Jump to content

Kosmorama 2007


Recommended Posts

Kan ikke se at det er noe kosmorama-tråd her. Så jeg mekker likegodt en jeg.

 

Noen her inne som skal?

 

Jeg har arbeidshelg og ditt og datt, men skal prøve å få til visninger på de filmene jeg har mest lyst på.

Programmet er variert, både nytt og gammelt, og det er mye jeg ikke har hørt om før.

 

Jeg skal prøve å få med meg zombie-sau komedien Black Sheep, den franske krigsfilmen Days of Glory og Old Joy - mest fordi Will Oldham spiller en av hovedrollene.

 

Jeg skal bruke dagen i dag på å finne ut mer hva jeg har lyst å se.

 

Her kan dere gjerne komme med tips og forslag til gode filmer, evt. hva dere selv skal på.

 

Yeah!

Link to comment
Share on other sites

 

Yeah! Har en liten lillefinger med i Kosmo-puslespillet, en lillefinger som kan bli tidkrevende. Men jeg håper likevel jeg får sett en del film! Must for meg i morra: nyoppussede utgaven av Melvilles Army of Shadows.

 

Og så er det det quiz i regi av filmklubben på søndag!

Link to comment
Share on other sites

 

Must for meg i morra: nyoppussede utgaven av Melvilles Army of Shadows.

 

Nydelig film. Skal nok få med meg den jeg også. Har også lyst til å se Withnail & I på kino, Jesus Camp, Old Joy og mer. Men er nok nødt til å prioritere en del eksamenslesing de neste ukene, så vet ikke helt hvordan planene mine for festivalen går :(

Link to comment
Share on other sites

 

Alltid vanskelig å velge hva en skal gå på, når det er så mye man ikke har hørt om før; men jeg har kjøpt billetter til følgende:

 

 

Salty air -Denne vet jeg ingenting om

 

Requiem - Jeg liker exorsisme filmer :)

 

The Family Friend - Fjorårets høydepunkt på filmfestivalen var regissørens forrige film Conseguenze dell'amore, så hvis denne er noe i nærheten er jeg meget fornøyd

 

Delirious - Tom Dicillo har laget en av mine favoritt indiekomedier Box of Moonlight, så jeg håper på noe i samme stilen.

 

Darkbluealmostblack - Først og fremst pga tittelen som er tøff, stort mer vet jeg ikke om den.

 

Days of glory - Man får tro at oscarnominasjonen kan være en indikator på kvalitet

 

Old joy - Denne skal jeg se utelukkende pga Melkors store begeistring for den :)

 

Rennaisance - Denn har jeg sett før på pc`en og jeg kan garantere at den vil se fantastisk ut på ett stort lerret (Nova 1)

 

Angosto - Denn vet jeg ingen ting om, men bildet i kosmorama katalogen så tøft ut :rolleyes:

 

The Legacy - Film nummer to far mannen bak 13 Tzameti

 

 

Alt i alt tror jeg at jeg vil bli godt fornøyd, men jeg kommer sikkert til å få en del pepper fra de andre som skal være med. :D

Link to comment
Share on other sites

 

Ja! Dere må se Old Joy. Får håpe dere liker den.

 

Blausen: Du kommer nok til å like både Oldham og musikken vil jeg tro, om ikke annet :)

 

Synd at DVD-utgivelsen har blitt utsatt til slutten av måneden. Jeg vil ikke se den dårlige rippen en gang til, den var semmer. Gleder meg stort til å se den på DVD, det blir stas. Enda bedre på lerret selvfølgelig, og med god lyd. Jeg misunner dere.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...