Jump to content

Ditt siste dvd/blu-ray kjøp


Alex
 Share

Recommended Posts

 
 
 

Kjøpte Ivo Caprino boksen. En utrolig boks dette, filmene er kunst på høyt nivå. Bildet er fantastisk, å se de i 16:9 UTEN at bildet er beskåret i over/underkant - ojoj de har gjort en utrolig jobb. De brukte også to år bare på lydsiden for denne utgivelsen, virkelig bra. Finner absolutt ingenting å utsette her.

 

Filmene er de eneste av norsk film jeg kan skryte uhemmet av, uansett hvor i verden jeg reiser, uten å skjemmes i det minste.

 

Mesterverk er ordet. Årets beste kjøp for min sin del.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Kjøpte Ivo Caprino boksen. En utrolig boks dette, filmene er kunst på høyt nivå. Bildet er fantastisk, å se de i 16:9 UTEN at bildet er beskåret i over/underkant - ojoj de har gjort en utrolig jobb. De brukte også to år bare på lydsiden for denne utgivelsen, virkelig bra. Finner absolutt ingenting å utsette her.

Virkelig? Croppinga ble mottatt heller dårlig på her.

 

:ph34r:

Link to comment
Share on other sites

 
 

Virkelig? Croppinga ble mottatt heller dårlig på her.

 

:ph34r:

 

Var ikke dette også en diskusjon enten her eller på gamle DF? Jeg vet jeg har laget en eller annen post om det. Kanskje det var på et helt annet forum. Ah, tror kanskje det var på Caprino-forumet. Jeg tror det ble fastslått (uten at jeg er helt sikker) at det var forskjell mellom de ulike titlene i boksen i hvordan de faktisk har gjort overgangen.

 

Uansett er jeg veeeldig skeptisk til overganger fra 4:3 til 16:9 samme hvordan det gjøres, noe som er lagd i 4:3 er jo lagd med en 4:3-tankegang hele veien. Det er jo snakk om ganske store forskjeller i hvordan man komponerer et 16:9-utsnitt i forhold til et 4:3 utsnitt. Selv om det ikke er snakk om noe tap av informasjon er det ikke dermed sagt at alt er fryd og gammen. Det nesten like ille at utsnittet blir større.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Billighylla på PK:

 

Kino on Video-utgaven av "Der heilige Berg" av Arnold Franck. Tysk fjellstumfilm med Leni Riefenstahl i hovedrollen fra 1926! Yes! Den har dog nettopp kommet i en finere og oppusset utgave i "Masters of Cinema"-serien, men 60 spenn er jo uansett gratis.

Link to comment
Share on other sites

 
 

En drøy time siden!

 

Gleder meg til å se den. Ser herlig ut, bare se:

 

http://img306.imageshack.us/img306/7482/holymountain24ng.jpg

 

http://img306.imageshack.us/img306/8233/holymountain366jx.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
 
Jepp, er Blue Underground-utgaven, så den nå nettopp. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal tro eller føle om filmen. Den er bare skikkelig skrudd. Tror denne har en temmelig enorm spennvidde på hva folk får ut av den. Tenkte jeg skulle se litt på ekstramaterialet om få strakser.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 

Mine siste kjøp:

  • Frailty (79 NOK zailor.no)
  • Sky Captain and the World of Tomorrow 2-disc (59 NOK zailor.no)
  • Sleepers (89 NOK zailor.no)
  • Panic in Needle Park (89 NOK zailor.no)
  • The Entity
  • The Parallax View
  • Pi (3 for £18 på play.com)
  • The Funeral/The Addiction (£6.99 play.com)

PS! Zailor.no har gratis frakt ut november.

 

Har dessuten fått en lapp fra posten om at det ligger en pakke fra DDD og venter på meg der. Husker faktisk ikke hva det er for noe. Kan svakt erindre at jeg kjøpte noen asiatiske filmer der for noen måneder siden, men hva aner jeg ikke... Blir spennende å se!

Link to comment
Share on other sites

 
Hehe, at en ikke husker hvilke filmer en har kjøpt er ett godt tegn på at man bestiller over evne :P Har hendt en par ganger til meg også, men for fremtiden hadde jeg tenkt å se alle filmene jeg har liggende på dvd, før jeg kjøper noen nye. Noe som sannsynligvis aldri kommer til å skje :D
Link to comment
Share on other sites

 

Gamlegutten:

Bestiller du mye fra DDD? (her forstått som DeepDiscountDVD, om det er noe annet kan du bare ignorere denne posten) Om du gjør vil jeg gjerne få høre om du vet hvor lang tid det tar (slik ca.) fra de poster en film til den er trygt fremme i postkassa.

 

Har en pakke som ble sendt fra de den 23. Nov nemlig. Kjekt å ha et estimat på når den kommer.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...