Avenger 0 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Filmer du Hater Filmer du vikelig hater. Filmer som du føler er en fornærmelse mot film kunsten. Filmer som er et hån mot dit intellekt. Filmer som virkelig skjærer i dit film elskende hjerte. Filmer som var så ynkelig, at du bli kvalm bare du tenker på makkverket av en film. Filmer som er så dårlige at du vurderer selvmord, bare for å glemme den visuelle voldtekten som ble påført deg. Filmer du vikelig VIRKELIG HATER. Eg HATER Vanilla Sky (2001) Eg vet ikke hvorfor eg misliker denne filmen så sterkt. Eg vet at det ikke er verdens dårligste film, men eg hater denne filmen. Har sett filmen to ganger og etter andre gjenomgang, så kunne eg ikke begripe hvorfor utsatte meg for denne filmen en gang til. Enkelt og greit eg avskyr denne filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howie 0 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Hehe, kan ikke si at jeg direkte hater Vanilla Sky. Synes det var en ok film, menj eg har ingen problemer med å skjønne at folk ikke liker den. Har du sett originalen (Open your Eyes) Avenger? Og hater du den like mye? Har egentlig ikke noen spesielt film som jeg hater så veldig, men den siste filmen som virkelig irriterte meg på kino var United. Utrolig bortkasta tid og penger, men jeg hater den vel strengt talt ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Oi. Avenger: Slike tråder har en tendens til å skli veldig ut i veldig gal retning. Det er min erfaring. Å kun liste opp filmer man "hater" er lite konstruktivt dessuten, og folk blir fortere fornærmet over slikt enn man skulle tro. Vil heller anbefale folk å starte egne debatter om disse filmene(f.eks Vanilla Sky) hvis man har så store problemer med de at du faktisk vil kalle det hat. Mye mer konstruktivt. Jeg kommer ikke til å stenge tråden, men jeg vil anbefale alle å ikke være for "originale" hvis dere svarer her. Håper dere skjønner hva jeg mener. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avenger 0 Posted November 18, 2005 Author Report Share Posted November 18, 2005 Eg håper denne tråden ikke blir brukt for å provosere, og eg håper folk ikke lar seg provosere. I dag angrer eg litt at eg startet denne tråden. Det var kanskje en dum ide som bare en person kl 03:00 om naten kan starte. Eg er enig men Admin, at denne tråden er så lite konstruktiv som vi kan få en tråd. Slike eg ser det, er det egentlig ingen god grunn til hate en film. Personlig mener eg at det er absurd at noen kan la se irritere så mye over en film at de hater filmen. Denne tråden er ikke for hvilken film som er dårligst, eller hvilken film som du mener er oppskryt. Dette handler om filmen som gnir deg absolutt feil vei. Mitt forhold til Vanilla Sky er meget komplisert. Eg vet at Vanilla Sky ikke er den dårligste filmen som er laget, og skal eg være helt ærlig er filmen ikke så dårlig som eg vil tro. Eg kan forstå at folk liker denne filmen, og normalt så elsker eg denne type film. Men så er det de eg kaller Vanilla Sky syndromet, du og filmen funger ikke samen. For meg så gnir denne filmen meg på alle de feile stedene. Eg går ikke rundt å tenker på denne filmen, men av og til lurer eg på om filmen ble laget bare for å irritere meg. Eg kan ikke komme på en god grunn til å hate denne filmen, ikke en. Det at eg misliker Vanilla Sky så mye, sier mer om meg en filmen. Eg har ikke sett Open your Eyes. Normalt prøver eg alltid å se originalen først. Men når eg gikk inn i kino salen viste eg ikke at det fantes en original. Eg har lyst til å se Open your Eyes, men den står ikke så høyt på listen men over filmer eg må se. Edit: 18.11.05 1335 Eg glemte et ord, så det såg ut som eg mente noe helt annet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Filmer som er såpass dårlige at de får en slags hatbatfaktor har for meg en tendens til å bli kjempemorsome. De har ofte en slags sjarm som får deg til å se hele greia ferdig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Klarer du å hate noe kjempemorsomt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Enig med Svankmajer, det blir ofte en veldig dårlig diskusjon ut av slikt. Får håpe folk oppfører seg Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Jeg hater vel ingenting, men jeg har store problemer med Kevin Costner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Men det er jo litt morsomt å høre hva andre hater, særlig hvis man kan begrunne det godt? Vi klarer vel å skille mellom vår egen og andres opplevelse av en film? Burde gå fint dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mxyzptlk 0 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Hater alt det tidlige Jim Carrey-greiene (spesielt Dumb & Dumber, Ace Ventura, Cable Guy osv.), samt de fleste "crazy-komedier," (*host* American Pie *host*) iallefall de siste ti årene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Men det er jo litt morsomt å høre hva andre hater, særlig hvis man kan begrunne det godt? Vi klarer vel å skille mellom vår egen og andres opplevelse av en film? Burde gå fint dette. Det burde, men går det sjelden. Les: vgd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Jaja, da får jeg holde for meg selv hvilken film jeg hater da... Hint: kanskje en av disse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Nei, for all del Som svankis skrev, så er det jo bra om folk kan begrunne hvorfor. Slik at det ikke blir bare oppramsing. Hvilken av disse er det? En Carpenter remake? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Klarer du å hate noe kjempemorsomt? Nettopp det jeg ikke gjør. Formulerte meg sikkert litt klønete der. Det jeg skulle fram til var at jeg ikke kunne hate en film. Jeg kan synes en film er dårlig, men å hate blir litt drøyt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 Nei, for all del Som svankis skrev, så er det jo bra om folk kan begrunne hvorfor. Slik at det ikke blir bare oppramsing. Hvilken av disse er det? En Carpenter remake? Hadde det bare vært så vel. Nei, her snakker vi om mer seriøse saker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avenger 0 Posted November 18, 2005 Author Report Share Posted November 18, 2005 Jaja, da får jeg holde for meg selv hvilken film jeg hater da...Hint: kanskje en av disseEg tipper det er en av disse: Training DayReality BitesAlive Er bare en magefølelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted November 18, 2005 Report Share Posted November 18, 2005 White Fang 2: Myth of the White Wolf kanskje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2plus2 0 Posted November 19, 2005 Report Share Posted November 19, 2005 Jaja, da får jeg holde for meg selv hvilken film jeg hater da...Hint: kanskje en av disseHåper ikke du mener Before Sunrise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Billy Behranu 3 Posted November 19, 2005 Report Share Posted November 19, 2005 Håper ikke du mener Before Sunrise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsP 0 Posted November 19, 2005 Report Share Posted November 19, 2005 The Postman med Kevin Kostner bak roret. Rett og slett grusomt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusE 0 Posted November 19, 2005 Report Share Posted November 19, 2005 The Boondock Saints og Dirty Dancing (har berre sett 30 min av den, men likevel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted November 19, 2005 Report Share Posted November 19, 2005 Eg håper denne tråden ikke blir brukt for å provosere, og eg håper folk ikke lar seg provosere. I dag angrer eg litt at eg startet denne tråden. Det var kanskje en dum ide som bare en person kl 03:00 om naten kan starte. Eg er enig men Admin, at denne tråden er så lite konstruktiv som vi kan få en tråd. Slike eg ser det, er det egentlig ingen god grunn til hate en film. Personlig mener eg at det er absurd at noen kan la se irritere så mye over en film at de hater filmen. Denne tråden er ikke for hvilken film som er dårligst, eller hvilken film som du mener er oppskryt. Dette handler om filmen som gnir deg absolutt feil vei. Jeg skjønner jo dette, og det er godt mulig jeg overreagerer. Det er merkelig lenge siden jeg reflekterte over filmer jeg misliker personlig. Filmer som har et vanvittig budsjett og har et dårlig manusskript gjør meg irritert(Pearl Harbor f.eks). Rett og slett fordi jeg tenker på hvor mange ordentlige filmer man kunne støttet for den summen(mest derfor). Jerry Bruckheimer har mye penger f.eks, men dårlig smak stort sett. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted November 19, 2005 Report Share Posted November 19, 2005 Enig med deg Svankmajer Søtsiden av Hollywood er ikke min favoritt, ei heller det overpatriotoske som Bruckheimer byr på. Men jeg gidder ikke hate noe, blir mer som hos Zann. Pearl Harbor er jo en høyst morsom ufrivillig komedie, som fungerer perfekt som en drikkefilm Men der er jo mye dårlig film, og jeg har sett uendelig mye drit opp gjennom tiden. Jeg kan like drit også, men jeg tror ikke jeg til nå har hatet en film. Som sagt, problemer med Kevin Costner. Men han er jo bra i f.eks. JFK, og passer perfekt i De Ubestikkelige. Likevel får jeg Men ser jeg Dances with Wolves engang til, så får jeg en trang til å rive ut alt hår på kroppen. Jeg skal si deg det er mye også Men jeg hater ikke filmen, og jeg hater ikke mannen. Men gud bedre, det går vel å spille på litt mer enn en ekse valium? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted November 19, 2005 Report Share Posted November 19, 2005 Men jeg gidder ikke hate noe, blir mer som hos Zann. Que? Men jeg er enig med deg. Jeg har jo mine mine hatobjekter jeg også, men det beste er bare å glemme skiten man misliker. Men jeg blir provosert innimellom, og det tror jeg er sunt. Jeg tror det er nødvendig å kunne la seg irritere av ting for å kunne la seg begeistre av andre ting. Yin/Yang og sånt. Men nok rør fra meg. Nå: kaffe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted November 19, 2005 Report Share Posted November 19, 2005 Pearl Harbor er jo en høyst morsom ufrivillig komedie, som fungerer perfekt som en drikkefilm Jeg elsker mange helt elendige filmer som oftest av denne grunn, men jeg må innrømme at latteren setter seg fast i halsen et sted når det er snakk om filmer der budsjettet er stort nok til å føde hele Afrika 1 år. Pearl Harbor var jo bare ren melking av suksessen til Titanic dessuten. Skal en film ha et slikt budsjett så burde det være noe eksepsjonelt, unikt og nytt. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted November 19, 2005 Report Share Posted November 19, 2005 Que? Men jeg er enig med deg. Jeg har jo mine mine hatobjekter jeg også, men det beste er bare å glemme skiten man misliker. Men jeg blir provosert innimellom, og det tror jeg er sunt. Jeg tror det er nødvendig å kunne la seg irritere av ting for å kunne la seg begeistre av andre ting. Yin/Yang og sånt. Men nok rør fra meg. Nå: kaffe. Tenkte mer på å le av det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts