pretender 4 Posted July 12, 2008 Report Share Posted July 12, 2008 Haha, det der må da kunne trekke noen folk til salen. Og det er jo bra. Feedback var en glimrende platebutikk, som gikk dukken etter PKs inntog. Egon og co kjøpte enkelte plater hos PK og solgte dem i butikken, da PK's priser var lavere enn innkjøpsprisene de ellers hadde. Det sier seg selv hvordan det måtte gå. Husker han hadde skrevet små lapper og satt dem inn i covrene med anbefalinger. Erindrer følgende beskjed i coveret på Neil Youngs Weld: "Om du ikke synes dette er verdens beste liveplate, møt meg bak ølutsalget på lørdag kl.11" eller noe i den duren. Og de solgte D.D.E. under disk! "Skal du ha D.D.E. skal du faenmeg få spørre om det først." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens 0 Posted July 12, 2008 Report Share Posted July 12, 2008 Haha, det der må da kunne trekke noen folk til salen. Og det er jo bra. Feedback var en glimrende platebutikk, som gikk dukken etter PKs inntog. Egon og co kjøpte enkelte plater hos PK og solgte dem i butikken, da PK's priser var lavere enn innkjøpsprisene de ellers hadde. Det sier seg selv hvordan det måtte gå. Husker han hadde skrevet små lapper og satt dem inn i covrene med anbefalinger. Erindrer følgende beskjed i coveret på Neil Youngs Weld: "Om du ikke synes dette er verdens beste liveplate, møt meg bak ølutsalget på lørdag kl.11" eller noe i den duren. Og de solgte D.D.E. under disk! "Skal du ha D.D.E. skal du faenmeg få spørre om det først." Var bra butikk ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 Litt på den samme måten at man kan synes mennesker er gode retorikere uten at man nødvendigvis er enig med dem.Men her er det jo både barnslig retorikk og jeg er i tillegg helt uenig med ham. What's to like? Jaja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 Men her er det jo både barnslig retorikk og jeg er i tillegg helt uenig med ham. What's to like? Jaja. Neppe den beste introduksjonen til han, selv om jeg synes det er litt morsomt på en måte at Cinemateket faktisk setter opp Stalker med en slik tekst til. Jo, Egon er kanskje litt barnslig på en måte. Han har egen kulturspalte i Nordlys hver Onsdag eller så, der han alltid slenger rått med kjeften om et eller annet han irriterer seg over. Det er ekstrem subjektivisme, og antageligvis i overkant med vilje. Jeg ser lite i Stalker teksten som det er verdt å bli provosert over dog. Med mindre du du faktisk spoler deg frem til snuskescenene i Caligula, kun liker Panserkrysseren Potemkin pga at allmovie.com skriver at den har frekke lyssettinger osv.. http://gfx.dagbladet.no/magasinet/2004/06/11/nettet3sak.jpg Egon Holstad utenfor Blå Rock Det sagt så liker jeg å mobbe han. Jeg skrev engang en artikkel i en nettavis der jeg hakket litt på han. Kanskje på tide å gjøre det igjen. Han ber jo forsåvidt om det. Hvis vi får opp forsiden så er jeg veldig for å sette et bilde av han med klovnenese, og et slags svar. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olum 0 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Blir kanskje en liten bump det her, men sånn blir det vel når forumet har vært nede så lenge. Er de flinke med å undertekste internasjonale filmer? Hadde ikke vært så morsom å se f.eks. en polsk film om den ikke er tekstet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Du kan gå ut fra at alle filmer som vises på norske filmklubber og cinematek har engelsk eller norsk tekst hvis ikke de samme språkene snakkes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 Du kan gå ut fra at alle filmer som vises på norske filmklubber og cinematek har engelsk eller norsk tekst hvis ikke de samme språkene snakkes. er jo også litt slingring i tekstinga på danske/svenske filmer. men alle språk "det ikke er forventet at folk kan" er vel alltid tekstet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 Går det noe bra her i tidsrommet "i morgen frem til tirsdag"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 Går det noe bra her i tidsrommet "i morgen frem til tirsdag"? det kunne jeg også tenkt meg å vite, er i oslo-området nå frem til onsdag, så kunne vært greit å få med seg en film mens jeg er her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 10.04, 15:00:MIN BESTE FIENDE10.04, 17:00:Inferno Film: DARKTHRONE LIVE 199010.04, 18:00:Inferno Film: THE MONK10.04, 20:00:Inferno Film: BLOOD ON SATAN'S CLAW 11.04, 14:00:Inferno Film: DEAD SNOW11.04, 16:00:Inferno Film: THE MONK11.04, 18:00:Inferno Film: PARADISE LOST: THE CHILD MURDERS AT ROBIN HOOD HILLS 12.04, 14:00:Inferno Film: LAKE OF THE DEAD12.04, 16:00:MAETTEUSEVANGELIET12.04, 16:00:Inferno Film: SEASON OF THE WITCH (George A. Romero)12.04, 18:00:Inferno Film: LADY FRANKENSTEIN12.04, 18:45:Inferno Film: BLOOD ON SATAN'S CLAW12.04, 18:45:LITTLE DIETER NEEDS TO FLY12.04, 20:30:THE NEON BIBLE (Terence Davies ) 14.04, 18:30:Cinematekets filmakademi: AVANT GARDE-FILMEN ETTER 195014.04, 19:00:THE WILD BLUE YONDER (Werner Herzog)14.04, 20:30:FLAMING CREATURES (Jack Smith)14.04, 21:00:WEEKEND (Jean-Luc Godard ) 15.04: THE WILD BLUE YONDER (Werner Herzog)15.04: EN HELAFTEN MED CRISPIN GLOVER15.04: FUGLENE (Alfred Hitchcock)15.04: WEEKEND (Jean-Luc Godard )15.04: IMITATION OF LIFE (Douglas Sirk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 hmm, jeg burde vel kanskje ta turen på Weekend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted April 12, 2009 Report Share Posted April 12, 2009 Aiai, Week End på stor skjerm hadde vært noe å få