Jump to content

Dokumentarfestivalen på Cinemateket (EURODOK 2007)


Recommended Posts

Hadde opprinnelig tenkt til å få meg i alle fall et par filmer, men har selvfølgelig jobbet kveld de to første dagene den har pågått (og skal jobbe i morgen), så har foreløpig ikke fått med meg noe enda. Skal prøve å få med meg i alle fall Working Man's Death på søndagen, vet ikke om jeg får fått med meg noe mer dog.

 

Noen som har erfaringer å dele?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Hadde lyst til å se My life as a terrorist på onsdag, men det passa dessverre ikke. På torsdag så jeg heller ingenting, men i går så jeg Revolution og A pervert's guide to cinema. Sistnevnte et stort høydepunkt for meg på mange måter. Intelligent, sofistikert, smart, med humor og glimrende poengteringer, gjorde at 2,5 timer med psykoanalytiske begreper og mer eller mindre gjennomtrengelige filosofiske termer gikk som en lek.

 

Tenkte jeg skulle se Working man's dead jeg også. Den virker mest interessant i forhold til det som gjenstår av programmet. Synes de burde satt opp en ekstravisning av My life as a terrorist, for øvrig.

 

PS! My life as a terrorist går på Parkteatret i dag kl. 19.

Link to comment
Share on other sites

 
Dæggern, var ikke spesielt mange på Parkteateret i dag gitt. Filmen var relativt bra åkke som. Ganske underlig skrue denne Klein, selv om han virket temmelig oppegående.
Link to comment
Share on other sites

 

Tipper grunnen til det er at det er ganske håpløst å se at det er noen visninger på Parkteatret i forbindelse med festivalen. Jeg hadde ingen anelse om det før jeg leste innlegget ditt, så sjekket jeg programmet nøyere og i en sort boks på baksiden av programmet under visningene på cinemateket så står det. Det var ikke lett å få øye på! Ser at de viser festivalens vinnerfilm i kveld. Vet noen hvem som vant?

 

Så Working mans death i går. Knallbra film. Tror jeg skal få skrevet mer om den seinere. Etter å ha sett tre filmer på festivalen så slår det meg mer og mer hvor problematisk begrepet "dokumentar" faktisk er. Jeg ser ikke helt for meg at det er noe skille med vanlig spillefilm, faktisk.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...