Jump to content

Filmer du Hater


Avenger
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vet ikke helt, har bare aldri likt hun der Adrey Tatou eller hva nå hun heter. Jeg får en trang til å slå ned noen hver gang jeg hører eller ser den filmen. Vet ikke eksakt hvorfor :lol:
Link to comment
Share on other sites

 

Vet ikke helt, har bare aldri likt hun der Adrey Tatou eller hva nå hun heter. Jeg får en trang til å slå ned noen hver gang jeg hører eller ser den filmen. Vet ikke eksakt hvorfor :lol:

 

Skjønner hva du mener...

Link to comment
Share on other sites

 

Mange filmer jeg hater, men de jeg kommer på i farta er Amelie Fra Montmarte og Tatt Av Vinden :angry::angry:

 

Amelie? Det er da en film som gir håp, glede og kan åpne selv det hardeste hjerte. Uten at det blir Hollywood-klissete. Jaja.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Skjønner hva du mener...

Jeg skjønner ikke.. For meg så er det uforståelig at folk kan hate den. Og en flott og flink skuespillerinne som Audrey Tautou kan umulig være hovedårsaken. Men jeg har merket meg at det blir stadig flere som hater denne filmen på nettet i det siste, virker ut som det begynner og bli pop og hate den.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Jeg skjønner ikke.. For meg så er det uforståelig at folk kan hate den. Og en flott og flink skuespillerinne som Audrey Tautou kan umulig være hovedårsaken. Men jeg har merket meg at det blir stadig flere som hater denne filmen på nettet i det siste, virker ut som det begynner og bli pop og hate den.

 

Hater ikke filmen, tvert i mot, men det er noe ved Audrey Tautou som rett og slett er plagsomt... <_<

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Å kom igjen, folkens, dere må da hate det mest klissete franske solsteik-i-baksetet smeltede svenskegrensegoderi økonomipakke oppgulpet! Så jævlig riktig programmert, så ufattelig gjennomsiktig. Eller gikk dere virkelig i fella?

 

Tøys til side, det er jo en hyggelig film. Men man begynner jo å føle på bremsepedalene, har ikke så veldig lyst å la seg rivet med av det... mølet.

Link to comment
Share on other sites

 

Vel, jeg hater alt jeg har sett av Uwe Boll (hvem gjør vel ikke det?).

 

House of the Dead er foreløpig den dårligste filmen jeg har sett. Etterfulgt av Rollerball.

 

Edit: Jeg nekter å tro det, men en film jeg så på i går kveld var nesten like dårlig som House of the Dead. The Rage: Carrie 2.

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg kom akkurat på en film jeg om enn ikke hater men i hvertfall misliker ganske sterkt. Lasse Hallströms "Chocolat". Det er noe med det kvalmende behovet for å behage absolutt alle, fokuset på KOS (som i ullpledd og kakao) og det Hollywood "liberal left"-sterotypiske valget av kristne som skurker (uten at filmen på noen som helst måte argumenterer mot religion og kristendom) som minner meg om lørdagsbilaget til Dagbladet. Og det er ikke en bra ting å minne meg om. Dessuten er Jonny Depp fullstendig latterlig som sigøyner. Grrr.
Link to comment
Share on other sites

 

Anus Magillicutty (2003) er en film jeg hater intenst. Her prøver de å lage en film som er historiens dårligste og lykkes ganske godt med det. Problemet er at dårlige filmer blir først dårlige når de forsøker å være gode, Anus blir bare patetisk.

Jeg er så utrolig forbannet for at den har stjålet 1.plassen på IMDB's worst 100-liste. :angry:

 

Sextette(1978):Denne filmen gjør vondt. Gutta fra badmovies.org sier det best:

 

I've said many times that being boring is the worst crime a film can commit. Forget all those instances. I'm an idiot. The movie in question is mildly boring, but it caused more anguished wailing (from yours truly) than any other in memory. "Sextette" is a film that was not meant for mortal eyes. Bad comedies are painful, bad musicals are worse, and combining the two, then adding in liberal sexual innuendo involving a woman who is eighty-four or eighty-five years old is agony.

 

Sextette videoklipp

Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 months later...

En film jeg med hånden på hjertet kan si at jeg virkelig hater, er "The Eliminator" fra 2004. Det er sjelden jeg hater filmer, i ordets rette forstand, men denne kan jeg rett og slett ikke fordra.

 

Her er et lite utdrag fra en anmeldelse jeg skrev, som kanskje kan begrunne noe av mitt hat mot dette makkverket:

 

"....Skuespillerne er stort sett grenseløst umotiverte og ukreative i sine rolletolkninger. De ”beste” skuespillerne er dårlige, uten å dra det noe lengre. Kamera er HELE tiden i bevegelse, og likevel føles filmen 3 timer lang. Da jeg så ”The Eliminator” var jeg bebodd av et influensavirus, og filmens latterlige forsøk på å være hipp og kul, dempet ikke hodesmertene. Jeg vil nok gå så langt som å si at jeg aldri før har sett så dårlig kameraføring i noen film.

 

Manuset er så fullt av klisjeer, og bærer et så macho-preg at det gjør vondt å høre skuespillerne fremføre replikkene sine. Det er så mye her som har blitt brukt før, og det fungerer ikke i det hele tatt. ”The Eliminator`s” forsøk på å være en kul actionfest mislykkes dermed helt, og alle elementene som gjør en film god, eller ok, er totalt fraværende.

 

Nei, hold deg godt unna denne barnslige voldsleken uten noen som helst mening eller underholdningsverdi. Jeg kan ikke unngå å trekke visse paralleller til den langt bedre ”Battle Royal”, men den eneste likheten er en lek på en øy. Nå virker jeg sikkert helt tom for konstruktiv kritikk, men jeg gjorde faktisk mitt beste i å finne èn positiv ting å si.

 

Dette er rett og slett et absurd tomt makkverk, som mangler alt. ALT."

Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 weeks later...
Jeg hater den norske filmen Naboer. Jeg fatter ikke at folk som har sett 3 filmer eller mer ikke ser TWISTEN etter 10 minutter. Så forutsigbart og så oppbrukt. Prestasjonene var glemt etter å ha sett den og å ytre navnet Hitchcock etter å ha sett den (som noen kritikere har gjort) er blasfemi.
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg hater den norske filmen Naboer. Jeg fatter ikke at folk som har sett 3 filmer eller mer ikke ser TWISTEN etter 10 minutter. Så forutsigbart og så oppbrukt. Prestasjonene var glemt etter å ha sett den og å ytre navnet Hitchcock etter å ha sett den (som noen kritikere har gjort) er blasfemi.

Om twisten er det eneste du ser etter så skjønner jeg at du misliker denne... enkelte ganger er kanskje ikke det det viktigste?

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, jeg så ikke etter noe twist. Men etter 20 minutter håpte jeg på en. Og da den kom, var den ikke noe bombe, for å si det slik. Og jeg hørte kommentarsporet etterpå, regissøren etter 40 minutter legge ut om hvordan "ja med denne scenen håper jeg ikke vi har røpt for mye bla bla"

 

Jo, du har røpt for mye bare etter ti minutter, viser bare hvor elendig du kjenner ditt publikum. Og de som ikke ser hvor forutsigbart denne filmen er, har ikke sett mye amerikansk film de siste årene.

 

Igjen en "å en norsk film, ja da må den vær bra" type film. Huffoghuff.

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg er litt enig. "Naboer" er ikke særlig bra. Litt ålreit design, men ellers ligger der hele og dupper i lunkent og intetsigende rett-på-video-farvann.
Link to comment
Share on other sites

 
Ja, jeg hadde vel en lignende anmeldelse av filmen på .net. Filmen er teknisk bra, og har en del bra skuespill og foto, men manus og regi blir litt for lettvint. Den kan kanskje til og med sies å være noe viktig for norsk film på visse områder, men som enkeltstående produkt blir den som lettvekter å regne.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Det har blitt nevnt av folk jeg har sett den sammen med, men jeg kan ikke si at jeg merket det i noen nevneverdig grad. Det var litt snakk om Lynch og erter mener jeg å huske i alle fall.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Nei, jeg så ikke etter noe twist. Men etter 20 minutter håpte jeg på en. Og da den kom, var den ikke noe bombe, for å si det slik. Og jeg hørte kommentarsporet etterpå, regissøren etter 40 minutter legge ut om hvordan "ja med denne scenen håper jeg ikke vi har røpt for mye bla bla"

 

Jo, du har røpt for mye bare etter ti minutter, viser bare hvor elendig du kjenner ditt publikum. Og de som ikke ser hvor forutsigbart denne filmen er, har ikke sett mye amerikansk film de siste årene.

 

Igjen en "å en norsk film, ja da må den vær bra" type film. Huffoghuff.

Jeg så også twisten komme milevis fra, men det hindrer meg likevel ikke å se andre kvaliteter i filmen som det ganske gode skuespillet, den klaustrofobiske stemningen, kameraføringen i korridorene, fargebruken, og det faktum at en norsk filmskaper våger å utfordre sensuren og det norske filmlandskapet. Jeg sier ikke filmen er fantastisk, men jeg kan ikke hate en film som prøver å være noe annet enn den folkelige filmen.

Skal du hate en norsk film (noe som i seg selv kan være interessant å spørre om: hadde du kanskje sett "Neighbours" på en annen måte?) ville jeg gått for en lett komedie som verken er spesielt morsom, smart eller verdt pengene. F.eks. Salto, salmiakk og kaffe. Den kan jeg fint hate, selv om det aldri blir noe stort poeng i seg selv fordi det alltid vil finnes folk som liker den :D

 

Er det sant at Naboer har en slags 'Lynch'-tone over seg? (Mulig jeg har spurt om dette før, men jeg har glemt glemt glemt). Har den på DVD, men har ikke sett den enda.

Jeg vil nok heller påstå at den har en mer betydelig arv til Polanski og hans Repulsion

Link to comment
Share on other sites

 

Jepps, mer Polanski enn Lynch. Litt 'Tenant' også.

 

Blir for dumt å hate denne, her er jeg enig med gbang. Sletaune er en av få regissører i landet med sterk hang til personlig uttrykk på det de lager (Hamer er en annen, og Moland). Det ender kanskje ikke alltid i et perfekt resultat, men så lenge de fortsetter å forske i alternative tenkebaner, er det grunn til applaus.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...