med seg ja. Men jeg reiser hjem igjen midt på dagen på tirsdag, æsj. Er Little Dieter Needs to Fly bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted April 12, 2009 Report Share Posted April 12, 2009 Dieter ruler! Og du må passe på å aldri kalle kinolerretet for en skjerm mens kinoentusiaster hører på. Da kan det nok i verste fall vanke ørefik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted April 12, 2009 Author Report Share Posted April 12, 2009 *fiker til Uru* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted April 14, 2009 Report Share Posted April 14, 2009 Fortsatt billetter igjen til en helaften med Crispin Glover i morgen kveld! Helt unik mulighet - sannsynligvis eneste sjansen du får til å se "It is fine, everything is fine" Løp og kjøp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted April 14, 2009 Report Share Posted April 14, 2009 Søkte ham opp på imdb og trodde jeg hadde havnet feil. Tror kanskje jeg tar turen i morgen for å se hva dette er for slags fyr og film. Det er trangt om plassene altså. Slik at jeg må innover for å kjøpe meg billett i dag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted April 14, 2009 Report Share Posted April 14, 2009 Kan vel evt. ringe og høre om pågangen... Den amerikanske skuespilleren og multikunstneren Crispin Glover (Tilbake til fremtiden, Rubin & Ed, Beowulf, Charlie’s Angels) skulle egentlig komme til Cinemateket i fjor høst med sitt Big Slide Show, men måtte avlyse på grunn av rollen han spiller i Tim Burtons nye film Alice in Wonderland. Men nå er Glover på veien igjen med sitt helaftens show og denne kvelden besøker han Cinemateket. Etter en opptreden basert på Glovers mange bokutgivelser, vises filmen “It is fine. Everything is fine” fra 2007. Filmen er ikke tilgjengelig noe annet sted eller i noe annet format – Glover reiser personlig rundt med filmkopien og tillater ingen andre visninger. Filmen handler om middelaldrende Paul (spilt av Steven C. Stewart, som også skrev manus, men som døde før filmen var fullført). Paul er en lærd mann som lider av celebral parese og har vanskeligheter med å gjøre seg forstått. Men i dagdrømmene hans er alt mulig. Resultatet er en sjokkerende, rørende og spennende film. ”Wildly impassioned and macabrely fascinating” (New York Times) “Four stars! As surprising for its visual boldness – as for its sincerety.” (Time Out) Dessuten blir det boksalg og -signering. En kveld helt utenom det vanlige…. Hele showet kommer til Trondheim på fredag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted April 14, 2009 Report Share Posted April 14, 2009 Hele showet kommer til Trondheim på fredag! wohoo! det må jeg på, satser på at det enda er ledige plasser på torsdag.crispin glover er jo helt rå. rykter sier at han var på LSD under intervjuet.andre rykter sier vel at han bare rett og slett er klin gærn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted April 14, 2009 Report Share Posted April 14, 2009 Ser ut som han tripper temmelig hardt i den videoen. Må vel være en av Lettermans mest rusa gjester gjennom historien. Var noen herfra på Cinemateket i kveld? EDIT: fra samme år. Hvis dette er den nyktre versjonen virker han fortsatt temmelig sprø, evt. bare veldig nervøs/flau over forrige besøk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted April 14, 2009 Report Share Posted April 14, 2009 Må vel være en av Lettermans mest rusa gjester gjennom historien. haha, noe sånt. og det ser ut som han kommer rett fra settet til Rubin and Ed. Noen som ahr sett filmen og vet om karakteren hans i den filmen oppfører seg på samme måte som han gjør under intervjuet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Euphoria 0 Posted April 15, 2009 Report Share Posted April 15, 2009 rykter sier at han var på LSD under intervjuet.andre rykter sier vel at han bare rett og slett er klin gærn. Nei, her spiller han en karakter han selv har skapt, Mr. Far. Det samme gjelder opptreden nummer to, men karakteren er en annen. Ingen som har sett Clowny, Clown, Clown? Glover dukker forøvrig opp i Trondheim førstkommende fredag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted April 15, 2009 Report Share Posted April 15, 2009 Ser ut som han tripper temmelig hardt i den videoen. Må vel være en av Lettermans mest rusa gjester gjennom historien. Var noen herfra på Cinemateket i kveld?Ja, jeg var der i kveld. Det var vel kanskje du også, det er jo fortsatt billetter igjen. Glover dukker forøvrig opp i Trondheim førstkommende fredag!God dag, kvinne økseskaft. På den annen side kan vel neppe trøndere varsles for ofte. Det er bare å gre barten og komme seg ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted April 15, 2009 Report Share Posted April 15, 2009 Klarte på et eller annet vis å få inntrykk av at det var i går og at jeg hadde gått glipp av dette, men jolly good, da blir det Glover-helaften i kveld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted April 15, 2009 Report Share Posted April 15, 2009 Dieter ruler! Og du må passe på å aldri kalle kinolerretet for en skjerm mens kinoentusiaster hører på. Da kan det nok i verste fall vanke ørefik.Jada, jada. Men Dieter var fabelaktig, ja! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Euphoria 0 Posted April 15, 2009 Report Share Posted April 15, 2009 God dag, kvinne økseskaft. På den annen side kan vel neppe trøndere varsles for ofte. Det er bare å gre barten og komme seg ut! Hehe, sant nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts