Jump to content

Filmer vi savner på dvd


Gråbein
 Share

Recommended Posts

 
Så faktisk stone cold når jeg var hjemme i påsken. Artig den, men syns ikke den var så sykt rå for å være helt ærlig. Hele filmen er dog verdt det bare for å se Lance Henriksen utkledd som prest gå amokk med maskinpistolen for å ta en hel hau sivile mennesker.
Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 months later...

Filmer jeg godt kunne tenke meg å finne på dvd:

 

D.A.N.G.A.N. Runner (Sabu)

Postman Blues (Sabu)

X (av Oddvar Einarson, 1986) phat chance tenker jeg.

Le Sous Doues (en utgave som ikke bare har fransk sub).

Sorok Pervyy (aka. The Forty-first)

Jigokumon (aka. Gate of Hell)

Bunker Palace Hotel

High Strung (Steve Oedekerk, 1991)

Louisiana Story

Begotten (O.O.P. så vidt jeg vet).

 

Litt forskjellige sjangere, men kommer ikke på flere i farta.

Link to comment
Share on other sites

 

Filmer jeg godt kunne tenke meg å finne på dvd:

 

X (av Oddvar Einarson, 1986) phat chance tenker jeg.

 

En ting som er positivt med kanonen er at distributørene kan melke de titlene som enda ikke er utgitt. Så muligheten har absolutt øket pga db.

 

Det er faktisk kun X og Stella Polaris som ikke er utgitt av de foreløpig 14 filmene, så får vi snart se en Einarson-boks* og en Jensen-boks**?

 

* kun Karachi er utgitt til nå, av totalt 6

** Heftig og Begeistretx2 er utgitt i Norge, Når mørket er forbi er utgitt i Hong Kong; dermed er det fortsatt tre uutgitte Knut Erik Jensen-filmer.

Link to comment
Share on other sites

 
 

En ting som er positivt med kanonen er at distributørene kan melke de titlene som enda ikke er utgitt. Så muligheten har absolutt øket pga db.

Er nok god sjanse for det. Tipper vi får se en ny og flottere utgave av Budbringeren også. Kjell Askildsen-novellesamlingen som havnet på toppen av Dagbladets litteraturkanon kom først i en ny pocketutgave som følge av kåringen og så i en illustrert jubileumsutgave.

Link to comment
Share on other sites

 

Tipper vi får se en ny og flottere utgave av Budbringeren også.

Det er vel heller tvilsomt ettersom de har brukt rundt 2 år(?) på å ut gi denne utgaven som kommer ut i slutten av denne måneden.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er vel heller tvilsomt ettersom de har brukt rundt 2 år(?) på å ut gi denne utgaven som kommer ut i slutten av denne måneden.

 

La oss si 5-6

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 years later...

Savner og savner......akkurat nå gjør jeg det fordi jeg ikke finner den og vil se den!

Men tilbake til saken, finnes "My 20th century" av Ildiko Enyedi på DVD? På originalspråket kalt "Az en XX. szazadom" og er fra 1989. Og ja, ungarsk......anyone?

Jeg klarer hvertfall ikke å google meg til noe vettugt svar.

Link to comment
Share on other sites

 
A Brighter Summer Day, UTEN TVIL. Fant kun én versjon på... ahem, "nettet", og kvaliteten var helt bak mål. Hadde det vært en kortere film kunne jeg nok slitt meg gjennom det, men 4 timer med VHS-kvalitet og store, stygge undertekster som har en tendens til å skli diskré rundt på skjermen er jeg ikke barsk nok til. Hørte rykter om en Criterion-versjon, men det er vel blitt lagt på is...?
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...