoproduksjon, litt halvhjertet egentlig, men fascinerende. Ene tagning er vel omtrent 60 minutter lang, det er da noe. Tror ikke det haster voldsomt med billetter til Satantango. Dagen før er sikkert bankers. Kan tenke meg at folk vegrer seg. Selv er jeg i trening til tidenes kinoopplevelse. Hvordan er setene på cinemateket i Oslo? Det skulle vært stressless før jeg i det hele tatt hadde vurdert å ta turen. Har forsåvidt null interesse av filmen også, ei heller bor jeg i tigerstaden, så den saken er egentlig grei.Setene er helt jævlige, anbefaler deg å holde deg hjemme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob_3 1 Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Det var planen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Vurderer å dra hjem den helga, men skulle ønske Werckmeister harmóniák også var satt opp. Har i alle fall én kompis hjemme som er interessert i dette, skal høre med han. Stas at Tarr dukker opp i egen høye person. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted August 24, 2009 Report Share Posted August 24, 2009 Typisk at denne blir satt opp den eneste helgen jeg ikke er i Oslo dette halvåret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted August 30, 2009 Report Share Posted August 30, 2009 Tirsdag og onsdag vises Bela Tarrs Family Nest og Jacques Tourneurs I Walked With a Zombie. Tror jeg skal prøve å få med meg begge disse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Får man noen form for rabatt hvis man er medlem i Studentersamfundet/ Cinema Neuf? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 De to har ingenting med hverandre å gjøre, nei. Skal prøve å få sett I Walked with a Zombie selv, i tillegg til Werkmeister Harmonies m/ regissørbesøk på søndag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badering 2 Posted September 3, 2009 Report Share Posted September 3, 2009 "Bela Tarr må reise hjem tidligere enn planlagt av familiære grunner. Han vil derfor ikke være tilstede på visningen 6.9. Det betyr at vi 6.9 kjører Macbeth alikevel. Altså Werkmeister Harmonies utgår og den opprinnelige Macbeth blir vist." Faen, kjipt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted September 14, 2009 Report Share Posted September 14, 2009 "RÅFILM er tittelen på Cinematekets nye satsing på dokumentarfilm. To ganger i måneden inviterer vi til dokumentarkvelder med visninger og premierer på rykende ferske dokumentarer som ikke blir satt opp i kommersiell kinodistribusjon, møter med spesielt inviterte utenlandske dokumentarfilmskapere, debatter, diskusjoner og temakvelder. Ambisjonen vår er at dette skal bli et levende sted hvor vi ser og snakker om dokumentarfilm, og hvor bransje og publikum kan få inspirasjon og møte likesinnede." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted September 28, 2009 Report Share Posted September 28, 2009 Mathias Glasner kommer til Cinemateket torsdag 1. oktober med sin nye film This Is Love, som får eksklusiv Norges-premiere en måned før premieren i hjemlandet (verdenspremieren var på San Sebastian-filmfestivalen i forrige uke). This is Love er en film som garantert vil skape reaksjoner og heftige diskusjoner. Varietys anmelder kaller den ”moralsk suspekt”, og Glasner nærmer seg svært sensitive problemstillinger i denne filmen. This is Love handler om to tyske menn som reiser til Vietnam for å kjøpe mindreårige, prostituerte jenter fra bordeller, for siden å selge dem videre til tyske adoptivforeldre. Filmen skildrer forholdet som utvikler seg mellom Chris (som spilles av danske Jens Albinus) og jenta Jenjira, som de ikke finner noen adoptivforeldre til. Dermed kommer de på kant med den vietnamesiske mafiaen. Parallelt følger vi livet til den alkoholiserte politikvinnen Maggie, som finner ut hvorfor mannen hennes forsvant sporløst for 16 år siden. This is Love er en følelsesmessig trykkoker, og en fascinerende og forstyrrende film om vanskelige ting. Bill.salg man-ons 11-17, men det er antageligvis tilstrekkelig å kjøpe i løpet av tirsdagen siden de visstnok ikke har solgt noen billetter ennå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted September 28, 2009 Report Share Posted September 28, 2009 Spennende! Må få med meg den på torsdag og Der Freie Wille på fredag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted October 1, 2009 Report Share Posted October 1, 2009 "Troll i eske" på søndag. Håper på The Limits of Control. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomansvally 0 Posted October 1, 2009 Report Share Posted October 1, 2009 Hvor blir det av Limits of Control? Kommer den ikke på kino til landet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted October 1, 2009 Report Share Posted October 1, 2009 Tror den har blitt utsatt (eller kansellert), har sett den på releaseplanen til Oslo Kino tidligere med premiere en gang i september eller oktober. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted October 13, 2009 Report Share Posted October 13, 2009 Hvor blir det av Limits of Control? Kommer den ikke på kino til landet?Sendte avgårde mail til NFU for noen dager siden, og fikk svar i dag; Den er dessverre ikke satt opp til å gå på kino i Norge nå. Men den vil komme på DVD Da er det å håpe på Cinemateket, eller kanskje Oslo Filmfestival(?) Bra at den vil komme på DVD iallefall! Hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badering 2 Posted December 22, 2009 Report Share Posted December 22, 2009 Claire Denis møter personlig opp under visning av 35 rhums 24 januar, Q&A og hele pakka. OMG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAH 3 Posted December 22, 2009 Report Share Posted December 22, 2009 Oi. Bør ta en Oslotur. Ble dog usikker på om jeg skal prioritere den visningen eller om jeg skal dukke opp et par dager senere og heller se Trouble Every Day på lerretet og få med meg White Material samme kveld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomansvally 0 Posted December 27, 2009 Report Share Posted December 27, 2009 Claire Denis til Tromsø. Jippi. Får sjangsen til å se 'NENETTE ET BONI'. http://www.tiff.no/?id=295 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zaeira 0 Posted September 29, 2010 Report Share Posted September 29, 2010 Ser Lynch kommer på besøk. Noen her som skal? http://www.nfi.no/cinemateket/_nyheter/vis.html?id=3830 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted September 30, 2010 Report Share Posted September 30, 2010 Jeg har tenkt å prøve å få billett, men det er jo enorm forhåndsinteresse. 2200 påmeldte på Facebook-arrangementet nå, Tancred-salen tar 196. Må nok belage seg på å bruke formiddagen på å stå i kø hvis det skal være noe håp, Cinemateket åpner 8 og billettene legges ut for salg 12. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zaeira 0 Posted September 30, 2010 Report Share Posted September 30, 2010 Såpass, ja. Så, vent... man kan kun kjøpe billett på Cinemateket? Guh, for et opplegg! Vil noen stå i kø for meg, skal jeg spandere både kaffe og sigg! (: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted September 30, 2010 Report Share Posted September 30, 2010 Ja, her blir det god, gammeldags kommunistisk matrasjonskø. For å gjøre det ekstra tungvint er det begrensning på to billetter per person. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts